Stoned Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Yo Evelyblody . Nå har jeg endelig gjort det (ikke misforstå,det gjelder data dette) bestilt meg ny maskin,et monster av et udyr :smile: . Jeg får den nok ikke før om et par uker eller så,var endel komp de ikke fikk inn før i slutten av june. Maskinen skal jeg bruke mest til musikk/produksjon og video redigering,jeg er klar over at det ikke blir noe "monster" i gaming samenheng,men så er ikke det min prioritet heller. Jeg var litt i tvil når det gjaldt valg av ram,men håper det skal gå bra. Her har dere oppsettet ! Fra MPX. Intel Pentium 4 - 2.8Ghz Socket PGA478 Stk 1,00 1 968,00 PC800, 512KB cache, Boxed inkl. vifte 1 968,00 2 ST3120023AS Seagate 120GB Barracuda V S-ATA Harddisk Stk 2,00 2 580,00 7200RPM, 9ms, 8MB cache, Serial ATA 150 1 290,00 3 WD360GD Western Digital 36.7GB Raptor S-ATA Stk 2,00 2 186,00 10.000RPM, 5.2ms, 8MB cache, 150Mbps 1 093,00 4 875P NEO-FIS2R MSI 875P NEO-FIS2R Socket 478 800MHz Stk 1,00 1 460,00 I875P, ATA100/SATA, 2xDDR,ATX, FW,GLAN 1 460,00 5 512MBPC3200 TwinMOS 512MB PC3200 DDR Winbond Stk 2,00 1 154,00 184pins 400Mhz, CL2.5 577,00 6 P75-MDDA8X64 Matrox Millennium P750 skjermkort Stk 1,00 1 750,00 8X AGP, 64MB DDR minne, DualDVI, TV-ut 1 750,00 7 967300-0108 Logitech Cordless Desktop MX Stk 1,00 806,00 Trådløs tastatur/optisk oppladbar mus 806,00 8 EP40XSLC-20 eProformance CD-R Plate 80min 40x Stk 2,00 120,00 20 stk. Slim Jewel Case, 700MB 60,00 9 EP902325CB eProformance CD-R Plate 90min 24x Stk 2,00 138,00 EPRO90XBH-25 25 stk. Cake-box, 800MB 69,00 Fra MicroPlex 1 stk. Thermaltake Miditower, Aluminium 1 366,93 1 694,99 SF420TSD 1 stk. Lepont strømforsyning, 420W, ATX12V/P4 479,83 594,99 MISTBS1 1 stk. MIST CPU-kjøler, "Black Silence" 237,90 295,00 SPEEDFIX2 1 stk. Spray til musmatter, "SpeedFix", 200ml 55,64 68,99 EGGIOP 1 stk. Everglide Giganta, Optical 128,22 158,99 Håper dere vil komme med synspunkter/meninger på dette,er det noen som har erfaring med de cd platene. Har aldri hørt om dem jeg,teste teste. Ha en flott dag :wink: Mvh Helge. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 i dag stod jeg opp kl 22.36 på kvelden.. jeg var oppe hele natta og i 7 tiden gikk jeg inn på kjøkkenet på jakt etter mat. Der stod det en schvær loff og jeg skar meg 2 store skiver og smørte på demm og tokk på svensk edammer ost og ketchup.. Jeg så at vaffel jernet stod på benken og slengte den oppi.. den var veldig god namm namm og jeg anbefaler dette til alle andre sultne data folk som er oppe sent på kvelden hilsen teh Toast mast0r edit: syltetøy var ikke godt oppå toasten Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 hehe. Så greit ut den. Men annbefaler deg å kjøpe Funk sUrface 1030. Den er mye bedre enn Everglide giganta(har hatt Everglide før) + du slipper den dumme sprayen. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Ja her var det jo mange synspunkter,alt i fra loff med "svensk edammer" til "slitan" been smokin some ganga man ? Takk til deg grobo for din anbefaling (den eneste seriøse til nå),men jeg har egentlig ikke bruk for en gaming pad (korrekt meg om jeg tar feil,det er en gaming pad er det ikke?) det jeg har lagt vekt på når det gjelder mus og pad :wink: er komfort/presisjon. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Ville heller valgt Maxtor sin SATA disk da den er raskere, spesielt i RAID. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Ja jeg tenkte en stund på maxtor,men dei støyer mye etter hva jeg har forstått. Jeg vil ha en så rolig pc som mulig,det som støyer mest i dette oppsettet blir raptor diskene sku jeg tru. Thnx. :smile: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Takk til deg grobo for din anbefaling (den eneste seriøse til nå),men jeg har egentlig ikke bruk for en gaming pad (korrekt meg om jeg tar feil,det er en gaming pad er det ikke?) det jeg har lagt vekt på når det gjelder mus og pad :wink: er komfort/presisjon. At det er en "gaming-pad" betyr vel bare at den gir "ekstra presisjon"? Er jo i spill presisjon virkelig er viktig (står jo mellom liv og død !!). Jeg har en func på vei i posten. Wee! Lenke til kommentar
Bombur61 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 det fryder mine øyne (den ser flott ut) have fun! Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 det fryder mine øyne (den ser flott ut)have fun! Takk ska du ha ! Ja tror den kommer til å være "my love of life" en stund fremover Men lommeboka mi griner som bare £@£$€ Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Vel, så ikke så mye bra her da, den raptor disken. Men seriøst, hvorfor ikke kjøpe en XP2500, og klokke den til XP3200 eller mer? Og bruke ett ASUS A7N8X DELUXE og kjøre 200FSB, sammen med 2x Corsair XMS3500, da hadde du hatt oppsett da!!!Okay, så er du kanskje Intel fan boy, velg iallefall noe annet enn MSI til hk!!! Og Twinmos! Gå for Abit eller Asus og Corsair eller Hynix på ram! Og Matrox kort? Skal du ikke bruke pc`en til gaming? Da ville ett Radeon 9500 NP vært ett bedre valg. Det er iallefall mine synspunkt. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Skyline: Maskinen skal brukes mest til musikkproduksjon/videoredigering så da har vel Intel en liten fordel mtp. SSE2? Og hvorfor har ikke MSI bra hk? Og hvorfor er ikke TwinMOS RAM bra? Og nei, han skriver han ikke skal bruke PC'en til spilling. Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Med tanke på Maxtor vs Seagate og støynivå... Har du kanskje glemt at du har et par 10 000 rpm disker oppi der?? Tror neppe no maxtor vil bråke mer enn den...... Gå for XP2800 og A7N8X Delux HK med Twinmos/med Winbond ram. Mer ytelse for en billigere penge! Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 ikke bry deg om de som sier kjøp amd intel er kjappest til det du skal bruke den til (amd er kjapp til spill og sånne ting den) grattis med ny pc da du blir sikkert fornøyd Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Vel, så ikke så mye bra her da, den raptor disken. Men seriøst, hvorfor ikke kjøpe en XP2500, og klokke den til XP3200 eller mer? Og bruke ett ASUS A7N8X DELUXE og kjøre 200FSB, sammen med 2x Corsair XMS3500, da hadde du hatt oppsett da!!!Okay, så er du kanskje Intel fan boy, velg iallefall noe annet enn MSI til hk!!! Og Twinmos! Gå for Abit eller Asus og Corsair eller Hynix på ram! Og Matrox kort? Skal du ikke bruke pc`en til gaming? Da ville ett Radeon 9500 NP vært ett bedre valg.Det er iallefall mine synspunkt. Here goes. #1:Velger ikke amd pga vanskelige/dårlige brikkeset (via/sis ! jeg har ikke erfaring med Nforce,så de vet jeg ikke om har de samme problemene) dette er noe jeg vet av erfaring fra noen år tilbake,de har sikkert blitt bedre med åra de o,men skepsissen min er der like fullt #2: Nei jeg skal ikke bruke Pc`n til gaming #3: Velger Matrox pga driver stabilitet og,flerskjerms kvalitet og muligheter for 3 skjermer (kommer bare til å bruke 2 da men men) Hadde et Ati kort en gang,bare tull de kan/kunne ikke lage gode drivere de heller. Men la oss ikke starte en ny Intel v Amd krig her nå,kan hende amd hadde funka helt supert til mitt behov i dag,men jeg er skeptisk pga tidligere erfaringer med Amd. Det er vel egentlig ikke amd si feil,men heller via som ikke kunne lage gode nok brikke set. Dette er som nevnt en pc som skal brukes til musikk produksjon,å der er det mange hinder i veien. De fleste produsenter (om ikke alle) av audio lydkort sequensere encodere osv osv,anbefaler intel brikkeset til denne bruken,det er vel ikke uten grunn tror jeg :smile: Keep the ball roling Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 :o Har du ikke bestillt de delene da? Hva er vitsen i å spørre om synspunkter på et så sent tidspunkt- du har jo vel ikke mulighet for å avbestille da? Uansett, sykt bra maskin dette. Personlig tror jeg du taper et par lapper på å kjøpe det beste av det beste, men men, " har du råd så ta deg råd". Hilsen Øystein Lenke til kommentar
norrick Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Alt ser helt rått ut akkurat som du selv sier men selvfølgelig kan vi finne et par punkter å klage på... :wink: Hvis du tar en titt på forumet og ser hvor mange som har problemer med det hovedkortet du har lyst på så vil du nok bli overbevist om at du virkelig bør gå for et annet HK, i tillegg så kan du ta en titt på HardOCP og se hva de skriver om kortet. Sitat HardOCP: For HardOCP to give the MSI 875P NEO any kind of endorsement would be...simply unacceptable. HardOCP sier at dette er det eneste hovedkort basert på 875 chipsettet som ikke kan anbefales! Kikk ettter et mere stabilt HK, f.eks. Abit IC7-G el. Asus P4C800/DELUXE. Jeg forstår at du vil ha en stillegående maskin og en Black MIST vil nok gjøre denne jobben bra sammen med et TT alu. kabinett men til hvilken pris!!! Kabinett, PSU og CPU-kjøler alene vil koste de 2600 kr.! For denne prisen så kan du kjøpe deg et Chieftec Alu tower m/360W PSU for 1100 kr(ThermalTake kabinettene er basert på disse) og da vil du ha 1500 kr. tilgode til kjøling. Skal du ha en stille maskin så bør du virkelig satse på vannkjøling og det er ikke vanskelg å sette sammen et sett for 1500 kr (microplex har radiator/grill som er beregnet sammen med chieftec kabinett). Et minus med alu. kabinett er at de ikke føles vridningstabile og dette kan faktisk gå ut over HK når det blir for mye "slerk", jeg har selv sett et HK gå fyken når folk har bært sitt kabinett på LAN, mao. ustabile kabinett som kan føre til for mye bevgelse eller "tretthet" på loddepunktene på hovedkortet. Alu. kabinettene slipper også ut mere støy enn det stålkabinettene gjør (stål er et tyngere og mere "dødt" metall). Ikke misforstå helt, jeg har selv et alu. kabinett grunnet det estetiske og er forholdsvis fornøyd men som sagt så føles det ikke noe særlig rigid. Skal du drive med mye videoredigering så forstår jeg lett at du trenger både kjappe og store harddisker og det at du satser på ATA i det hele tatt er uforstårlig for meg, til video gjelder det kun en ting: SCSI! Det koster en god del mere men skal du gå "all the way" og spandere så mye penger på en maskin så bør du legge i en tusenlapp el. to ekstra på lagringssiden. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 :o Har du ikke bestillt de delene da? Hva er vitsen i å spørre om synspunkter på et så sent tidspunkt- du har jo vel ikke mulighet for å avbestille da? Uansett, sykt bra maskin dette. Personlig tror jeg du taper et par lapper på å kjøpe det beste av det beste, men men, " har du råd så ta deg råd". Hilsen Øystein Jo da,det er bestilt men sendes ikke før om minst en uke,da de ikke hadde alt inne. Utenom det i fra microplex det er alerede sendt,så thats a done deal. Så jeg har altså ca en uke på meg til å "ombestemme" meg :smile: Å norrick,du har mange gode "ankepunkter" der ja :-? er litt i tvil på det hovedkortet nå,ser det går en annen post på forumet om nettopp dette kortet nå. Men jeg tror ikke jeg kommer til å gå for det asus kortet,har lest endel negativt om det. Man abit er jo ganske så bra da :smile: ,men er ikke den highpoint controleren som de kjører litt ustabil,mener å ha lest det en plass,mulig jeg tar feil her. Har faktisk abit th7II (highpoint raid) nå,å der har jeg disabled raid på grunn av at det blir produsert ganske så mye støy (knittring og hiss) på lydutgangen både analogt og på SPDIF utgangen. Noen som vet om noen gode gigabyte kort ? Takker og bukker Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 func surface er ikke bare for gaming, jeg har gledet meg stort over denne i photoshop og andre steder der presisjonsmusing kommer godt med mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå