Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Må bare først si at jeg kan svært lite om pc så håper dere kan hjelpe meg. Har en ganske gammel stasjoær pc (Fujitsu Siemens)som er mildt sagt margetreg. Har forsøkt å renske maskinen med mange forskjellige programmer og tips fra nettet, men uten særlig hell. Så i går gikk jeg gjennom guiden på dette forumet med noen komplikasjoner med comatfix. Men har værtfall fått to logger som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

På forånd takk, Håkon.

log.txt

mbam-log-2010-04-26 (15-28-26).txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser rett og slett bare ut som det er masse tilleggsprogrammer som starter opp sammens med windows.

Ser du har fått fjernet noe som heter "Trojan.BHO". Si meg, har du faktisk fått det fjernet eller maser antivirusen på at den er der hver gang maskinen starter?

Hvilken maskin har du? Hvis den er fra f.ex 90' tallet, så kan du f.ex ikke regne med all verdens ytelse.

Lenke til kommentar

Siden du ikke er spesielt teknisk anlagt så kan jeg forklare hvorfor en gammel maskin vil føles treg samme hvor mye du fikser på den. Når nevnte maskin var ny så var informasjonsmengden den måtte prosessere f.eks på internett mye mindre enn den mengden vi ser på vanlige nettsider idag.

Den er antagelig rett og slett ikke kraftig nok til å behandle dagens datamengder på en rask nok måte.

Jeg sitter selv på en gammel haug av en bærbar som jeg kun kan bruke til websider som f.eks dette forumet hvor det er lite fancy reklame og tillegg som må behandles.

Enkelte sider på nettet kan jeg ikke gå inn på pga at de rett og slett er for tunge å behandle for den gamle traveren.

Maskinen jeg sitter på fungerer bedre med f.eks en linux distro fra Ubuntu, da oppleves ikke ting like tregt på nettet. Det kan jo være ett alternativ for deg også hvis du vil prøve og tyne litt mer ut av den gamle boksen.

Ubuntu er veldig lett og bruke såfremt den har alle drivere du trenger inne, og i mitt tilfelle så lå alt jeg trengte på innstallsjonsimaget. Det var bare og innstallere, legge inn krypteringsnøkkel til trådløsnettet og tut og kjør.

Ett lite tips er at du bruker Firefox som browser i Ubuntu da det er den browseren som bruker minst maskinressurser på en gammel maskin.

Lenke til kommentar

Tror kanskje det er fjernet, for det blir ikke oppdaget noen virus når jeg scanner pcen. Og det skal sies at pcen ikke brukte så sinnsykt lang tid på å starte opp etter jeg hadde brukt combatfix.

Det er en Fujitsu Siemens Scaleo P home pc, kjøpt i 2005. Takker for svar raske svar.

Lenke til kommentar

Du har en mulig rootkit.

Hent OTL.exe, legg det på skrivebordet.

Start OTL

Lim inn følgende i 'Custom scans/fixes' :

netsvcs

%SYSTEMDRIVE%\*.exe

/md5start

eventlog.dll

scecli.dll

netlogon.dll

cngaudit.dll

sceclt.dll

ntelogon.dll

logevent.dll

iaStor.sys

nvstor.sys

atapi.sys

IdeChnDr.sys

viasraid.sys

AGP440.sys

vaxscsi.sys

nvatabus.sys

viamraid.sys

nvata.sys

nvgts.sys

iastorv.sys

ViPrt.sys

eNetHook.dll

ahcix86.sys

KR10N.sys

nvstor32.sys

/md5stop

%systemroot%\*. /mp /s

CREATERESTOREPOINT

Klikk 'RUN SCAN' og post loggen

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt.

Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte igjen. Post loggen.

6af2c97f0f4e497013ed9b32fc36b566.gif

FCopy::

C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\atapi.sys | C:\WINDOWS\system32\drivers\atapi.sys

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...