Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Elkjøps prisgaranti

Anbefalte innlegg

Hei!

For to uker siden kjøpte jeg en HP stajonær PC fra min lokale Elkjøp butikk for kr 5995,-

I dag kom det en avis der de annonserer samme vare (og interne varekode) til kr 4495,- på SuperTorsdag.

Snakket med en selger i butikken i dag, og han ville ikke gi meg differansen, da prisgaranti ikke var gyldig på slike supertilbud.

Noen som har andre erfaringer?

Kan jeg gå å kjøpe en ny maskin til 4495,- og lever den inn igjen på kvitteringen til den første (heve kjøpet), eller er de merket/solgt med serienr?

Fikk ikke til å legge inn link nå, så her er maskinen det gjelder:

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/PAP6360SC/hp-pavilion-p6360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Elkjøp er det 30 dagers åpent kjøp.

Jeg fikk en printer til jul, og testet denne. Den levde dessverre ikke opp til forventningene, så jeg leverte den inn og fikk pengene tilbake. Jeg fikk tilbake de 1000,- kronene mine foreldre hadde betalt for den, til tross for at den nå kostet 800,-. Jeg fikk høre fra en jeg kjenner som jobber der, at jeg like så greit kunne ha kjøpt den samme printeren på nytt til 800,- så lenge jeg hadde oppgitt et annet navn.

Konklusjon: Ja, du kan levere inn din nyinnkjøpte PC og si du ikke var fornøyd. Du vil da få pengene tilbake og kan kjøpe den samme PC'en på nytt for en billigere penge (om du oppgir nytt navn).

Endret av Thomhess
Lenke til kommentar

På kvitteringa di står det antagelig hvor lenge det er åpent kjøp på maskina. Dersom det er innenfor tida, har du vel rett til å få pengene tilbake.

Ja, det skal gå greit.

Men jeg lurer på om jeg må renske den for innhold og levere den inn, og så installere alt på nytt på den nye, eller bare levere den nye som om det var den første, hvis det gir noen mening? Rett og slett for å spare meg for den del arbeid :)

Lenke til kommentar

Kopiert fra elkjop.no : Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Husk å ta med kvittering.

Dem gir deg nok differansen om du truer med å benytte deg av returretten.

Lenke til kommentar

Dem gir deg nok differansen om du truer med å benytte deg av returretten.

Jeg nevnte det for selgeren i dag, men han ville ikke det. Han tok heller imot min gamle på 30 dager retur og brenne deretter inne med en maskin han senere måtte selge som B vare...

Derfor jeg håpet andre hadde egne erfaringer jeg kunne legge til grunn :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har delt egne erfaringer!!!!

Med Elkjøp er det 30 dagers åpent kjøp.

Jeg fikk en printer til jul, og testet denne. Den levde dessverre ikke opp til forventningene, så jeg leverte den inn og fikk pengene tilbake. Jeg fikk tilbake de 1000,- kronene mine foreldre hadde betalt for den, til tross for at den nå kostet 800,-. Jeg fikk høre fra en jeg kjenner som jobber der, at jeg like så greit kunne ha kjøpt den samme printeren på nytt til 800,- så lenge jeg hadde oppgitt et annet navn.

Konklusjon: Ja, du kan levere inn din nyinnkjøpte PC og si du ikke var fornøyd. Du vil da få pengene tilbake og kan kjøpe den samme PC'en på nytt for en billigere penge (om du oppgir nytt navn).

Lenke til kommentar

Lever den tilbake og kjøp deg et pcen på ny eller sjekk ut f.eks. komplett.no. Enden på visa er at Elkjøp får enda en misfornøyd kunde, de taper penger og brenner inne med en brukt pc.

Servicen varierer også svært fra butikk til butikk. I Skien synes jeg det er bra service, men i Porsgrunn er det helt motsatt. Har møtt selgere med ikke så bra holdninger på sistnevnte sted.

Lenke til kommentar

Hos Elkjøp har du 30 dagers åpent kjøp på de fleste av varene vi selger. Dette betyr i praksis at du kan komme tilbake og gjøre om et kjøp innen 30 dager og få utbetalt kjøpesummen. Dersom vi har samme vare i butikken til en redusert pris, vil det selvfølgelig være mulig å foreta en ”omlevering” til den nye prisen og få differansen utbetalt. Her er det imidlertid noen forutsetninger i forhold til om butikken evt går tom for en vare som er annonsert med begrenset antall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...