Gå til innhold

Ap-sekretær frykter norske teselskap

36 stemmer

1. 1. Identifiserer du deg med "tea party"-bevegelsen?

• Ja
      5
    • Litt
      1
    • Nei
      30

Anbefalte innlegg

nazistens ideen om blod går ikke på en hvilken som helst befolkningsgruppe, men på etnisitet og rase.

Ett folk, ett land. Nasjonalsosialisme i et nøtteskall. Kun liberalister tar avstand fra denne tankegangen. Kun liberalister vil la folk bosette seg hvor de vil, så lenge de er fredelige. Kun liberalister mener at staten er en beskyttelsesorganisasjon, og ikke en landeier. Kun liberalister mener at det faktum at du er norsk, ikke gir deg eierskap i oljen på norsk sokkel.

Tull, de fleste sosialdemokrater i Norge har ikke en etnisitet som "ett folk, ett land", det hadde nazistene. De som snakker om ulike rettigheter etter ulik stat, som i dette tilfellet, ser på alle norske statsborgere (uavhengig av etnisitet) som en del av staten. Nazistene gjorde ikke det, for å ikke nevne absolutt alle de andre tingene som skiller nazisme og norsk sosialdemokrati? Så hvorfor fortsetter du å kalle folk nazister?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste sosialdemokrater i Norge har ikke en etnisitet som "ett folk, ett land",

Hvorfor er de ellers så opptatt av omfordeling, men bare innenfor Norges grenser? De vil jo ikke kaste oljepenger til mennesker i andre land, bare Norge.

De som snakker om ulike rettigheter etter ulik stat, som i dette tilfellet, ser på alle norske statsborgere (uavhengig av etnisitet) som en del av staten.

Eller som Mussolini ville sagt: Alle skal med, ingen slipper unna.

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

de fleste sosialdemokrater i Norge har ikke en etnisitet som "ett folk, ett land",

Hvorfor er de ellers så opptatt av omfordeling, men bare innenfor Norges grenser? De vil jo ikke kaste oljepenger til mennesker i andre land, bare Norge.

Jess, og menneskene i Norge er menneskene i Norge, uavhengig av etnisitet, sålenge de har norsk statsborgerskap

De som snakker om ulike rettigheter etter ulik stat, som i dette tilfellet, ser på alle norske statsborgere (uavhengig av etnisitet) som en del av staten.

Eller som Mussolini ville sagt: Alle skal med, ingen slipper unna.

Riktig, men i politikk så er det like stor forskjell mellom norske sosialdemokratiet og Mussolini som det er mellom norske sosialdemokratiet og selverklærte liberalister.

Lenke til kommentar

Jess, og menneskene i Norge er menneskene i Norge, uavhengig av etnisitet, sålenge de har norsk statsborgerskap

Dere vil særbehandle mennesker med norsk statsborgerskap. Med andre ord, nasjonalsosialisme.

i politikk så er det like stor forskjell mellom norske sosialdemokratiet og Mussolini som det er mellom norske sosialdemokratiet og selverklærte liberalister.

Langt ifra. Du og Mussolini har svært mye til felles.

Lenke til kommentar

Olympico, din sans for hva som er best for andre kan trekkes parraleller til Lening og Stalin. hvorfor du ikke er en anarkist, meg et mysterium?

Du er håpløs, egosentrisk med et eget vokabular og sammenligninger som ikke har noen jordisk form for rot til den virkelige verden. Vi anser deg som et troll som troller i vei med usakligheter som nesten kan måles opp med marxisten's skriblerier. Begynn å få dine føtter ned på jorden og bruk begreper som står i det norske og den internasjonale vokabular, egne forvridde tolkninger kan heller gjøres andre steder.

Lenke til kommentar

SNip

1. Dette er ikke grassrots aktivisme, da denne går nedenfra og opp. Det er altså ikke partitopper som styrer det. Grunnen til at det kalles det er pga. de positive assosiasjonene det gir.

2. Bevegelsen er svært opptatt av Amerika for Amerikanske verdier, det er dermed serdeles merkelig om man skal få en liknende bevegelse her, spesielt en som er importert fra et fremmed land med andre verdier.

Det er litt for mange paradokser ute å går til at jeg kan ta dette seriøst.

Lenke til kommentar

Dere vil særbehandle mennesker med norsk statsborgerskap. Med andre ord, nasjonalsosialisme.

i politikk så er det like stor forskjell mellom norske sosialdemokratiet og Mussolini som det er mellom norske sosialdemokratiet og selverklærte liberalister.

Langt ifra. Du og Mussolini har svært mye til felles.

Olympico, din sans for hva som er best for andre kan trekkes parraleller til Lening og Stalin. hvorfor du ikke er en anarkist, meg et mysterium?

Du er håpløs, egosentrisk med et eget vokabular og sammenligninger som ikke har noen jordisk form for rot til den virkelige verden. Vi anser deg som et troll som troller i vei med usakligheter som nesten kan måles opp med marxisten's skriblerier. Begynn å få dine føtter ned på jorden og bruk begreper som står i det norske og den internasjonale vokabular, egne forvridde tolkninger kan heller gjøres andre steder.

Nå synes jeg det er nok hitling og personfokus. Det er ikke særlig konstruktivt. Påpek heller det undeliggende grunnlaget for å gjøre en slik sammenligning.

Kommentarer kan tas på PM.

Lenke til kommentar
Ett folk, ett land. Nasjonalsosialisme i et nøtteskall. Kun liberalister tar avstand fra denne tankegangen. Kun liberalister vil la folk bosette seg hvor de vil, så lenge de er fredelige. Kun liberalister mener at staten er en beskyttelsesorganisasjon, og ikke en landeier. Kun liberalister mener at det faktum at du er norsk, ikke gir deg eierskap i oljen på norsk sokkel.

Alle som bor i landet er medeiere.

Alle medeiere kan bidra til å bestemme over landet.

Alle medeiere får indirekte betalt når landområder selges.

Salget av og dokumentasjonen på salg og bygninger på landområder forsikrer folket mot overforbruk av landområder, uvettig bruk som forurensning eller ødeleggelse, uloveligheter som foregår under bakken som menneskehandel eller tvangsprostitusjon.

Hadde vi ikke tatt eierskap i og begrenset oljepumpingen ville noen andre enn staten vært søkkrike, og all oljen allerede vært brukt opp av søkkrike mennesker, og ingen ville advart mot en mulig klimakrise, fordi ingen forsker på noe som ikke er profitabelt eller på risikoanalyse som rammer 50 år fram i tid -- utenom veddeselskapene.

Om alle fikk bosette seg der de selv ønsket, uten hensyn til økonomi -- så ville det fantes hus i hver eneste rundkjøring, og man ville ikke hatt plass til skyskrapere noe sted i byene grunnet småhus som har blitt reist nær bykjernen.

Veiene ville vært helt latterlig svingete i og rundt byene.

Alt... ville... kostet... penger.

Barnehagen ville økt til circa 70 000 kroner i året, og de fleste ville overlatt barna til besteforeldre før skolen.

Barneskole: 30 000 i året på det billigste.

Rike mennesker ville bygget enorme bygninger hvor de selger leiligheter til andre rike mennesker, og jaget bort fattige fra å bosette seg i nærheten og dannet store komplekser, for å unngå slummen -- som er et uunngåelig resultat av at alle som har fattige besteforeldre, skadde barn eller syke og fattige venner må ta vare på disse menneskene -- da alle disse kommer til å holde seg nær bykjernen og sykehusene de er forsikret hos.

Samhold, er ingen svakhet.

Personlig er jeg FOR at menneskeheten en gang i framtiden fjerner alle grenser, når menneskeheten er mer enig i vitenskapelige spørsmål og enige i at det kanskje ikke er så lurt å drepe hverandre, og enige i at alle arbeidere i alle land skal ha likt betalt og at det er EFFEKTIVITET og ikke LOKASJON som er viktigst når noen skal lønnes.

Jeg mener:

Norsk frisør: 400 000 kroner i året, 40 timer i uken, 3000 timer i året.

Kinesisk syerske: 40 000 kroner i året, 100 timer i uken, 7000 timer i året.

Jeg skulle ønsket jeg tullet: Men der har du gjennomsnittet.

Problemet er bare at om liberalistene styrte, så ville nok frisøren gått ned og nærmere 40 000 før syersken slipper å arbeide 12-timersdager.

HOVEDPROBLEMET mitt med denne ideologien er at individene har et ønske om at andre skal mislykkes (da slipper man konkuranse), og legger opp utdannelsen slik at man får super-vinnere og super-tapere (dyre og billigere skoler) -- og man produserer fattige arbeidere og rike ledere.

Fattige må gå over lik, eller ha foreldre som er velsignet med god helse -- alternativt velsignet med en rask død etter at de har betalt for skolegangen til barna -- for at de skal kunne lykkes i det hektiske liberalistsamfunnet.

Hvis barna har søsken eller foreldre som er syke, så stiller ikke vedkommende sterkt med mindre vedkommende ikke bryr seg.

DET er en ting jeg ikke vil ha noe av: At mennesker slutter å bry seg om sine egne foreldre og søsken for å lykkes i livet... og bli rikelig betalt for det.

Jeg er smertelig, smertelig oppmerksom på en person som ignorerte sin syke far sin lidelse for å gjøre suksess, og nå er gamlefar blind og sitter alene i et eget hus fordi ingen oppdaget øyesykdommen i tide...

Vedkommende har også neglisjert opp til tre sønner for jobben.

Og det er slike mennesker liberalismen ønsker fler av, og forherliger: Fattige som blir rike gjennom arbeid.

Men de glemmer rike som blir fattige fordi de steller sine foreldre.

De glemmer normale mennesker som satset på et riktig produkt, men som blir torpedert av noen som har mer erfaring, og mister hele livsverket sitt.

...

Det er en ideologi for urealistiske, egoistiske og naive sossiser.

Jeg støtter ikke ett folk, ett land -- da jeg ikke ser noen klar definisjon på hva et folk er utenfor papiret, eller på hva et land er utenfor papiret -- bortsett fra en gruppe mennesker som ikke hater livskiten på hverandre... også det på papiret.

En art, en klode -- sier jeg.

MEN det er lenge før den tid.

Du må huske på at det bare er 150 år siden man sluttet å brenne hekser... i Norge: Andre steder i verden pågår lignende, fremdeles.

Mennesket er bare aper som snakker, vi TRENGER tiårig utdannelse for å oppføre oss med dannelse.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det virker en anelse "merkelig" at så mye som 20% av medlemmene på et norsk forum identifiserer seg med Tea Party-bevegelsen. Det virker mer som politisk mobilisering fra DLF eller Frp. Her har nok noen hentet vennene sine for å stemme.

Hva var det slike taktikker het igjen? Åja, astroturfing! Akkurat som tea party-"bevegelsen".

Lenke til kommentar

Tim Phillips fra den amerikanske «tea party»-bevegelsen gjestet i går Fremskrittspartiets landsmøte for å hjelpe partimedlemmene å starte grasrotbevegelser her i landet.

Den amerikanske Tea party-bevegelsen er en protestbevegelse mot Barack Obamas fascistiske politikk.

Dette har fått Ap-sekretær Raymond Johansen til å tenne på alle plugger. "Nå er jeg virkelig bekymret for at høyresiden vil lære fra disse ekstremt reaksjonære kreftene og benytte seg av de samme strategien i Norge", skriver nasjonalsosialisten i Huffington Post.

"Dette er en kampanjeform som Arbeiderpartiet virkelig frykter. Jeg er virkelig redd for at vårt samfunn ikke vil være til å kjenne igjen om 20 år om høyresiden kommer til makten" fortsetter den onde kollektivisten.

Les det latterlige innlegget hans her, og nyt hvordan avskummet blir latterliggjort av oppegående individualiseter!

Er dette ment som satire? Hvis det ikke er satire, så må jeg si det er skjelden jeg har sett noe så useriøst i 'Politikk og samfunn' - og det sier endel...

Lenke til kommentar

Det er vel ikke snakk om å etablere et tea party på amerikanske premisser i Norge heller. FrP er jo allerede et slags norsk tea party. De bruker mye av de samme taktikkene. Begge har en folkelig appell (les: spille på følelser framfor å snakke langsiktig fornuft med velgerne), og deres favorittmetode er å klage, lage bråk og spre disinformasjon og mistenksomhet mot sine politiske motstandere.

Tea party og FrP står i bunn og grunn for den samme enkle populismen. Lavere skatter, mindre makt til staten (det vil si mer makt til det private marked) og generellt konservativt verdisyn. I bunn og grunn sånt som folk flest kan ha sterke meninger om når de tar seg en kaffe i kantina (heldigvis finnes det mange nordmenn som gidder å sette seg inn i politikk også).

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Langsiktig fornuft, som i: "Handle etter hva man tror er i landets beste interesse, fremfor å drive spekulativ og populistisk markedsføring".

Hva den langsiktige fornuften består i, vil variere fra parti til parti. Det som er essensiellt er at det er en strategi som går på å ønske landet og innbyggernes beste, fremfor å bondefange velgere til enhver pris.

Lenke til kommentar

tea party spiller på følelser framfor å snakke langsiktig fornuft

Langsiktig fornuft som å drukne nasjonen i gjeld, innføre stadig mer regulering av økonomien og innskrenke individuell frihet steg for steg?

Ok.

Hvordan har vår frihet blitt innskrenket siden år 1900, den dag i dag, år 2010?

Siden år 1500?

Blod og jord.

Ut av et innlegg på litt under 1000 ord, er responsen din to ord?

Skal jeg bare si "såpe og vann" på alle dine innlegg, om du noen gang skriver noe innlegg på mer enn tre setninger -- eller mot all formodning, du skriver ett innlegg med et eneste argument FOR saken din?

Tim Phillips fra den amerikanske «tea party»-bevegelsen gjestet i går Fremskrittspartiets landsmøte for å hjelpe partimedlemmene å starte grasrotbevegelser her i landet.

Den amerikanske Tea party-bevegelsen er en protestbevegelse mot Barack Obamas fascistiske politikk.

Dette har fått Ap-sekretær Raymond Johansen til å tenne på alle plugger. "Nå er jeg virkelig bekymret for at høyresiden vil lære fra disse ekstremt reaksjonære kreftene og benytte seg av de samme strategien i Norge", skriver nasjonalsosialisten i Huffington Post.

"Dette er en kampanjeform som Arbeiderpartiet virkelig frykter. Jeg er virkelig redd for at vårt samfunn ikke vil være til å kjenne igjen om 20 år om høyresiden kommer til makten" fortsetter den onde kollektivisten.

Les det latterlige innlegget hans her, og nyt hvordan avskummet blir latterliggjort av oppegående individualiseter!

Såpe og vann!

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...