fossegrimmen Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei. Må bare først si at jeg kan svært lite om pc så håper dere kan hjelpe meg. Har en ganske gammel stasjoær pc (Fujitsu Siemens)som er mildt sagt margetreg. Har forsøkt å renske maskinen med mange forskjellige programmer og tips fra nettet, men uten særlig hell. Så i går gikk jeg gjennom guiden på dette forumet med noen komplikasjoner med comatfix. Men har værtfall fått to logger som jeg håper dere kan hjelpe meg med. På forånd takk, Håkon. log.txt mbam-log-2010-04-26 (15-28-26).txt Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det ser rett og slett bare ut som det er masse tilleggsprogrammer som starter opp sammens med windows. Ser du har fått fjernet noe som heter "Trojan.BHO". Si meg, har du faktisk fått det fjernet eller maser antivirusen på at den er der hver gang maskinen starter? Hvilken maskin har du? Hvis den er fra f.ex 90' tallet, så kan du f.ex ikke regne med all verdens ytelse. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Siden du ikke er spesielt teknisk anlagt så kan jeg forklare hvorfor en gammel maskin vil føles treg samme hvor mye du fikser på den. Når nevnte maskin var ny så var informasjonsmengden den måtte prosessere f.eks på internett mye mindre enn den mengden vi ser på vanlige nettsider idag. Den er antagelig rett og slett ikke kraftig nok til å behandle dagens datamengder på en rask nok måte. Jeg sitter selv på en gammel haug av en bærbar som jeg kun kan bruke til websider som f.eks dette forumet hvor det er lite fancy reklame og tillegg som må behandles. Enkelte sider på nettet kan jeg ikke gå inn på pga at de rett og slett er for tunge å behandle for den gamle traveren. Maskinen jeg sitter på fungerer bedre med f.eks en linux distro fra Ubuntu, da oppleves ikke ting like tregt på nettet. Det kan jo være ett alternativ for deg også hvis du vil prøve og tyne litt mer ut av den gamle boksen. Ubuntu er veldig lett og bruke såfremt den har alle drivere du trenger inne, og i mitt tilfelle så lå alt jeg trengte på innstallsjonsimaget. Det var bare og innstallere, legge inn krypteringsnøkkel til trådløsnettet og tut og kjør. Ett lite tips er at du bruker Firefox som browser i Ubuntu da det er den browseren som bruker minst maskinressurser på en gammel maskin. Lenke til kommentar
fossegrimmen Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Tror kanskje det er fjernet, for det blir ikke oppdaget noen virus når jeg scanner pcen. Og det skal sies at pcen ikke brukte så sinnsykt lang tid på å starte opp etter jeg hadde brukt combatfix. Det er en Fujitsu Siemens Scaleo P home pc, kjøpt i 2005. Takker for svar raske svar. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Du har en mulig rootkit. Hent OTL.exe, legg det på skrivebordet. Start OTL Lim inn følgende i 'Custom scans/fixes' : netsvcs %SYSTEMDRIVE%\*.exe /md5start eventlog.dll scecli.dll netlogon.dll cngaudit.dll sceclt.dll ntelogon.dll logevent.dll iaStor.sys nvstor.sys atapi.sys IdeChnDr.sys viasraid.sys AGP440.sys vaxscsi.sys nvatabus.sys viamraid.sys nvata.sys nvgts.sys iastorv.sys ViPrt.sys eNetHook.dll ahcix86.sys KR10N.sys nvstor32.sys /md5stop %systemroot%\*. /mp /s CREATERESTOREPOINT Klikk 'RUN SCAN' og post loggen Endret 26. april 2010 av norbat Lenke til kommentar
fossegrimmen Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Her er otl loggen. OTL.Txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt. Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte igjen. Post loggen. FCopy:: C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\atapi.sys | C:\WINDOWS\system32\drivers\atapi.sys Lenke til kommentar
fossegrimmen Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 : log2.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå