Wazza95 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Har sett litt på denne maskinen i det siste, og det jeg har lagt merke til til nå er imponerene! Er dette en Pc for meg? Jeg krever litt spillytelse, og elers en maskin til skole og jobbing. Må kunne kjøre B:BC2, COD: MW2, Mass Effect 2 og Bioshock 2 på Med/High Noen erfaringer, tips eller liknende? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591317 Endret 26. april 2010 av Wazza95 Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Håper Acer har forandret seg i det siste. Det er ikke lenge siden vi kjøpte to Acer-maskiner, og begge to er søppel i mine øyne. Lykke til med letingen da Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Ja, Acer-maskinene har en tendens til å bli veldig puslete... Akkurat på har jeg en snart 3 år Acer Aspire 5720ZG som jeg ikke er helt fornøyd med. Den er ekstremt varm, bråker mye og er treig. Husker ikke om den var det når jeg skaffet den, men uansett er den ikke bra. Har Acer blitt bedre der? Med tanke på nye modeller og bedre Hardware? Endret 26. april 2010 av Wazza95 Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 De bruker jo samme hardware som alle andre merker, for det meste Hvordan de designer laptopen innvendig er noe annet. Varme er ofte dårlig vedlikehold av fra kundens side. Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Ja, og timeline-serien er jo veldig bra på det med kjøling, støy og batteritid. Dette er jo det noen maskiner sliter med. Så kanskje acer har tatt det store steget nå, ettersom de endelig har klart å kombinere ytelse, vifte og batteritid ;-) Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Ingen som har noen idé om ytelse og kvalitet? Hvordan denne serien er? Kan den kjøre bl.a Assasins Creed 2, Mass Effect 2 og BF:BC2? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Er nok få som har disse enda, kom på lager for en ukes tid siden. Med litt referanser fra forum.notebookreview.com og notebookcheck.net: Radeon HD5650: BF:BC2 medium grafikk: 42fps i gjennomsnitt. Hva de andre spillene krever vet jeg ikke, fant heller ikke noen resultqter for de. En del flere gjennomsnittlige fps verdier for en del spill finner du her: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html Disse verdiene burde være relativt representative for hva du kan forvente av timelinex med HD5650 skjermkort. Edit: det kan virke som om kjøleløsningen på 4820TG er noe svak. Under notebookjournal.de sin stresstest (max CPU + GPU belastning) krasjet maskinen etter 5 minutter. De hadde ingen problemer i spill eller andre programmer, kun under stresstest. Endret 28. april 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Litt skremenede å høre om stresstesten... Det var jo 14", og jeg tenker på 15.6" Vet ikke om dette utgjør noen forkjell? Men du sa at spill gikk fint. Stod det "hvor fint" det gikk? Ble den varm? En test jeg leste skrøt de av at varme var lavt selv under litt stress... Og en siste ting Har maskinen touchpad lock? Leste et sted at den manglet det, men jeg vet ikke om det var egen hurtigknapp, eller om den ikke fantes i det hele tatt. Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg skjønner at ingen har erfaring med den, etter som den er helt ny. Men noen som har noe å si på acers kvalitet generelt? Har erfaring med at acermaskiner kreperer etter to-tre år, og blir trege som bare det... Er det sånn med nye maskiner, med nytt og kraftig hardware? ;-) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Har 4 acer maskiner i familien/hos venner, og alle fungerer helt fint. Har reinstallert OS på 2 av de for å fikse på treghet, samt renset vifter for støv nå og da. For min del er acer grei kvalitet, spesielt sett mot prisen man betaler. Hovedproblemet relatert til treghet er at folk er for late til å gjøre en skikkelig ren og ny OS installasjon, stort sett gjør jeg dette ca en gang per 12-18mnd på mine maskiner. Man blir kvitt mye unyttig registerinformasjon og småprogrammer man ikke trenger, og man får inn nyeste driver versjoner. Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Acer er jo overlastet med crap-ware. Viss man kjører OS med en gang, slipper man da all dritten? Også det du nevnte om den stresstesten på timeline x 4820... Gjaldt det bare stresstesten, mens spill gikk uten mye varme? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Acer er jo overlastet med crap-ware. Viss man kjører OS med en gang, slipper man da all dritten? Også det du nevnte om den stresstesten på timeline x 4820... Gjaldt det bare stresstesten, mens spill gikk uten mye varme? Krasjet kun under stresstesten, men den ble litt varm under spilling også. De testet 3820TG et par dager etter med samme specs og denne hadde ingen varmeproblemer (den har dog separate kjølevifter/ribber for CPU og GPU). 5820TG har jeg ikke sett noen tester av enda, har svært lyst å teste den selv.... men blir kanskje litt drøyt å kjøpe en bærbar man bare vil teste....? Normalt sett avinstallerer jeg bare drit jeg ikke vil ha på en ny laptop, men når dagen kommer at den er treg og full av div drit bruker jeg ikke gjennoppretting, men bruker en frisk OS installasjon og så har jeg på forhånd lasta ned alle nyeste drivere og nyeste Acer (eller annet merke) programvare jeg vil installere. Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Jeg leste en test av 5820TG på pcpro.com. Så vidt jeg husker så skøyt de av bl.a ytelsen, størrelsen, batteritid og kjølesystemet. Maskinen fikk en overall på 5 av 6. Tidligere i dag oppdaget jeg at prisen på Timeline X 4820 hadde sunket med tusen kroner siden torsdag... Før kostet de (4820 og 5280) like mye, men nå ligger de en tusenlapp fra hverandre. Tilfeldig? Kanskje vifta var så dårlig på akkurat den modellen at elkjøp så seg nødt til å senke prisen? Men uansett er den nye timeline-serien virkelig fristende. Endret 2. mai 2010 av datating Fjernet dobbelpost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå