bjornidar Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg har googlet litt men leter etter en løsning for å kunne legge inn en tom rad (tom verdi) øverst i hver kolonne i dette datasetet. Noen her som kan gi meg noen hint/ veiledninger på det? // Oppretter et tabelladapter DataSet1TableAdapters.levertvareTableAdapter ta = new Rapportering.DataSet1TableAdapters.levertvareTableAdapter(); //Eksempel på hvordan man kan også kan hente basert på kritierie //DataSet1.levertvareDataTable dt = ta.GetDataByKunde(kritKunde); // Legger tabell-adapteret inn i datasettet ds = ta.GetData(); // Setter datakilde, tabell og hvilke kollonnenavn all data skal hentes fra comboBox1.DataSource = ds; comboBox1.DisplayMember = "kunde"; comboBox1.ValueMember = "kunde"; comboBox2.DataSource = ds; comboBox2.DisplayMember = "prosjekt"; comboBox2.ValueMember = "prosjekt"; comboBox3.DataSource = ds; comboBox3.DisplayMember = "vare"; comboBox3.ValueMember = "varenavn"; comboBox4.DataSource = ds; comboBox4.DisplayMember = "prosess"; comboBox4.ValueMember = "prosess"; comboBox5.DataSource = ds; comboBox5.DisplayMember = "leveringsted"; comboBox5.ValueMember = "leveringsted"; comboBox6.DataSource = ds; comboBox6.DisplayMember = "leggerlag"; comboBox6.ValueMember = "leggerlag"; comboBox7.DataSource = ds; comboBox7.DisplayMember = "eier"; comboBox7.ValueMember = "eier"; Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Skal du manipulere selve datasettet, eller er meningen med dette bare å få et tomt valg i toppen av hver ComboBox? Hvis sistnevnte: ComboBox1.Items.Insert(0,new ListItem("","")); ComboBox2.Items.Insert(0,new ListItem("","")); Hvis den tomme raden må være med i datasettet ville jeg bare lagt til en tom rad i spørringen/prosedyren. Jeg som ikke er noen SQL-ekspert ville gjort dette på enkleste mulig måte.. Vil sikkert få kjeft for denne SELECT '' AS Name, '' AS Address UNION ALL SELECT Name, Address FROM User Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå