ronron25 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg spiller i et band, og så er det en som ønsker å synge med oss. Jeg oppfatter det sånn at hun har litt pipestemme, dårlig engelsk uttale og dårlig timing. De to siste tingene kan man gjøre noe med, men kan man endre en pipestemme? Dessuten tror jeg ikke hun har noen erfaring med sang i hverken kor eller band fra før. Det er vår nåværende sanger som ønsker å ha henne med. Hvor ærlig skal man være, med tanke på å unngå å såre folk, hvis man sier hva man mener? Noen som har noen synspunkter? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Stemmekontroll kan trenes, men selve grunnklangen i stemmen er vanskelig å gjøre noe med. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Stemmekontroll kan trenes, men selve grunnklangen i stemmen er vanskelig å gjøre noe med. Takk for svar, men vet du om man kan gjøre noe med en stemme som er litt "pipete"? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hva som kan gjøres, avhenger mye av årsak til "pipestemme" Det enkleste og greieste er å ta noen timer hos sangpedagog. Ellers så syntes jeg dere skal være ærlige med henne. Har hun ikke sangstemme, eller at stemmen ikke "passer inn" hos dere, så er det meningsløst å si noe annet. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Takk for bra svar! Lenke til kommentar
Zucchini Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det må da være mye bedre, både for henne og for bandet ditt, om dere konfronterte henne med sanheten på en forsiktig måte - og med det muligens såre stoltheten hennes litt - enn at hun dummer seg totalt ut foran et helt publikum. Trenger jo ikke fortelle sannheten rett ut, holder å si at hennes vokalprestasjoner ikke passer deres stil elns. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Er enig i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå