Vamos Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Tittelen sier det meste. Sitter med en Linksys WRT54G som ikke gir mer enn 75% på PS3en når jeg skanner. Hastigheten den klarer å levere for tiden er elendig. Skal så prøve å oppdatere ruteren for å se om det kan hjelpe, men hvordan gjør man egentlig dette? Om folk ellers har en annen løsning til at ruteren ikke klarer å lever maks ytelse innen en radius på 5 meter, kun adskilt av noen tynne gipsvegger, rop ut. Like før jeg hopper oppå ruteren. Til sammenligning yter en ruter fra D-Link hos mitt andre bosted 100% i samme test, og da står ruteren en etasje under. Skal man da anta et Linksys regelrett er noe makkverk, eller fins det løsninger? Takker for hjelp på forhånd, da jeg garanterer meg selv at dere har løsningen på problemet mitt. Rask EDIT: Brukte hjernen min litt og fikk oppdatert firmwaren, naturlig nok igjennom nettleseren. Det løste uansett ikke problemet med signalstyrken til ruteren. Dermed kan dere mer enn gjerne hjelpe meg videre. Endret 26. april 2010 av aunmar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 De fleste versjonene av WRT45G kan oppgraderes til DD-WRT firmware. Da kan du skru opp effekten på routeren. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WRT54G/GL/GS/GX Gipsvegger demper ofte signalene mer enn mur og trevegger. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Takker så meget for hjelp, men det virket usannsynlig vanskelig. Hvorfor kan man ikke gjøre det like enkelt som med firmwaren man ordner via innstillingene på 192.168..? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Det er like enkelt.. Men stå veldig fint forklart på linken over hva du skal gjøre.. Sjekk hvilken versjon du har(se under den) Endret 26. april 2010 av taz Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Hadde en slik for som meg virker som en evighet siden. Er vel på router nr 4 siden den gang. Problemet mitt var dårlig signal og ustabilitet. Modda også denne med alskens firmware uten særlig forbedring. Så den endte opp som brevpresse. Kan tils lutt nevne jeg bruker nå en D-link DIR - 855 som jeg har forbindelse med trådløst 2 iphones 2 bærbare, 1 stasjonær med usb wifi stick og en printer ikke hatt problemer med det oppsette enda Endret 26. april 2010 av Phyltre Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Problemet er at du trolig har kjøpt en nyere versjon av WRT54G først og så skal forbedre den etterpå. Da må man enten følge den step-by-step forklaringen eller skaffe seg en annen router. Det er jo bare å følge oppskriften. Ikke verre enn å bake boller Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Jeg for min del kan ikke rulle ut boller. :!: Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Wohoo! Etter to timers jobb har jeg nå DD-WRT firmware på ruteren. Nettet mitt hoppet i samme slengen oppover på hastighetsmåleren. Herlig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Flott du fikk det til. Regner med at du får mere stabilt nettverk nå. Sjekk om Wireless, Advanced, TX power står til ca 70mW. Det er normalt den optimale effekten for WRT54G. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Den stod på 71, så det regner jeg med fungerer greit. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jepp, det er optimalt. Man bør ikke skru opp mere pga varme og at senderen vil støye slik at signalet blir litt forvrengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå