Jooose Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Introduksjon: Hei. Jeg har sett at det er noen folk her som nettop har begynt med spillet, eller er i de midterste levlene. Jeg har tenkt og ta for meg litt generell informasjon og slikt også litt hva du vil møte level etter level. Positive og Negative ting blir tatt med. Den vil selvfølgelig ikke være ferdig i begynnelsen og jeg vil begynne med litt generelt og litt i de lavere levlene. Dere kan selvfølgelig alle som er og leser denne tråden komme med forslag om hva jeg kan ta med, eller spørre brukerene her. Skriv gjerne tilbakemeldinger om hva du syns om denne tråden og om den var hjelpsom for deg enten du er helt ny eller ikke Jeg vil også skrive litt om hvor man bør levle, AddOns som er gode å ha når man levler, litt om instancing, professions og Pengetips (Deriblandt Auctionshouse, banking osv.) Vi har to tråder som nesten er lik, men denne skal være litt mer informasjon og slikt. Merk at denne tråden ikke må forveksles med, Småprat rundt/om WoW: *Link* Nybegynnertråden: *Link* Questions and Answers Hehe - Følte at jeg trenger en Q&A i posten min =P Q. Hvorfor gjør jeg dette? A. World of Warcraft blir så veldig mye gøyere når man ikke bare går og surrer. Selvfølgelig er noe av sjarmen med wow å feile og lære av det. Men jeg tror selv at dette er mer positivt enn negativt. Q. Hvor får du informasjonen fra? A. Alt jeg skriver her er av egen erfaring og sider som WoWWiki. Jeg skriver ikke ting jeg ikke vet om, eller er usikker på. Q. Vil du si du har nok erfaring til å skrive en slik Guide? A. Jeg har vert gjennom utallige folk fra level 1-30, har 4 karakterer i 80 og med hjelp fra andre på wow delen av forumet tror jeg at jeg skal få laget en veldig fin og brukervennelig guide Mer kommer. - 1. Etter du har kjøpt spillet og for første gang du logger inn Når du for første gang logger inn på spillet får du opp menyen og det er på tide å velge seg en server og lage din første karakter. 1,1. Velge Server Det første du må gjennom er serveren. Hvis du har noen venner som spiller WoW kan du kanskje høre med dem hvilke server de spiller på og begynne på den. De vil helt sikkert hjelpe deg med penger, "boosts" og lignende. Jeg vil anbefale å begynne på en middels stor server. Hvis du begynner på en høyt populær kan du risikere å oppleve serverlag, disconnects eller login kø. Jeg vil også anbefale dere å begynne på enten RPPVE (Role Play Player Versus Environment) eller PvE (Player versus Environment). Det er fordi WoW har såkalte Safe Sones som er steder hvor den andre faksjonen ikke kan angripe deg uten at du selv har på PvP. Du kan ta på PvP ved å skrive /pvp i chatten din, eller høyreklikker på bildet av deg oppe i venstre hjørnet. Merk også at det er noen soner hvor den andre faksjonen kan angripe deg uten at du gjør tar på PvP. 1,2. Lage din Karakter Det første valget du står over er å velge Faksjon. Du kan velge mellom Horde eller Alliance. Den eneste forskjellen mellom Alliance og Horde er at Hordene kan spille sammen med Hordene og Alliancene kan spille sammen med Alliancene. Det er ikke mulig å kommunisere mellom Horde og Alliance på andre måte enn via Emotes. Det er også noen små andre forskjeller fra Alliance og Horde. De begynner med forskjellige Racials som kan være gode, men ikke "overpowered". De ser også anderledes ut. En liten liste over Alliance og Horde karakterer samt informasjon om hver av dem! Kommer snart Alliance: Human Dwarf Night Elf Gnome Draenei Horde: Orc Tauren Troll Undead (Forsaken) Blood Elf Merk: Draenei og Blood Elf kan ikke spilles av folk som ikke har den andre WoW expansion packen World of Warcraft: The Burning Crusade (TBC) Det er nå tid for å lage din klasse. Du kan lage flere Klasser utifra hvilke versjon av wow du spiller på. Hvis du har World of Warcraft uten expansions kan du som Horde velge mellom 8 klasser og Alliance velge mellom 9 klasser. Hvis du har World of Warcraft the Burning Crusade kan du som Horde velge mellom 9 klasser og Alliance mellom 9 klasser. En liten liste over klasser samt informasjon om hver av dem! Death Knight (Denne klassen kan du ikke velge ved mindre du har en av de andre 9 klassene over 55 og World of Warcraft: Wrath of the Lich King [WotLK].) Druid Hunter Mage Paladin (Denne klassen kan du ikke velge som Horde ved mindre du har expansionpacken World of Warcraft: the Burning Crusade [TBC].) Priest Rogue Shaman Warlock Warrior -- Denne er langt ifra ferdig. Det er mulig jeg vil lage en spoiler for hver av klassene. Hvis noen er så vennelige å skriver og poster litt om dem ville jeg vert evig takknemmelig. Det skal / bør inneholde følgene Litt om dem, Rolle (Tank, Healer, DPS), Armor (Cloth, Leather osv.) og gjerne annet. -- RAFing (Recruite a Friend) 1-6 2,1 User Interface Options og Video settings Det første du bør gjøre når du logger inn er å gå gjennom Interface og Video Settings. For å forandre på disse trykker du Escape og så på Video eller Interface. Du vil finne mange forskjellieg ting som du kanskje ikke vet hva er, men jeg anbefaler å prøve deg fram. Jeg kan skrive en liste eller noe slikt senere men jeg holder meg til det viktigste. (Er ikke noe dataekspert så du / dere får arrestere meg her hvis jeg skriver noe feil.) Video 6-10 10-19 Time for Battle! Battlegrounds! Hard Working! Professions. 20-29 30-39 40-49 50-58 58-68 68-70 70-80 Gearing PvE: PvP Gold Making Achievements Som sagt så er denne posten laaaangt i fra i mål. Setter pris på alle som hjelper og kommentere - Jooose. Endret 30. april 2010 av Jooose Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Virker bra det du har skrevet, du bør vel også anbefale i RAF at viss man kjenner noen som spiller WoW så få de til å recruite deg. Dog det mest sannsynlig er for sent ettersom det ikke er så vanlig å engasjere seg på forum i ett spill man ennå ikke har spilt. Lenke til kommentar
Jooose Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Virker bra det du har skrevet, du bør vel også anbefale i RAF at viss man kjenner noen som spiller WoW så få de til å recruite deg. Dog det mest sannsynlig er for sent ettersom det ikke er så vanlig å engasjere seg på forum i ett spill man ennå ikke har spilt. Takk for svar;) Ang. Raf. Du har kanskje rett. Men håper i alle fall noen kommer til å lese denne før de begynner med spillet, eller begynner igjen. Hvis man holder til på dette forumet så vet man helt sikkert at det er en WoW del. I denne guiden kommer jeg til å ta for meg End Game PvP / PvE, Random Dungeon osv. så den er til hjelp for egentlig alle nye fra 1-80. Om den så hjelper 4-5 stykker som nettop har begynt og 7 stykker som får litt tips så tror jeg det er verdt det. Jeg vurderer å skrive det på Engelsk og poste den andre steder som foreksempel på WoW forum - Selv om det er mange som allerede har laget. Endret 27. april 2010 av Jooose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå