Frijazz Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) For et halvt år siden installerte jeg Win7 64 bit OEM på min stasjonære pc. Skjermkortet jeg da hadde var et Ati 4870. Etter litt startproblemer gikk installasjonen greit, oppløsningen ble automatisk satt til 1600x1200 på min 20" skjerm og alt fungerte slik det skulle. Jeg oppdaterte skjerkortdriverne. I desember byttet jeg skjermkort til Ati 5870, og etter oppstart fungerte alt utmerket. Det er nå på tide å bytte ut den gamle harddisken win7 er installert på, og jeg har kjøpt en ny Samsung 1000Gb F3. Disken formaterte jeg og lagde noen partisjoner. Disken fungerer utmerket, og allerede er store deler av disken er fylt opp med diverse. Jeg har en egen partisjon for win7 på 50Gb. Når jeg prøver å installere win7 på den nye disken ser alt til å gå normalt, selv om det henger noen minutter her og der under installasjonen. Jeg har startet installasjonen ved å boote fra dvd og kjøre dvd'en inne fra win7 på den gamle disken. Men når installasjonen er ferdig og win7 booter, virker det som om win7 ikke gjenkjenner skjermkortet. Jeg får ingen valg om 1600x1200, og ingen skjermkort blir registrert. Det står noen om Intel graphics 16Mb, ingen skjermkort registrert! Hva skjer? Jeg installerer Ati driverne, og den installasjnen går som normalt. Men win7 henger seg når jeg restarter etter installasjon av driverne. Det samme skjer hver gang. Jeg har også prøvd å reinstallere på en annen partisjon på den gamle disken, men akkurat det samme. Har noen vært ute for noe lignende? Hva kan jeg prøve? Endret 27. april 2010 av Frijazz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå