henderico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Nettop ferdig med komfen så no blir det pc. Eg gamer littt på fritida og sånn, og er av og til på lan. Men sidan pcer blir fornya, og det kommer nytt heile tida, så ser eg etter en god gaming pc helst til naks 8000. Absolut makspris på 8500! Har sett litt rundt og kan legge ved noen linker til pcer, jeg syntes så bra ut, men kom gjerne med anbefalinger til andre også! Favoritten foreløpig er Thosibaen fra Elkjøp. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL505141/toshiba-satellite-l505-141 http://www.deal.no/produkt.cfm?id=121113 Takk for hjelp! Endret 26. april 2010 av henderico Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Av de to er den nederste best. Anbefaler deg også å sjekke trådene som allerede er laget her. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Av de to er den nederste best. Anbefaler deg også å sjekke trådene som allerede er laget her. Okei, takk! Har leita men ikkje funnet andre trådar ennå! Selv om jeg vet at de er der! Åssn spill vil den nederste, Aceren kunne kjøre tror du? Tenkt å kjøpe Bad Company 2 feks, og ønsker å spille med høg graffikk! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 HD5650 er et skjermkort i middelklassen. BC2 er veldig CPU-krevende, men du må nok sikkert stille ned på medium grafikk. Kommer veldig an på hva folk anser som spillbart og ikke. Skal du spille på internett mot mange folk, må du nok stille ned på grafikken ytterligere. Generelt sett vil du klare alle spill med det skjermkortet, men du kan nok ikke kjøre så mange spill på high, særlig ikke om du ønsker å spille i native oppløsning. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 HD5650 er et skjermkort i middelklassen. BC2 er veldig CPU-krevende, men du må nok sikkert stille ned på medium grafikk. Kommer veldig an på hva folk anser som spillbart og ikke. Skal du spille på internett mot mange folk, må du nok stille ned på grafikken ytterligere. Generelt sett vil du klare alle spill med det skjermkortet, men du kan nok ikke kjøre så mange spill på high, særlig ikke om du ønsker å spille i native oppløsning. Javel!, men har du noen anbefalinger til andre pcer. Om det er en mye bedre pc til yusenlappen mer spiller det selvsagt ingen rolle egentlig! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Denne er kanskje litt for dyr, men den har det beste skjermkortet på markedet idag, innen laptoper. Mange har bestilt, men den har ikke kommet på lager enda, trur jeg. Mye utsettelser. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219321&st=40 Denne har fått en del skryt, og er ganske god bang for buck. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1199304 Ellers bør du se på laptoper med minimum HD5650 og Nvidia 335M (sånn ca). Ytelsesmessig i denne prisklassen har ATI et bra overtak. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Denne er kanskje litt for dyr, men den har det beste skjermkortet på markedet idag, innen laptoper. Mange har bestilt, men den har ikke kommet på lager enda, trur jeg. Mye utsettelser. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219321&st=40 Denne har fått en del skryt, og er ganske god bang for buck. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1199304 Ellers bør du se på laptoper med minimum HD5650 og Nvidia 335M (sånn ca). Ytelsesmessig i denne prisklassen har ATI et bra overtak. Takk igjen, du er til stor hjelp! Lenke til kommentar
henderico Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Den siste du linka til har eg lest litt om nå, og den ser jo super ut. Stor skjerm. Godt graffikkkort. BRa prosessor, og når folk sier den kjører spill som MW2 på fult, og Crysis på veldig høyt, da er jeg overbevist. Den der er veldig, veldig aktuell, og ser den har gått opp i pris, så vil helst ikke vente for lenge med å kjøpe! Det der er vel et lurt kjøp til mitt CA budsjett tenker jeg! Eller...? Lenke til kommentar
Brun Melk Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Toshibaen fra Elkjøp er den PC'n jeg ville ha gått for. Toshiba er mye mer stolt på en Acer, komponentene til Acer blir vanligvis ødelagt før Toshiba sine. Jeg vil jo egentlig anbefale PCn jeg har, en Packard Bell Easynote TJ75-724 fra elkjøp til 5999;- Intel i5 core, ATI mobility radeon HD 5650 med 1024 MB intergrert (sorry hvis jeg skriver feil) videominne. Mange sier at den lager veldig høyfrekvente pipelyder, noe jeg ikke har hørt NOE om fra min PC. Er utrolig fornøyd! Men siden du skal ha en PC til 8000;- , hadde jeg gått for Toshibaen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Toshibaen fra Elkjøp er den PC'n jeg ville ha gått for. Toshiba er mye mer stolt på en Acer, komponentene til Acer blir vanligvis ødelagt før Toshiba sine. Jeg vil jo egentlig anbefale PCn jeg har, en Packard Bell Easynote TJ75-724 fra elkjøp til 5999;- Intel i5 core, ATI mobility radeon HD 5650 med 1024 MB intergrert (sorry hvis jeg skriver feil) videominne. Mange sier at den lager veldig høyfrekvente pipelyder, noe jeg ikke har hørt NOE om fra min PC. Er utrolig fornøyd! Men siden du skal ha en PC til 8000;- , hadde jeg gått for Toshibaen. Du er klar over at Packard Bell er billigmerket til Acer? Dvs stort sett samme maskiner..... men at det er spart inn enda mer på produksjonskostnader der det er mulig. Og ja, Toshiba er bra kvalitetsmessig, men den har et skjermkort som er omtrent ubrukelig til gaming. Lenke til kommentar
Brun Melk Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Toshibaen fra Elkjøp er den PC'n jeg ville ha gått for. Toshiba er mye mer stolt på en Acer, komponentene til Acer blir vanligvis ødelagt før Toshiba sine. Jeg vil jo egentlig anbefale PCn jeg har, en Packard Bell Easynote TJ75-724 fra elkjøp til 5999;- Intel i5 core, ATI mobility radeon HD 5650 med 1024 MB intergrert (sorry hvis jeg skriver feil) videominne. Mange sier at den lager veldig høyfrekvente pipelyder, noe jeg ikke har hørt NOE om fra min PC. Er utrolig fornøyd! Men siden du skal ha en PC til 8000;- , hadde jeg gått for Toshibaen. Du er klar over at Packard Bell er billigmerket til Acer? Dvs stort sett samme maskiner..... men at det er spart inn enda mer på produksjonskostnader der det er mulig. Og ja, Toshiba er bra kvalitetsmessig, men den har et skjermkort som er omtrent ubrukelig til gaming. Ja, er klar over det, men har veldig dårlige erfaringer med Acer. Vet ikke hvorfor PB er bedre, men det er det for meg. Skjermkortet er IKKE DÅRLIG. Jeg har det samme, og det kjører alle spill på max grafikk.(untatt de mest krevende som f.eks. Risen. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Ingen grunn til å diskutere! Jeg har allerede bestemt meg for ASUS'N som "Eivinds" linka til. Større skjerm,bedre oppløsning, bedre skjermkort, og noen andre ting. For kun ca 500kr meir. Tusen takk for hjelp med kjøp av ASUS X77JA 17,3 Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ja, er klar over det, men har veldig dårlige erfaringer med Acer. Vet ikke hvorfor PB er bedre, men det er det for meg. Skjermkortet er IKKE DÅRLIG. Jeg har det samme, og det kjører alle spill på max grafikk.(untatt de mest krevende som f.eks. Risen. Lurer på hvilke spill du spiller, for Risen er ikke spesielt krevende HD5650 kjører ikke alle spill på maks (regner med du også mener native oppløsning), iallefall ikke spillbart. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Har forresten byttet litt mening! Eneste forskjellen jeg kan se på den fra MSI OG ASUSEN er egentlig et mye bedre skjermkort på MSI, og nå har jeg funnet den til litt over 9000 på en side. I tilleg ser jo den fra MSI 10 ganger tøffere ut! Er det verdt å betale ca 600kr mer for MSI'en enn ASUSEN? (Jeg tror det) MSI: http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:2914292;c:36159 ASUS: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574463 PS: Det står 7200kr på MSI'EN MEN det er uten MVA, så prisen er nøyaktig 9106kr! Endret 3. mai 2010 av henderico Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Har forresten byttet litt mening! Eneste forskjellen jeg kan se på den fra MSI OG ASUSEN er egentlig et mye bedre skjermkort på MSI, og nå har jeg funnet den til litt over 9000 på en side. I tilleg ser jo den fra MSI 10 ganger tøffere ut! Er det verdt å betale ca 600kr mer for MSI'en enn ASUSEN? (Jeg tror det) MSI: http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:2914292;c:36159 ASUS: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574463 PS: Det står 7200kr på MSI'EN MEN det er uten MVA, så prisen er nøyaktig 9106kr! Ytelsesmessig er det uten tvil at MSI er et knallkjøp og vel verdt 600kr, og designmessig og alt er den bra. Men du får spør deg selv om du har lyst på en maskin som høres ut som et jetfly (opp til 47dB støynivå ved full belastning) og blir så varm at du kan steke egg på skjermkortet (opp til 106 grader på GPU). Til sammenligning har Asusen rundt 80 grader på skjermnkortet og ligger rundt 34db støy ved belastning. En økning på ca 10db er en fordobling av støynivået (en økning på 6db er en fordobling av lydtrykket, men vårt øre er ikke bra nok til å oppfatte dette som dobling av støyen - derfor ca 10db). Lenke til kommentar
henderico Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Så av de to ville du ha valgt? Er litt skeprisk med tanke på varmen som er helt ekstrem. Og høy støy ønsker jeg egentlig heller ikke! Lenke til kommentar
kulo Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hvis støy og varme er viktig for deg, er den fra Asus et godt valg. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Hvis støy og varme er viktig for deg, er den fra Asus et godt valg. Kommer egentlig ann på hvor mye støy. Er det sånn ca som en Xbox 360 eller mer?? Og når det gjelder varmen så har vel MSI laget maskinen så den skal tåle det. Tviler på at MSI sender ut en masnkin der de vet at innmaten kommer til å bli brent... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvis støy og varme er viktig for deg, er den fra Asus et godt valg. Kommer egentlig ann på hvor mye støy. Er det sånn ca som en Xbox 360 eller mer?? Og når det gjelder varmen så har vel MSI laget maskinen så den skal tåle det. Tviler på at MSI sender ut en masnkin der de vet at innmaten kommer til å bli brent... Si ikke det; det har skjedd før. Ikke med vitende og vilje kanskje, men at produsenter har sendt ut på markedet maskiner som senere viste seg å ikke fungere slik man håpet, jo det har skjedd. Temmelig ofte, faktisk. Lenke til kommentar
henderico Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Noen som vet ca hvor mye støy den lager. Tror jeg fikk med meg at det var rundt 47 desibel. Hva tilsvarer dette.. En xbox 360, en varmepume... ??? Om det blir kjjøp av MSI kommmer endel an på støyen. Og om folk er helt sikre på at Asusen kan kjøre bad company 2 på high, så er det mulig at det blir ASUS! Ser forresten at notbookchek skriver at ATI RADEON HD 5650, som ligger på 2 plasser svakere enn 5730 som er i ASUSEN, får rundt 30fps på BC2. De skriver i tilleg dette: In our benchmarks with the HD 5650, the GPU is performing on a level with the previous Mobility Radeon HD 4670 or the Nvidia GeForce GTS 250M (with DDR3 graphics memory). This means the performance is sufficient for high details in nearly all DirectX 10 games (only Crysis and GTA4 are not fluently playable in high details. - Andre ting her spiller vel også en rolle som skjermoppløsningen, og testen på 5650 ble brukt med en oppløsning på 1366*768. Poenget mitt er at med et bedre skjermkort, og med høyere oppløsning på ASUSEN er det vel gode muligheter for BC2 på High! Kanskje vi bare driter i grill-pc'n MSI! Endret 5. mai 2010 av henderico Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå