Gå til innhold

Hjemme "Server rom" med kjøling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens,

jeg har planer om å sette opp et bittelite server rom hjemme for å få bort noe og/eller mesteparten av støyen fra flere Dell servere. Rommet blir ikke større enn at jeg vil få plass til 3-4 maskiner der inne og jeg regner da med at det vil bli usansynlig varmt inne i dette lille rommet...

Sååå, det jeg lurer på er: Finnes det rimelige og helst så kondensfrie kjøleløsninger for små rom?

Hvis jeg klarer å holde tempen i dette rommet mellom 15 og 20/25 grader vil jeg være fornøyd.

På forhånd takk.

Hilsen

kekePower

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kompiss av meg har serverene sine stående på loftet i garasjen. DER er det kaldt der ;)

Om vinteren må han pakke inn HDDene slik at de ikke skal bli for kalde og slutte å fungere ;) Hihi!

Skrevet

Så det er ingen som har noen gode forslag...

Jaja, jeg får finne på noe lurt, så kan jeg komme tilbake til dere :)

kekePower

Skrevet

Vil ikke anbefale loftet om sommeren i allefall. Men det må bli i en kjeller som ikke er så fuktig at det blir et problem. Husker jeg rett så stiger varmen oppover, altså fra kjelleren til første etasje.

Skrevet
En kompiss av meg har serverene sine stående på loftet i garasjen. DER er det kaldt der ;)  

Om vinteren må han pakke inn HDDene slik at de ikke skal bli for kalde og slutte å fungere ;) Hihi!

Kaldt på lofte i en garasje? av alle steder jeg har bodd har garasjen vært DRIT varm på sommern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...