Gå til innhold

Squirrelmail og den nye php-versjonen

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg tok i helga en oppryddning og nuka alle pakkene på FreeBSD-boksen min for å innstallere alt på nytt. Oppsett-filer blir beholdt. Jeg bruker apache2, dovecot imap-server, mod_php4 og squirrelmail.

Imap-serveren fungerer. Apache fungerer, og php ser også ut til å fungere, jmf. test-sida under http://pufferfish.mine.nu.

Men squirrelmail fungerer ikke. Jeg får følgende feilmelding:

Fatal error: Call to undefined function: session_name() in /usr/local/squirrelmail/functions/global.php on line 257

jmf. http://pufferfish.mine.nu/sqmail/src/login.php

Er det noen som har fått squirremail til å virke med den nye php-versjonen som kom for noen uker siden? Krever denne utgaven forandringer i noen oppsett-filer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har ikke enablet sesions ? Trodde ihvertfall disse måtte enables @ compile-time......

Hvor da, i php?

Fra make-fila til php4-porten:

# By default, the enabled extensions are: CTYPE, MYSQL, PCRE, POSIX, SESSION,

# TOKENIZER, XML and ZLIB. This behaviour can be changed overriding the

# PHP_OPTIONS variable (e.g. PHP_OPTIONS="EXT1 EXT2 EXT3").

Kansje noe har blitt rota til her, på test-sida står det:

'./configure' '--enable-versioning' '--enable-memory-limit' '--with-layout=GNU' '--with-zlib-dir=/usr' '-- disable-all' '--disable-cli' '--with-apxs2=/usr/local/sbin/apxs' '--enable-ctype' '--enable-ftp' '--with- gettext=/usr/local' '--with-imap=/usr/local' '--with-imap-ssl=/usr/local' '--with-mcal=/usr/local' '--with- mysql=/usr/local' '--with-openssl=/usr' '--with-pcre-regex=yes' '--enable-posix' '--enable-tokenizer' '-- enable-xml' '--with-expat-dir=/usr/local' '--with-zlib=yes' '--prefix=/usr/local' 'i386-portbld-freebsd5.1'

ingenting om sessions. Hmm kompilere en gang til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...