Gå til innhold

Ny bærbar PC. God til underholdning og spesielt gaming. Ca 8000 spenn. Litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Decibel er et forholdstall, og gir ingen mening dersom ikke utgangspunktet - 0 db - er helt likt ved alle målinger. Hvor høy lyd den gir fra seg er derfor vanskelig å si noe fornuftig om, uten at man selv er til stede og hører. Du får satse på at tilstrekkelig mange prøver den og gir tilbakemelding på hvordan de oppfatter støynivået.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått litt respons her og der, og det blir litt mye usikkerehet rundt varme og støy..

ASUS X77JA er ekstremt populær og mange sier den smooth kjører Bad company 2. Lavere støy, og trenger ikke vere redd for at den skal grilles.

Ytelsen er ikke like bra, men det blir min første pc, og X77JA YTER MER ENN GODT NOK for mitt bruk. Stor og god skjerm, bra reviews. Ytelsen er en god del over gjennomsnittet til denne prisklassen i tilleg...

Endret av henderico
Lenke til kommentar

Ny greie nå! Har vert innom xoticpc.com og prisene der er jon helt fantastisk. Noen sier at de er en troverdg kilde, men det er vel alltid litt risk å kjøpe rfa utlandet...

Se feks på denne: http://www.xoticpc.com/sager-np8690-built-clevo-w860cu-custom-gaming-laptop-p-2659.html

Driiiit brae specs, og til under 8000!!! + frakt seff, men tror ikke totalprisen blir over 9000 engang.

Noen som har noe å si om XOTICPC.COM???

Lenke til kommentar

Det må vel vere en slags garanti når dette står:

Special May promotions: all promotions Ends 5/31/2010

Special memory upgrade: 4GB to 8GB was $290, Now: $230 save $60

3 Year Warranty was: $199, Now: $139 save $60

Den på Multicom.com kommer jo opp i 13000 med det samme skjermkortet. Jeg har regnet og inkludert moms. Prisen da blir ca 9333 NOK. (7462 + 25% moms)Og så kommer frakt i tilleg men den blir alikavel under 10 000!

Lenke til kommentar

Garanti i USA ja - slike garantier gjelder oftest ikke ved salg til utlandet. Heller ikke spesielle rabatter/tilbud.

Det er ikke engang sikkert at Xotic selger til kunder i Norge.

Dessuten glemmer du å inkludere norsk toll. Du vil ikke spare mange kronene.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Garanti i USA ja - slike garantier gjelder oftest ikke ved salg til utlandet.

Det er ikke engang sikkert at Xotic selger til kunder i Norge.

Dessuten glemmer du å inkludere norsk toll. Du vil ikke spare mange kronene.

Så dete er både norsk toll, moms og frakt i tilleg! Og jeg vil ikke ha noen av di MSI greiene vis de bråker som f. ASUS x77ja og n61ja står det mellom da.

X77JA MED STØRRE SKJERM OG BEDRE OPPLØSNING, men må vente til 26.Mai før noen får den på lager.

N61ja med mindre skjerm og dårligere oppløsning men pcn er lettere og har 140gb større hardisk.

Hjelp meg å bestem meg! :p

Lenke til kommentar

Vel, det er ganske enkelt, egentlig. Har du ikke råd til å kjøpe en skikkelig kvalitetsmaskin med den spillytelsen du vil ha; ja, så har du ikke råd. Da må du klare deg med noe som ikke yter like godt, eller med problematisk kvalitetsnivå.

Husk også at det kortet som sitter i Asus X77, bare er noen få prosent bedre i ytelse enn et HD 5650 for.eksempel. Og du finner etterhvert mange maskiner med HD 5650 nå.

Lenke til kommentar

1600:900 er ikke noe særlig høy oppløsning, spesielt mtp skjermstørrelsen på 17". Skal du bruke den til mye multitasking kan det være greit med stor skrivebordsplass. Til spill vil det ikke være noen fordel da ønsket om å spille i native oppløsning kanskje ikke blir oppnåelig pga det blir for krevende. Det fører til at du må stille ned oppløsningen og du får et litt blurry bilde.

Jeg har 1680:1050 på min 15.4" og vil aldri gå ned på oppløsningen!

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Det er bare 14 dager til X77 skal være på lager, sier du jo. Kan du ikke vente i 2 uker? (Hvis nå denne datoen er å stole på da)

Jo, bør vel klare det! Fant forresten denne pc'n.. Er den noe eller??

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL50514D/toshiba-satellite-l505-14d

Her er benchmarks og sånt av skjermkortet!

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5165.24579.0.html

Takk for hjelpa ska du forresten ha! :D

Lenke til kommentar

Det kortet yter omtrent som HD 5650/5730, men har ikke DX11 støtte. Det betyr lite; du får neppe noe stort utbytte av DX11 uansett - til det kreves et kraftigere kort.

Da ble jeg enda litt klokere! Så pcer med 5165 eller 5650 yter nesten likt med 5730? Betyr ikke RAM endel også. På denne var det jo hele 8gb ram. :)

Lenke til kommentar

Til spilling og "vanlig" bruk er 4Gb mer enn nok. Du vil ikke merke om du har enda 4Gb i tillegg.

Dessuten sa jeg omtrent. 5730 er et 5650 som er klokket litt høyere; det vil gi noen få prosent høyere ytelse. 5165 er omtrent på samme nivå. Det er et 4650 som er klokket høyere.

I frames per second (fps) vil det ikke bety så mye mer/mindre. Men litt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Nei, jeg tror jeg har bestemt meg. Nesten alle pc-er har noe minus med seg, og jeg kan ikke lete evig. Har nå sett at ASUS n71 fikk 6 av 6 i HjemmePc. Så det ser ut til at jeg kjøper x77ja, og får heller vente 2 uker. ;)

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Takk for all hjelp å sånt i tilleg! :D

Edit: Nå er ASUS X77JA bestillt! :D

Endret av henderico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...