Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lage regelbok med data - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg beveger meg mot slutten av ungdommskolen, og ser regelbøkene mine ligge henslengt i skapet. Jeg tenker at disse kanskje kan være praktisk å få litt mer i system. Jeg har forsøkt å skrive nye, men det dukker alltid opp saker og ting jeg føler jeg burde ha puttet inn, men jeg har ikke plass.

Derfor har jeg lyst til å skrive de inn på data og lage regelbøker jeg kan printe ut senere, eller få et eller annet trykkeri til å trykke dem ut for meg. Dette hadde vært både lærerrikt og praktisk, også kunne jeg eventuelt trykke eksemplarer til mindre søsken o.l. da jeg ikke vil bli ferdig før jeg er ferdig på ungdommkolen.

Har noen noen anbefalte programmer jeg kan gjøre dette med. Jeg ønsker å lage bøkene best mulig, og helst med muligheter for røde firkanter rundt regler, skyer rundt ting jeg må huske på o.l. Dette gjelder alle regelbøker i alle fag med regler (norsk, nynorsk, engelsk, matte, spansk) ;)

Med regelbøker mener jeg selvfølgelig alt som kommer inn under slike bøker, ikke bare regler i matte, men også f.eks. sjangertrekk i novelle o.l.

Har noen her noen gode forslag til programmer jeg bør bruke, noen linker til noen som har gjort noe liknende. Jeg skjønner jeg er nødt til å bruke flere programmer, men har noen noen tips til programmer jeg kan:

• Skrive regelbok (med mulighet for røde bokser, innholdsfortegnelse o.l.)
  • Lage formler
  • Lage figurer/konstruksjoner

Om noen lurer, så har jeg mange Adobe programmer fra før, bla. Acrobat Pro. Vet ikke om dette kan brukes. :hmm: Spør om det er noe dere lurer på :)

Hva jeg skal putte inn i regelbøkene vet jeg allerede, men dette kan jo fylles på etter hvert også. Jeg tenker å ta dette som et langvarig prosjekt, og vil gjerne ha en del hjelp. Jeg kan nok ikke gi så veldig mye tilbake til de som er flinke og hjelper, eventuelt et eksemplar av regelboken når denne er ferdig. All relevant hjelp mottas med et smil. :D

Thomhess

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat!

Bare at jeg ønsker å lage den selv og i flere fag. Du tenker kanskje at det er veldig rart, men jeg synes jeg forstår bedre mitt eget språk blant annet. I tillegg liker jeg å ha litt oversikt over reglene med røde bokser o.l.

Men takk for tipset, den skal jeg se nermere på! Om du forresten kjenner til flere regelbøker som denne, bare i andre fag, så tar jeg gjerne imot :yes:

Endret av Thomhess
Lenke til kommentar

Hei, er det noen som vet om et program slik at jeg kan lage en bok som dvardsen snakket om? Jeg har Adobe Acrobat 9 Pro, men er lite dyktig med dette programmet. Noen som kjenner til en måte jeg kan få laget en regelbok med dette, eller kanskje like så greit hvordan jeg kan bruke den PDF'en jeg allerede har til å lage en ny regelbok (da med det samme designet)

Jeg har sendt mail til produsentene av boken dvardsen snakket om. Jeg har ikke fått noe svar, og har mine tvil om jeg får det, så jeg lurer på om noen har noen tips til hjelp.

Lenke til kommentar

Geogebra for grafer og konstruksjoner.

Word 2007 eller nyere for diagrammer og tabeller

Mathtype for formler og likninger. (En del bedre enn word sin innebygde formel\liknings-funksjon + at det inkorporeres fint i word sitt UI!)

Bruk standardformateringen i word bare, og endre på stilene når du er ferdig! Word kan også eksportere filer i pdf! : )

Endret av Newklear
Lenke til kommentar

Jo, det må du, men det finst eit alternativ som gjer at du ikkje treng det: Lyx. Lyx bruker LaTeX i bakgrunnen, men du treng ikkje sjå noko kode, eller kunne noko kode. Har aldri brukt det noko særleg sjølv, men slik eg har forstått det har Lyx sine begrensingar, so i nokon tilfelle må du leggje inn kode for å få til det du vil.

Veldig kort introduksjon til LaTeX:

Kva du treng

Du må ha to ting: Ein teksteditor til å skrive koden, og ein LaTeX-distribusjon som koden vert kompilert via, vanlegvis med PDF som resultat.

For å ta det siste punktet fyrst, er MikTeX det greiaste i Windows. (Antar du bruker det.) Køyr Basic-installeren. Under installasjonen får du spørsmål om du vil at pakker skal installerast automatisk, sei ja til dette.

Teksteditorar er det mange av, sjølv synst eg TeXMakerX er ganske grei. Det følgjer òg ein heilt enkel ein med MikTeX, om eg ikkje hugser feil, som heiter TeXWorks.

Å lage eit enkelt dokument

Opne teksteditoren du vil bruke, og lag eit nytt dokument, der du skriv følgjande:

\documentclass{article}

\begin{document}
Hello world!
\end{document}

Den fyrste linja definerer kva slags dokument det er, du kan sjå på dokumentklassen som ein mal. Alle LaTeX-dokument byrjer med ei slik linje. Sjølve teksten byrjer etter \begin{document}, og til slutt må ein ha \end{document}.

For å lage ei PDF av dette, lagrer du fila (filendinga er .tex), og går, i TeXMakerX, til Tools --> pdflatex. Då vert det laga ei PDF-fil i same mappe som .tex-fila.

Du kan ikkje få noko automatisk oppdatering av outputen, vil du sjå korleis det vert må du gjenta dette.

Eit steg vidare

LaTeX gjer mykje utan noko ekstra, men i dei fleste tilfelle vil ein laste ein av dei mange tilleggspakkane som gjev fleire mogelegheiter. Til dømes er det vanleg å laste ei pakke som heiter amsmath for matematikk, noko ein gjer med

\usepackage{amsmath}

Denne linja må plasserast mellom \documentclass{} og \begin{document}, slik:

\documentclass{article}
\usepackage{amsmath}

\begin{document}
Hello world!
\[
E = mc^2
\]
\end{document}

Her la eg inn ein enkel likning. Likningar skrive slik havner sentrert, i eit eige avsnitt. For å skrive matematikk på linje med teksten, bruk dollarteikn som skiljemerke:

Denne likninga havner som ein del av teksten -- $E = mc^2$ -- medan denne havner som eit eige avsnitt:
\[ E = mc^2 \]

Det finst mange pakker, for ulike formål.

Ein liten ting som kan vere litt uvant, er at fleire påfølgjande mellomrom vert ignorert, so det å skrive

A                B

vil gje

A B

som resultat.

Og det er ingen forskjell på to og fleire linjeskift. To linjeskift (eller fleire) lager eit nytt avsnitt. Det vil seie at ei ny linje vert starta, med innrykk. Altso vil

Tekst, tekst og meir tekst.

Og endå meir tekst

gje som resultat

Tekst, tekst og meir tekst.
   Og endå meir tekst

Til sist

Veldig mykje meir kunne seiast, men det er betre å referere til andre kjelder. Eg anbefaler ein lang titt på LaTeX for nybegynnere, og so The Not So Short Introduction to LaTeX. Begge gjev mykje nyttig informasjon. Eg vil og nemne ein fin samling med nyttige lenkjer:

http://www.latex-community.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=2177

Og ein siste nyttig ressurs: Google. LaTeX er mykje brukt, so det er mogeleg å finne svar på mange spørsmål rett og slett ved å søke.

Vil ein lære er det eigentleg berre å hoppe i det. Ta utgangspunkt i LaTeX for nybegynnere, linka til over, og prøv å skriv eit dokument. Det vert mykje googling og lesing av PDF-ar som dei nemnt over i byrjinga.

Er det verdt det?

Godt spørsmål.

Heilt ærleg trur eg det er enklare å få til det du vil med Word eller OpenOffice.org Writer, og det er enklare å kome i gang med arbeidet.

Eg har brukt LaTeX eit par år no, og det er fleire grunnar til det:

• Resultatet vert faktisk veldig bra, på ein enkel måte (eg tykkjer iallfall det er ganske enkelt). Det kan verte litt knoting for å få til ulike ting, men resultatet er veldig bra.
  • Prisen. LaTeX er heilt gratis å bruke, eg har ikkje interesse av å betale ganske mykje for Word når LaTeX fyller mine behov.
  • Kryssplattform. Tilgjengeleg i Windows, Linux og OS X. Ikkje viktig for mange, men når eg bruker både Windows og Kubuntu er det kjekt å ha det båe stader.
  • Eg trur det var noko meir eg skulle nemne, men det kjem eg ikkje på no.

Men det er ikkje for alle, og det er heilt opp til deg om du vil bruke tid på å lære det. Uansett kva du bruker, lukke til med prosjektet.

Lenke til kommentar

Jeg beklager, men blir nok nødt til å droppe LaTeX. Jeg kjenner meg selv, og jeg orker ikke sette meg inn i et slikt program. Det høres spennende ut, men jeg vil nødig miste gutsen før jeg har begynt. Det blir nok derfor gode gamle Word. Men takk for hjelpen uansett. Jeg kommer nok til å se på LaTeX for framtiden, bare ikke for denne gangen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...