Gå til innhold

bytte vifter i kabinettet(antec 1200)

Gulrotsaft

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte ut viftene i mitt antec 1200 (mener å tro at det er 3x120mm, 2x80mm å 1x250 eller 240 mm)

grunnen er at jeg er drit lei blått lys over alt når jeg skrur av lyset for å se en film eller lignende.

Vil ikke klippe av ledningene til ledlysene da jeg vil at det skal se ordentlig ut også på nært hold.

Samt at det sikkert finnes vifter som flytter luft bedre en de som er med originalt i kabinettet:)

skulle helst sett at viften var svarte da det passer fint inn med resten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er støy noe du bryr deg om? :)

nja, de som er der nå bråker ikke SÅ mye på den laveste hastigheten(3 trinns regulator på kabinettet originalt)så det hadde jo væt greit om de nye hadde avgit like mye eventuelt mindre støy en de som står i originalt.

Vil jeg forresten miste muligheten med å øke/senke hastigheten på disse via denne regulatoren hvis jeg bytter de ut?

Lenke til kommentar

Spørs hvordan de er koblet til viftestyringen det. Er det bare vanlige 3 pins koblinger? :hmm:

jess unge mann

EDIT: kanskje det er kjørt gjennom de kablene som kobles fra selve kabinettet slik som USB/jack i front o.l.?

Endret av thiscouldbeanyone
Lenke til kommentar

Har et par mist vifter i kabinettet hører dem ikke i det hele tatt. Har selvfølgelig noen cooler master vifter som kompenserer med sine 1800 rpm på fullt. Det er helt grei luftflyt på dem men det enkleste for deg hadde vel og kjøpt via www.aquatuning.de Siden vifter er dritdyre her mens i utlandet er det billig som bare det. I utlandet får du vel 2 vifter til samme pris som en vifte i norge.

Lenke til kommentar

Man kan bli sjokkert over hvor mye ting bråker når man først har fjernet støykilden som bråket mer :p

Anbefaler Noctua hvis du faktisk trenger litt kjøling. Går du for max stillhet så er scythe slip stream 500/800 rpm veldig gode.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...