Gå til innhold

Mus for venstehendte...


Anbefalte innlegg

Jeg kan anbefale MS Intelli Mouse Optical 1.1, dersom du er venstrehendt. Jeg er selv høyrehendt, men synes musen er helt grei i bruk (okay, Explorer 3.0 kan riktignok føles å passe bedre i hånda, men den er jo kun for høyrehendte) til å være en mus som passer til både høyre- og venstrehendte. Den er jo symmetrisk, med 2 vanlige høyre/venstre museknapp + klikkbart rullehjul + ytterligere 2 knapper som er plassert én på hver av sidene (programmerbare).

 

Har ikke testet MS Optical Mouse Blue, som ble nevnt ovenfor, men tror den mangler de to ekstra knappene som Intelli Mouse Optical har.

 

Men hvis du allerede har kjøpt MX300, så ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan anbefale MS Intelli Mouse Optical 1.1, dersom du er venstrehendt. Jeg er selv høyrehendt, men synes musen er helt grei i bruk (okay, Explorer 3.0 kan riktignok føles å passe bedre i hånda, men den er jo kun for høyrehendte) til å være en mus som passer til både høyre- og venstrehendte. Den er jo symmetrisk, med 2 vanlige høyre/venstre museknapp + klikkbart rullehjul + ytterligere 2 knapper som er plassert én på hver av sidene (programmerbare).

 

Har ikke testet MS Optical Mouse Blue, som ble nevnt ovenfor, men tror den mangler de to ekstra knappene som Intelli Mouse Optical har.

 

Men hvis du allerede har kjøpt MX300, så ...

 

Selv jeg er også høyrehendt, men har i perioder byttet mus-hånd grunnet skader (både seneskjedebetennelse og "ytre påvirkninger" (brist og vrikking)). Fant da ut at de "gamle" musene til Microsoft (Intellimouse) faktisk passet meg bedre i venstre hånd enn høyre. Siden den gang har jeg byttet mus opptil mange ganger, men har fremdeles ikke funnet noen mus jeg synes passer bedre i venstre hånd enn den. (Har ikke spesiellt mye tilovers for symmetriske mus).

 

Idag bruker jeg Logitech WingMan Gaming Mouse (pga. av bortimot perfekt passform til hånden) på jobben og en Logitech Dual Optical (har fjernet loddet i den) hjemme.

Lenke til kommentar

Eh... du er ikke feilskapt (*trøste stakkaren*).

 

Jeg er venstrehendt selv, men bruker høyrehånda til musa.

 

Samme her! :woot:

Begynte å bruke musa med høyre hånd allerede som 7 åring, med venstre hånd klarer jeg såvidt å treffe knapper (men verre er det med aimen i CS) :lol:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg kan anbefale MS Intelli Mouse Optical 1.1, dersom du er venstrehendt. Den er jo symmetrisk, med 2 vanlige høyre/venstre museknapp + klikkbart rullehjul + ytterligere 2 knapper som er plassert én på hver av sidene (programmerbare).

 

- Og ledningen går istykker etter et par, 3, 4 måneder og musen blir ubrukelig.. Er ikke noe morro! Og ja, etter min erfaring, skjer dette med alle MS Optiske 1.1 muser .. .. .. ... ... . . . . .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil anbefale deg å prøve mx310 før du kjøper deg noe annet. Jeg har bestillt denne, og tror den er veldig bra. Hvis mx300 hadde hatt 5 knapper, slik som mx310 og ikke 3 så hadde jeg nok kjøpt den allerede. Jeg tror mx310 skal være litt mer ergonomisk formet også. Den passer for både høyre og venstrehendte. Jeg vet Logitech har litt igjen å lære på ergonomi, men faktisk begynner de å komme seg! Håper denne musen blir bra! Gleder meg :p

 

Har en MS IE1.1 Optisk OG en MS IE3.0 Optisk hjemme nå og BEGGE to faktisk, er ødelagt i ledningen. Altså de slår seg av hele tiden og jeg må ta ledningen ut og inn av USB-porten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...