screenman Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Jeg spiller el-gitar, men er ganske nybegynner på det. Jeg går på nybegynnergitarkurs som snart er over. Jeg ønsker og spille denne sangen på el-gitar: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/f/from_first_to_last/ride_the_wings_of_pestilence_tab.htm Er det Drop D jeg må stemme el-gitaren til for å spille den sangen, som det står der? Men hva er noobs? Det står "Dropped D tuning noobs".. Hva er det for noe? Og hvordan stemmer jeg el-gitaren til Dropped D? Jeg har alltid spillt gitaren i standard når jeg har spilt før på gitarkurset. Jeg har en sånn stemmeboks (tuner) og bruker den når jeg stemmer el-gitaren min til standard? Kan jeg bruke denne? Hvordan? Her er musikkvideoen til sangen: Takker for alle svar. Endret 27. april 2010 av screenman Lenke til kommentar
jackoksen Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 For å stemme drop d stemmer du først gitaren i vanlig E (slik du vanligvis stemmer). Så stemmer du E strengen, den tykkeste, ned slik at den er stemt likt som den tredje strengen (d-strengen). Du kan også bruke stemmeboksen, men da stemmer du E-strengen i D istedet for E, og de andre vanlig. Noobs er nok et tilnavn på folk som ikke vet hva drop d er, tilsvarende det norske "nybegynner". Lukke til, noob Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 slik at den er stemt likt som den tredje strengen (d-strengen). Bare litt flisespikkeri, men klargjøringer er alltid OK: Du mener den fjerde strengen, man teller nedenfra og opp (lyst til mørkt). Lenke til kommentar
screenman Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 slik at den er stemt likt som den tredje strengen (d-strengen). Bare litt flisespikkeri, men klargjøringer er alltid OK: Du mener den fjerde strengen, man teller nedenfra og opp (lyst til mørkt). Aha.. Awesome Takker så mye for svar.. det kunne ikke vært bedre forklart. Så først så skal jeg stemme el-gitaren til standard som jeg alltid gjør.. så stemmer jeg den tykkeste strengen (streng nummer 6) ned til slik som streng nummer 3 (d strengen)? Og da teller man fra den lyseste og oppover? den lyseste er 1, den nest lyseste er 2 og den nest nest lyseste er 3.. altså det jeg skal stemme streng 6 (den mørkeste) i? Lenke til kommentar
jackoksen Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Nei... Du skal stemme den 6. strengen likt som den 4. strengen. Og da teller vi fra den lyseste til den mørkeste Er du med?? Lenke til kommentar
screenman Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Nei... Du skal stemme den 6. strengen likt som den 4. strengen. Og da teller vi fra den lyseste til den mørkeste Er du med?? Aha.. Så jeg skal altså først stemme el-gitaren til standard som jeg alltid gjør.. så skal jeg stemme den tykkeste strengen (streng 6) sånn som streng 4 er? Altså som den nest nest tykkeste strengen? Lenke til kommentar
jackoksen Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Kooooooooooooooooooooorekt! Lenke til kommentar
screenman Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Kooooooooooooooooooooorekt! Aha.. AWEEEEEEEEEESOME TAAAAAAAAKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå