Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Prøve muntlig i Matte. Tema: Reise

Anbefalte innlegg

Har prøve muntlig på Fredag og jeg kom altså opp i matte med temaet: Reise. jeg lurer på om noen her inne hadde noen gode tips til hva jeg kunne lage oppgaver om wink.gif

så det var en tråd om akkurat dette fra før, men det er noen i klassen som har funnet den alt, og jeg vil ikke ha akkurat det samme som dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reise:

Man har jo alle mulige vei-fart-tid varianter.

Toget fra Oslo går kl 10 og toget fra bergen går kl 11. Det er 500 km fra oslo til bergen og togene går i 100 km/t, hvor langt fra Bergen møtes de?

Man er i uitlandet og spiser på restaurant og skal tipse 15% på en regning på 55 euro. En Euro er verd 8 kr. Hvor mye betaler man egentlig i norske kroner?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Reise:

Man har jo alle mulige vei-fart-tid varianter.

Toget fra Oslo går kl 10 og toget fra bergen går kl 11. Det er 500 km fra oslo til bergen og togene går i 100 km/t, hvor langt fra Bergen møtes de?

Man er i uitlandet og spiser på restaurant og skal tipse 15% på en regning på 55 euro. En Euro er verd 8 kr. Hvor mye betaler man egentlig i norske kroner?

Bra svart ;)

Fikk du bare "Reise" eller litt mer spesialisert?

Lenke til kommentar

Vil ikke gi deg en oppskrift men du har mye å velge mellom når det gjelder reise ;)

Du har mye du kan trekke inn som foreksempel: Valuta, Tid, Strekning, Fart, Prosent, Brøk osv. Det er viktig at du vet hva du snakker om! Jeg kan ikke få sagt det nok. Ikke trekk inn foreksempel proesent hvis det er noe du absolutt ikke får til!

Lenke til kommentar

Har fått et ark av faglærer med det meste som jeg skal ha med.

Trenger fortsatt flere tips om hva jeg kan ha med.

Har valgt å lage oppgaver rundt en forretningsreise til New York. smile.gif

Det funker det ja:)

Husk da og ikke lage den for rotete.. Fint og Pent = Win! Og ikke så komplisert at du roter deg vekk selv.

Fikk 4er fordi jeg rotet litt med noe av det >.<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...