abene Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Ny betaversjon av Windows Home Server er nå tilgjengelig for nedlasting. Les mer Lenke til kommentar
spartaKUSE Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Noen andre som synes han som snakker høres ut som Dr.Evil? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Kun 64-bit! Det var på tide, leve revolusjonen. Men jeg tror nok at jeg ikke er førstemann til å oppgradere likevel... Og så må jeg bare se om jeg klarer å skaffe 64-bit drivere til diverse utstyr. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Og så må jeg bare se om jeg klarer å skaffe 64-bits drivere til diverse utstyr. Nå gjelder det for meg og ^^ Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Noen som vet hvor lenge denne betaen varer? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Er det ikke slik at denne versjonen ikke støtter GPT, mao kun 2TB eller mindre harddisker? AtW Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Mulig jeg bytter ut HP Mediasmart serveren min da Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Er det ikke slik at denne versjonen ikke støtter GPT, mao kun 2TB eller mindre harddisker? Sikter "denne versjonen" til "WHS 2" eller "WHS 2 Beta"? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Er det ikke slik at denne versjonen ikke støtter GPT, mao kun 2TB eller mindre harddisker? Sikter "denne versjonen" til "WHS 2" eller "WHS 2 Beta"? Egentlig WHS 2 ja, men forsåvidt basert på WHS 2 Beta, mente jeg så WHS 2 beta ikke støttet det ihvertfall? AtW Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Vet jeg ingenting om, men jeg er overrasket om ikke WHS 2 vil støtte disker større enn 2 TB når det er ferdig. Microsoft pleier faktisk ikke å være dumme, spesielt ikke nå som Vista ikke videreutvikles... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Tror de bomma på F-tasten når de skrev "Vail". Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 "Vaif" gir jo ikke mening... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Vet jeg ingenting om, men jeg er overrasket om ikke WHS 2 vil støtte disker større enn 2 TB når det er ferdig. Microsoft pleier faktisk ikke å være dumme, spesielt ikke nå som Vista ikke videreutvikles... Hehe, vi får se, MS har gjort noen ganske idiotiske stunts til tider. AtW Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hehe, vi får se, MS har gjort noen ganske idiotiske stunts til tider. Det er sant... "Windows ME"... *grøss* Men NOEN tenker jo, Win7 er jo genialt. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Vet jeg ingenting om, men jeg er overrasket om ikke WHS 2 vil støtte disker større enn 2 TB når det er ferdig. Microsoft pleier faktisk ikke å være dumme, spesielt ikke nå som Vista ikke videreutvikles... Hehe, vi får se, MS har gjort noen ganske idiotiske stunts til tider. AtW Ser det ikke som noe spesielt "minus" om det skulle være tilfelle at maks størrelse pr disk er 2TB. Jeg ser poenget med at det er ønskelig å lagre innholdet på færrest mulige disker (altså en stor disk kontra flere små), men om man kombinerer f.eks 4-6x2TB med disker så er jo det forholdsvis ganske greit med tanke på husholdning. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Vet jeg ingenting om, men jeg er overrasket om ikke WHS 2 vil støtte disker større enn 2 TB når det er ferdig. Microsoft pleier faktisk ikke å være dumme, spesielt ikke nå som Vista ikke videreutvikles... Hehe, vi får se, MS har gjort noen ganske idiotiske stunts til tider. AtW Ser det ikke som noe spesielt "minus" om det skulle være tilfelle at maks størrelse pr disk er 2TB. Jeg ser poenget med at det er ønskelig å lagre innholdet på færrest mulige disker (altså en stor disk kontra flere små), men om man kombinerer f.eks 4-6x2TB med disker så er jo det forholdsvis ganske greit med tanke på husholdning. Om det er tilfellet, så er det en idiotbegrensning, selv dagens største disker er 2 TB, å ikke støtte mer når OSet kommer ut er helt håpløst lite framtidsrettet. AtW Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Kommer vel 2 verson av Windows home server Basic/pro Basic har max 10 disker Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Er det ikke slik at denne versjonen ikke støtter GPT, mao kun 2TB eller mindre harddisker? The Good:Drives which are bigger than 2TB can be added to a storage pool. For duplicated folders, data is duplicated in real time to two separate drives – there is no hourly migration pass All storage operations are performed with very low I/O priority to ensure they don’t interfere with media streaming. A new "folder repair" operation is available which runs chkdsk on the folder’s volume. Also to be added to this list is that the new advanced format (4K sector) hard drives which are now compatible with Drive Extender V2 The Bad: A data drive from a storage pool cannot be read on machine not running the “Vail” server software. http://mswhs.com/2010/04/28/drive-extender-v2-whats-new/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+MSWHS+(MS+Windows+Home+Server)&utm_content=Google+Reader Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 The Bad: A data drive from a storage pool cannot be read on machine not running the “Vail” server software. Dette er nødt til å være en spøk. Høres jo helt absurd ut. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 The Bad: A data drive from a storage pool cannot be read on machine not running the “Vail” server software. Dette er nødt til å være en spøk. Høres jo helt absurd ut. Foreløpig kan du jo se på dette som en begrensning i et ikke-eksisterende produkt. Det er fortsatt tid nok fram til lansering til å muliggjøre at "a data drive from a storage pool can be read on machine not running the “Vail” server software". Forøvrig har AnandTech en fin artikkel om Vail og forskjellene i.f.t. WHS v1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå