Gå til innhold

To skjermer, Intel G45 gfx og Highpoint Rocketraid...

sleepy21

Anbefalte innlegg

Har prøvd og kontakte Intel support ang. dette, men det fungerte dårlig da live chat tjenesten dems ikke var tilgjengelig, og en support mail adresse er jo umulig å oppdrive i store firmaer nå for tiden... Anyways...

Jeg har en Windows 7 Home Premium (US) pc med et Asus P5Q-EM hovedkort. Pcen brukes som en filserver, så jeg har brukt den til å kjøre mediacenter ut på TVen med også. Jeg har en LCD monitor koblet til DVI utgangen, og har hatt en Plasma-TV koblet til HDMI utgangen. Dette har fungert fint i lang tid.

I dag derimot sluttet det å fungere. Jeg har i dag installert RAID på maskinen, og etter at jeg instalerte Highpoint RocketRAID 2720, så vil ikke maskinen lenger detektere plasma-tven... Jeg har prøvd flere ganger og koble inn ut HDMI kabelen, klikket på "DETECT" der man setter opp skjermene i Windows 7 og jeg har også prøvd å koble TVen til en DVI utgang med et DVI->HDMI adapter, men fortsatt så vil ikke maskinen detektere plasma-tven...

Jeg har sjekket at TVen og kablen med en laptop jeg har, og det fungerte fint, så er ikke noe brudd i kabel, eller TVen som forårsaker dette.

Jeg har totalt 7 HDDs, og en DVD-rom i maskinen på en 400W PSU. Skulle ikke tro det var noe strøm problem, da jeg har kjørt software RAID med 6 HHDs tidligere uten problem.

Så jeg tipper dette er et driverproblem. Jeg har nyeste drivere til Intel G45 gfx chipset og til Hightpoints RocketRaid.

Noen som har liknende erfaringer, eller noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant svaret...

Tydligvis så er dette Intel sitt geniale design, som gjør at når man putter et kort i PCIe x16 slotten, så slutter HDMI/DVI og virke. Dette er uavhengig av om det er et skjermkort, eller et annet kort man putter i slotten!

Forklaring her

Så da må jeg altså ha et eget skjermkort, men jeg har ingen plass på hovedkortet.

Finnes det noen "USB-skjermkort"?

Lite lyst til å bytte hovedkortet egentlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...