norrick Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hvis du tenker på et Gigabyte HK så bør du titte på GA-8KNXP, detaljer finnes her: http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Produ...s_GA-8KNXP.htm# Vil allikevel be deg ta en titt på ABIT IC7-G MAX II (min personlige favoritt) som har alle funksjonene du trenger og litt til. Dette kortet er bygd av overklokkere så her brukes kun de aller aller beste komponentene i henhold til ytelse, overklokking og overdimensjonering. Helt klart det beste valget i mine øyne. Tester finner du på http://www.mbreview.com/links.php?op=viewslink&sid=361 (ikke alle er Max II utgaven men det skal allikevel gi deg en pekepinn på hvor bra dette kortet er). For å lese omtaler/tester av HK så anbefaler jeg alle å ta en titt på http://www.mbreview.com/ som har en samling med linker til tester av de aller fleste hovedkort på markedet. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Takker for tips norrick,begynner så smått å bli gira på det abit kortet. Men skeptisk til highpoint,vet det er mange som mener det er den beste raid/sata brikken men jeg får se. Thnx Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Nå orka ikke jeg å lese hele posten, men hva trenger du "gamer musematte" og spray til? Det er jo bare fancy ting for å få bedre presisjon. Trenger du det til musikk og slikt da? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hva er vitsen med slik fancy musematte når du bare driver med musikk og lignende. Er kanskje litt sløsing med peneg? Bruker selv en Allsop musematte fra elkjøp for 75kr, og jeg spiller mye. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Takker for tips norrick,begynner så smått å bli gira på det abit kortet.Men skeptisk til highpoint,vet det er mange som mener det er den beste raid/sata brikken men jeg får se. Thnx En liten tilleggsopplysning: ABIT IC7-G bruker ikke noen Highpointkontrollere, den har nativ S-ATA via ICH-5 (syd-broen) og ekstra S-ATA kontroller fra Silicon Image. RAID 0 kan kjøres på syd-broen og RAID 0/1 kan kjøres via Silicon Image brikken. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Nå orka ikke jeg å lese hele posten, men hva trenger du "gamer musematte" og spray til? Det er jo bare fancy ting for å få bedre presisjon. Trenger du det til musikk og slikt da? Nå har jeg aldri hatt optisk mus før,så jeg vet ikke helt om det var nødvendig. Men den musa jeg har nå,den hadde trengt litt "glide middel" for her går det i rykk å napp. Men presisjon er viktig uansett det,om du driver med spilling eller hva det nå er :smile: Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Nå orka ikke jeg å lese hele posten, men hva trenger du "gamer musematte" og spray til? Det er jo bare fancy ting for å få bedre presisjon. Trenger du det til musikk og slikt da? Nå har jeg aldri hatt optisk mus før,så jeg vet ikke helt om det var nødvendig. Men den musa jeg har nå,den hadde trengt litt "glide middel" for her går det i rykk å napp. Men presisjon er viktig uansett det,om du driver med spilling eller hva det nå er :smile: Oki, bare lurte. Sorry for dobbel post, men dette elendige forumet kollapser jo nesten. Den første posten min der dukke det opp en Page can not be bla bla bla... Men den ble faktisk postet alikevel. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Takker for tips norrick,begynner så smått å bli gira på det abit kortet.Men skeptisk til highpoint,vet det er mange som mener det er den beste raid/sata brikken men jeg får se. Thnx En liten tilleggsopplysning: ABIT IC7-G bruker ikke noen Highpointkontrollere, den har nativ S-ATA via ICH-5 (syd-broen) og ekstra S-ATA kontroller fra Silicon Image. RAID 0 kan kjøres på syd-broen og RAID 0/1 kan kjøres via Silicon Image brikken. Ja visst søren,eg va litt for kjapp på avtrekkeren der ja. Abit har alltid (ihvertfall en god stund) holdt seg til highpoint,så jeg antok det var highpoint på det. Jeg får lese litt grundigere igjennom specsen før jeg konkluderer neste gang. Takker igjen :oops: Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Nå orka ikke jeg å lese hele posten, men hva trenger du "gamer musematte" og spray til? Det er jo bare fancy ting for å få bedre presisjon. Trenger du det til musikk og slikt da? Nå har jeg aldri hatt optisk mus før,så jeg vet ikke helt om det var nødvendig. Men den musa jeg har nå,den hadde trengt litt "glide middel" for her går det i rykk å napp. Men presisjon er viktig uansett det,om du driver med spilling eller hva det nå er :smile: Oki, bare lurte. Sorry for dobbel post, men dette elendige forumet kollapser jo nesten. Den første posten min der dukke det opp en Page can not be bla bla bla... Men den ble faktisk postet alikevel. Ja eg merka o at det e ett eller anna så ikke stemmer helt,har vært litt "rart" detta forumet i det siste ? Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 uten at jeg har tid til å kommentere min uttalelse noe dypere vil jeg få si at dette er en TYPISK lite gjennomtenkt maskin. Du kunne fått noe mye bedre ved å legge inn noen kroner på et videoredigeringskort og laget en bedre kombinasjon av utstyr du har kjøpt. Jeg har en eldre FAST maskin (PIII 500mhz, 256mb ram). med denne redigerer jeg med realtime 3d effekter. Redigeringskortet betyr alt i en maskin! i alle fall når det gjelder videoredigering i 50mbps/25mbps klassen. Jeg har også en P4 2.4 maskin med 512 mb ram som også er dedikert til video. Redigerer med software (premiere) og kan bare drømme om å kunne redigere med effekter. Jobber med aftereffekts og bruker en halv evighet på rendring! Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 uten at jeg har tid til å kommentere min uttalelse noe dypere vil jeg få siat dette er en TYPISK lite gjennomtenkt maskin. Du kunne fått noe mye bedre ved å legge inn noen kroner på et videoredigeringskort og laget en bedre kombinasjon av utstyr du har kjøpt. Jeg har en eldre FAST maskin (PIII 500mhz, 256mb ram). med denne redigerer jeg med realtime 3d effekter. Redigeringskortet betyr alt i en maskin! i alle fall når det gjelder videoredigering i 50mbps/25mbps klassen. Jeg har også en P4 2.4 maskin med 512 mb ram som også er dedikert til video. Redigerer med software (premiere) og kan bare drømme om å kunne redigere med effekter. Jobber med aftereffekts og bruker en halv evighet på rendring! At det er en lite gjennomtenkt maskin,tull Jeg har ikke akkurat gått å grubla i 2 år heller,men har faktiskt brukt et par uker med research. Min første prioritet er musikkproduksjon,videoredigering er vel egentlig ikke prioritert i det heletatt. Men at den kommer til å bli brukt til videoredigering er 100% sikkert,kommer til å gå tregt uten hardware rendering ja ! Men et kort til 5-6000 i tillegg til det jeg har her,det har ikke jeg råd til. Jeg skal si meg enig med deg at hadde min første prioritet vært redigering,da hadde dette vært et rart valg. Men som sagt til lyd/sequenser stuff,tror jeg at det er rundt om det beste en kan få. Jeg vet o at scsi hadde vært endel kjappere,men også mye mer støy/varme utvikling mer vifter å ting støy støy. Jeg vet o at maxtor/wd ville vært kjappere en seagate,men jeg kommer mest sansylig ikke til å koble system disken (raptor) i raid,så siden jeg har to raptor disker blir den andre brukt til "audio" disk. En får det ikke kjappere enn det,da må en over til scsi,å det er uaktuelt. Seagate diskene derimot,skal kobles i raid. De skal brukes til filmer mpg/avi,mp-3,backup,ja litt av hvert kommer egentlig ikke til å være noe stort ytelses krav på de. Det jeg egentlig er mest bekymra for,er valg av minne og hovedkort. Takker så mye. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 bytt ut everglide og speedfix med func1030 tror nokk at amd er ganske så stabilt og bra nå som Nforce har tatt over for via en 2500 xp koster bare 750 kr nå mye for penga hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå