VegardStr Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 har pr dags dato 2 batteri i motorrommet på bilen eit hoved batteri, og eit ekstrabatteri (orginalt) og 2 stk 70Ah batteri + 1 stk 88Ah under baksetet for å drive forsterkarane problemet er at batteriet fram i motoren lader perfekt, men batteriene bak under baksetet lades ut, virker som dei ikkje tar imot lading. bilen er en Chevrolet Van g20. slik er batteriene koblet sammen. hvor dynamoen er koblet inn har jeg ingen peiling på. håper dere har ide på hva jeg kan gjør bytte dynamo? skifte børster i dynamo? legge omm strømkabler? jeg har ingen peiling. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Kan være du har et skillerele som isolerer de batteriene bak i bilen fra hovedsystemet når bilen ikke går, er dette defekt så åpner det ikke når bilen lader, eventuellt er spenningsfallet så høyt at det ikke registrere at bilen lader og ergo ikke åpner opp. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 nå fikk jeg til å laste opp bildet. hvordan klarer jeg å feilsøke dette? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det er jo ikke så rart at dette skjer, for batteriene dine er jo ikke like!! Det "beste" batteriet vil tappe det "dårligste" nemlig... Jeg vedder skjrta mi på at du ikke har bruk for alle disse batteriene heller, det hjelper nemlig lite med masse batterier, hvis dynamoen kun lader 100A. Så hvis du sier HVILKE forsterker(e) du har, hva som er koblet til den osv, så blir det lettere å hjelpe deg. Hvor mange volt måler du på hovedbatteriet med motoren i gang? Den kondensatoren kan du også kaste, så utelukker du en feilkilde, for du har ikke noe bruk for den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå