photographingtime Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei, jeg lager time lapse og jobber for tiden med en film i Lillehammer. Jeg har laget svært mye video ved hjelp av 3 stykker Nikon D300S, og kameraene har tatt rundt 170 000 eksponeringer tilsammen. Interfoto er kanskje litt glad i meg da jeg må inn til service for å justere lukker ganske ofte. Neste tur til Interfoto blir nok for å erstatte lukkeren på minst et av kameraene. Jeg jobber med å lage en scene eller 2 i filmen hvor kamera "river seg løs" og kjører fritt litt her og litt der. Men denne ideen var ikke så lett å sette ut i livet som jeg først trodde. Det kreves meget stor presisjon og stabilitet for at time lapsen skal bli jevn. Det finnes et program jeg har som kan fikse "ustø kameraføring" men den virker bare så langt, så er det slutt. Det er lett å henge opp kamera og får det vannrett, fort gjort det - men problemet da er at kamera da henger og dingler 7-10 sekunder før det stopper og kan ta bilde. Bil og kamera er styrt av en controller, så det er ikke noe problem. På min side på youtube... http://www.youtube.com/user/photographingtime ..der finner dere noen videoer, tror det var nummer 4 og 5 som er kjøring med en ombygget fjerstyrt bil laget av Absolutt Hobby i Hamar. Kikk gjerne på de andre videoene også og gi meg tilbakemeldinger og innspill som jeg kanskje kan bruke til noe. Er det forresten noen andre der ute som er gal nok til å "bruke opp" kamera sitt slik? Kanskje vi kan lage noe sammen i framtiden. :-) B :-) time lapse maniac... Lenke til kommentar
Gravizt Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Ekstremt tøft! Skulle ønske jeg hadde tolvmodighet og mulighet til å gjøre noe sånt, menmen. Keep doing what you do! You're great at it! Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Likte godt filmene dine! Nr. 9 var skikkelig stilig, tør ikke tenke på hvor lang tid det må ha tatt. Har laget noen time lapse videoer før, men begynner å bli en stund siden sist jeg lagde noe. Her er forresten en tråd jeg opprettet om emnet for en god stund tilbake: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1086673&hl=timelapse&st=0 Stå på videre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå