-HagenZ- Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei, Jeg har de siste dagene drevet med OpenGL og prøvde meg nettop på texturemapping. Jeg har en liten snutt som skal loade texturen inn og printe den, men det fungerer ikke. Det rare er at det virker ikke til å være noe feil med min source men heller med MinGW compileren, siden jeg prøvde å kompilere et eksempelproskjekt fra http://www.nullterminator.net/gltexture.html og det får samme resultat, det rendres en hvit firkant uten texture. Om man kjører den ferdigkompilerte versjonen so mer lagt ut på siden fungerer alt som det skal. Er dette en kjent feil i MinGW? og fins det gode gratis alternativer til MinGW / GCC som dette fungerer i (tenker ikke på expess edition av visual c++ elns)? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
aC Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 paste kode, enten i \[code\] tags eller på pastebin eller lignende. Selv om du bare har pastet kode som det ligger et eksempel på ute på tubene så er det greit å se hva du faktisk har som kode Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Det er neppe compileren det er noe galt med. Sjekk at teksturkoordinater blir satt riktig, og at GL_TEXTURE_2D er skrudd på. Lenke til kommentar
-HagenZ- Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Takker, det var TEXTURE_2D som manglet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå