AnBa Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Jeg så noen andre tråder som handlet om det samme, men de gav meg ikke et svar og var heller langt nede, og jeg har aldri likt å bumpe. Uansett, jeg ringte nettopp support, og han konkluderte med at jeg måtte sende inn, noe som koster 700-800 kroner, fordi både to- og tre-årsgarantien er utløpt (kjøpt 7. april 2007). Jeg leste at dette var et problem med DVD-modulen, og at DVD-spillere har en reklamasjonsrett på hele fem år. Hva betyr dette? Kan jeg kreve gratis reparasjon på grunnlag av dette? Må jeg gå til butikken hvor jeg kjøpte 360en for 3 år siden, med en kvittering, for å få ny? Sistnevnte er uansett umulig, fordi jeg ikke har kvittering, og butikken er nedlagt. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå å betale? Jeg er skikkelig lei av å måtte innstallere alle spillene til HDD, og deretter ta disken ut og inn opptil ti ganger før den registreres. I tillegg har jeg liten HDD, så jeg har bare plass til to spill, noen ganger ikke det engang. På forhånd takk. Edit: I tillegg, hvis den må sendes inn, kunne noen vist meg hvor jeg går da? Jeg prøver å trykke på "Registerer og reparer enhet" på xbox.com, men der får jeg kun se slippen fra sist jeg sendte inn, og kan ikke velge en ny reparasjon. Takk igjen. Endret 27. april 2010 av KristofferAG Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 når det gjelder reparasjoner på dingser over 3 år hos microsoft så MÅ du ringe de. Og dette er en typisk reklamasjonssak (det burde ikke vært det, man kan jo sammenligne dvd drevet med vindusviskere, slitasje) De fikser det GRATIS. Men som jeg sier, du MÅ ringe microsoft (tlf: 800 14 174 ) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Får du ikke fikset det gratis, så kan du bytte inn boksen din hos meg Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 når det gjelder reparasjoner på dingser over 3 år hos microsoft så MÅ du ringe de. Og dette er en typisk reklamasjonssak (det burde ikke vært det, man kan jo sammenligne dvd drevet med vindusviskere, slitasje) De fikser det GRATIS. Men som jeg sier, du MÅ ringe microsoft (tlf: 800 14 174 ) Jeg ringte, og han sa at det kom til å koste 70 euro om jeg sendte den inn selv, via internett, mens det ville koste rundt 100 om jeg ville at han skulle fikse det for meg. Hva kan jeg si? Får du ikke fikset det gratis, så kan du bytte inn boksen din hos meg Og hvor er "deg"? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 ræva, spør du meg. syns du bør informere om dine rettigheter som kjøper i Norge. og spørre hvorfor de ikke holder seg til reklamasjonsretten Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Får du ikke fikset det gratis, så kan du bytte inn boksen din hos meg Og hvor er "deg"? Holder til i vestfold jeg Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 ræva, spør du meg. syns du bør informere om dine rettigheter som kjøper i Norge. og spørre hvorfor de ikke holder seg til reklamasjonsretten Reklamasjonsretten, gjelder den for all elektronikk? Er du sikker på at den gjelder for en 360? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 http://forbrukereuropa.no/temaer/handel_garanti_og_reklamasjon http://www.dinside.no/6891/datamaskinen-din-skal-virke-i-fem-aar sko og lignende har minimums reklamasjon på 2 år. Mens alt av elektronikk slik som tver, pcer og spillkonsoller har 5 års reklamasjon. Ta gjerne kontakt med forbrukerrådet og spør hva de syns. Det har også vært en haug med brukere her før med samme problem og de har ikke hatt noe kødd med microsoft. (ikke som de har skrevet om ihvertfall) Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Ringte til Support igjen, og fikk som svar at det var butikken jeg hadde kjøpt konsollen i jeg da måtte snakke med. En butikk som nå er nedlagt. Er dette sant? Er like før jeg får fattern til å ringe. Han er ihvertfall utdannet innen juss. Lenke til kommentar
PUCH Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har samme problemet, så jeg bumper like godt denne (ironisk nok, med tanke på første post). Open Tray-problemet har altså innhentet meg, på en konsoll kjøpt 08.12.2007. Den er altså ikke tre år enda, men når jeg skrev inn serienummeret på Xbox-sidene, fikk jeg denne: "Your standard warranty expired on January 23, 2010." Det var en litt merkelig dato, synes jeg; etter 2 år, 1 måned og 15 dager gikk altså min garanti ut? Går jeg videre får jeg beskjed om at en reprasjon vil koste meg 75 Euro. Nå har jeg altså hatt konsollen i 3 år på onsdag, så da skal vel garantien enda være på plass om den varer 3 år? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har samme problemet, så jeg bumper like godt denne (ironisk nok, med tanke på første post). Open Tray-problemet har altså innhentet meg, på en konsoll kjøpt 08.12.2007. Den er altså ikke tre år enda, men når jeg skrev inn serienummeret på Xbox-sidene, fikk jeg denne: "Your standard warranty expired on January 23, 2010." Det var en litt merkelig dato, synes jeg; etter 2 år, 1 måned og 15 dager gikk altså min garanti ut? Går jeg videre får jeg beskjed om at en reprasjon vil koste meg 75 Euro. Nå har jeg altså hatt konsollen i 3 år på onsdag, så da skal vel garantien enda være på plass om den varer 3 år? du må ringe og be om reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå