espen1991 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Edit: Hei! Tenke jeg skulle kjøpe meg en pc fra komplett, jeg har alt i boks bortsett fra skjermkortet, er litt usikker på dette. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587784&CKS=PCW Jeg har cpu, ram etc i boks. Kun skjermkort jeg lurer på. Dette skjermkortet følger med i en pakke på komplett så fint å slippe alternativer som dere kanskje finner fram Lurer på om de der ute som er flinke på pc om denne vil klare de tunge spillene som for eks Age of Conan på maks grafikk? Age of Conan specs: CPU: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) or better Video Card: NVIDIA GeForce 7950GX2 or better Jeg setter stor pris på alle svar! Endret 27. april 2010 av espen1991 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det skulle ikke by på særlige problemer nei. Lenke til kommentar
Mongofisk Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Det skulle ikke by på særlige problemer nei. Vel.. på max kan du bare glemme å kjøre Crysis iallefall. Hvor fant du denne maskinen? Er samme prosessor på denne som på min gamermaskin kjøpt helt tilbake i 2006! Og min begynner å bli kraftig moden for utbytting. 7900 serie kortene til Nvidia er også superutgått, gir grei ytelse, men ikke noe voldsomt. edit: Når jeg klikker meg inn på linken får jeg litt annen spec enn det du kommer med, prosessoren på denne er veldig god, men grafikkkortet er ikke det beste. Om du bytter dette med et 58 serie kort fra Ati så får du spilt de fleste spill på høye instillinger. Ser at du og nå har redigert originalinlegget litt. Virket litt mere fornuftig at dette var systemkravene til AoC ja Begynte virkelig å lure på Elkjøp der.. Endret 26. april 2010 av Mongofisk Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Mongofisk, specsa i posten er ikke specsa til PCen. Det er requirementsa til AoC. Pcen han skal kjøpe har en i7-860 og et GTS 240. Prosessor er for såvdit grei, men jeg ville heller valgt et av ATI's dx11 kort (5850). Ta en tur på komplett og se på deres PC bygger. Det beste hadde helt klart vært å bygge PCen selv (er ikke så vanskelig som du kanskje tror). Lenke til kommentar
espen1991 Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Det skulle ikke by på særlige problemer nei. Vel.. på max kan du bare glemme å kjøre Crysis iallefall. Hvor fant du denne maskinen? Er samme prosessor på denne som på min gamermaskin kjøpt helt tilbake i 2006! Og min begynner å bli kraftig moden for utbytting. 7900 serie kortene til Nvidia er også superutgått, gir grei ytelse, men ikke noe voldsomt. edit: Når jeg klikker meg inn på linken får jeg litt annen spec enn det du kommer med, prosessoren på denne er veldig god, men grafikkkortet er ikke det beste. Om du bytter dette med et 58 serie kort fra Ati så får du spilt de fleste spill på høye instillinger. Ser at du og nå har redigert originalinlegget litt. Virket litt mere fornuftig at dette var systemkravene til AoC ja Begynte virkelig å lure på Elkjøp der.. Mente systemkravene til aoc haha Lenke til kommentar
espen1991 Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Mongofisk, specsa i posten er ikke specsa til PCen. Det er requirementsa til AoC. Pcen han skal kjøpe har en i7-860 og et GTS 240. Prosessor er for såvdit grei, men jeg ville heller valgt et av ATI's dx11 kort (5850). Ta en tur på komplett og se på deres PC bygger. Det beste hadde helt klart vært å bygge PCen selv (er ikke så vanskelig som du kanskje tror). Takk for svar, men skal skaffe pc gjennom jobben så vil spare litt penger Men de to andre alternativene da? ipoweren er vel en kraftig pc? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 En i7 prosessor er ikke nødvendig for maks oppløsning i spill bare så det er sagt. En mid range i5 cpu holder i massevis så lenge skjermkortet holder mål. Som flere nevner så er vel ett kort fra Ati ett bedre valg, men 240 kortet er jo ikke ett dårlig kort for det. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Vil ikke si den PC'en er verdt prisen. GTS 240 er bare et 9800 GT hvis jeg ikke tar feil, altså et ganske svakt skjermkort i denne prisklassen. Lenke til kommentar
espen1991 Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Vil ikke si den PC'en er verdt prisen. GTS 240 er bare et 9800 GT hvis jeg ikke tar feil, altså et ganske svakt skjermkort i denne prisklassen. Fant et bedre alternativ nå? Tror du det kunne verdt noe? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Var en del bedre helt klart, men GT330 er ikke allverden, tror den ligger på linje med ATI 4650, så det er langt ifra noe imponerende kort. Lenke til kommentar
espen1991 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Var en del bedre helt klart, men GT330 er ikke allverden, tror den ligger på linje med ATI 4650, så det er langt ifra noe imponerende kort. Ok:) men drit i Crysis, orker ikke tenke på det lenger. Jeg bryr meg bare om Age of Conan og funcom sitt Secret World Crysis må være mer krevende enn AoC? Vil GT 330 klare AoC på høy grafikk? Jeg er helt noob på hardware :s Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=587691 denne er bedre. Ah, ser du bare lurer på skjermkort nå, hadde vært letter hvis du bare hadde skrevet det lenger ned i posten og ikke på starten. 5830 er et greit kort, men ville nok heller ha gått for 5850/70. Endret 28. april 2010 av trxo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå