Gjest Ikke i form Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg har vært på en koloskopi i dag. Begynte med pshosphoral i går og er ordentlig tømt. Men nå har jeg ikke noen lyst på mat lengre. Ble helt ødelagt av dette. Sliter som sagt med spiseforstyrrels efra før, men nå lurer jeg på hvor lenge jeg vil klare meg uten mat før jeg dør eller blir dårlig? Er jo helt tømt nå, så er vel kansje ikke så mye å gå på nå med full mage og tarm. Det at jeg spør er fordi jeg håper dette kan gå over selv at jeg kan komme igang selv om noen dager, men om dette varer for lenge så må jeg kasnje be om hjelp? Har bedt om det før uten hell, så er vel like greit å bare la være. Jeg har ikek noe i mot å dø, så om jeg skulle dø er det greit for min del egentlig. Men vil vite hvor lenge jeg må pines. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) jeg vil anta/gjette på ca to til tre uker vis du ikke drikker eller spiser noe som helst. ScientificAmerican.com:How long can a person survive without food? Endret 26. april 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Gjest Ikke i form Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hvis jeg drikker kunn vann eller noe da? Hva vil jeg merke først vil svikte? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Uten noe drikke går det nok fort. Dehydrering vil vel ta fra deg bevisstheten etter 3-4 dager normalt. Vann uten næringsstoffer vil holde deg i live i gjerne 3-4 uker. Men i god tid før dette vil allmenntilstanden din begynne å bli svært dårlig, kraftig redusert konsentrasjon, søvnproblemer, hodepine, nedsatt immunforsvar osv. Det er store forskjeller fra menneske til menneske hvordan det påvirker, men dette burde være ca-verdier. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Tommelfingerregelen er vel at du kan overleve i 3 dagar utan vatn og 30 dagar utan mat. Men om du får i deg litt næring så kan du holde ut lengre. Hovedsaken er å i det minste holde væskebalansen i orden ved å drikke mykje, og gjerne drikke f.eks brus og juice slik at du får i deg litt sukker og vitaminar medan du venter på at matlysta kjem tilbake. Har du fortsatt ikkje matlyst etter 3 dagar bør du oppsøke fastlegen din slik at han/ho kan ta ei vurdering på helsetilstanden din. I værste fall kan det hende du må på sjukehus for å få intravenøs næring. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 tror den vanlige oppfattningen er 4-5 uker,men 30dager høres jo også realistisk ut, men det har vært folk som har overlevd i månedsvis uten mat, alt avhenging av forbrenning, kroppsfett, fysisk form. vi er så individuelt forskjellige så. vil tro du får generelt nedsatt fysisk tilstand, dårlig immunforsvar, dårlig humør, muskelsvinn,kalsiumproblem,hårtap,tenner ramler ut,stor risiko for infeksjoner på steder man absolutt ikke vil ha dem!, og ikke minst svikt av indre organer, første jeg kan tenke meg er nyreproblemer, med andre ord, ikke noe og satse på det her. om du ikke klarer og spise i hele tatt for øyeblikket så anbefaler jeg og ta en tur på apoteket og kjøpe et måltidserstatningsprodukt, alo f.eks, det blandes med vann og drikkes, 5 6 gang om dagen, men anbefaler deg og prøve og spise litt Lenke til kommentar
Jooose Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 tror den vanlige oppfattningen er 4-5 uker,men 30dager høres jo også realistisk ut, men det har vært folk som har overlevd i månedsvis uten mat, alt avhenging av forbrenning, kroppsfett, fysisk form. vi er så individuelt forskjellige så. vil tro du får generelt nedsatt fysisk tilstand, dårlig immunforsvar, dårlig humør, muskelsvinn,kalsiumproblem,hårtap,tenner ramler ut,stor risiko for infeksjoner på steder man absolutt ikke vil ha dem!, og ikke minst svikt av indre organer, første jeg kan tenke meg er nyreproblemer, med andre ord, ikke noe og satse på det her. om du ikke klarer og spise i hele tatt for øyeblikket så anbefaler jeg og ta en tur på apoteket og kjøpe et måltidserstatningsprodukt, alo f.eks, det blandes med vann og drikkes, 5 6 gang om dagen, men anbefaler deg og prøve og spise litt Er dette sant? Jeg leste om en fengselsfugl en gang som påstod at han var uskyldig og ville ikke ete og hadde ikke spist siden julen året før. Det var vel mars. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) tror den vanlige oppfattningen er 4-5 uker,men 30dager høres jo også realistisk ut, men det har vært folk som har overlevd i månedsvis uten mat, alt avhenging av forbrenning, kroppsfett, fysisk form. vi er så individuelt forskjellige så. vil tro du får generelt nedsatt fysisk tilstand, dårlig immunforsvar, dårlig humør, muskelsvinn,kalsiumproblem,hårtap,tenner ramler ut,stor risiko for infeksjoner på steder man absolutt ikke vil ha dem!, og ikke minst svikt av indre organer, første jeg kan tenke meg er nyreproblemer, med andre ord, ikke noe og satse på det her. om du ikke klarer og spise i hele tatt for øyeblikket så anbefaler jeg og ta en tur på apoteket og kjøpe et måltidserstatningsprodukt, alo f.eks, det blandes med vann og drikkes, 5 6 gang om dagen, men anbefaler deg og prøve og spise litt Er dette sant? Jeg leste om en fengselsfugl en gang som påstod at han var uskyldig og ville ikke ete og hadde ikke spist siden julen året før. Det var vel mars. jo det fins mange som har overlevd lenge uten mat, fengselsfugler f.eks som du nevner, som ikke vil spise i protest osv, er vel snakk om månedsvis, men vil nok tro de har fått nok av vann i seg, man vil uansett få en dårlig helsetilstand,men etter lang tid og det er vel mest det jeg tenkte på i min beskrivelse,jeg hadde nok ikke bekymret meg etter ei uke eller to uten mat i kroppen, vi er nå sterkere enn som så eller så hadde vi nok ikke vært på denne planeten Endret 26. april 2010 av Hudrin Lenke til kommentar
Jooose Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Personlig hadde jeg nok klart akkurat tre timer og tjuesju minutter:p Hvis man er i fengsel og nekter å spise - Blir man ikke tvangsfora? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Som mange sier er det veldig vanskelig å estimere. En tre-fire dager uten vann klarer du nok om vinteren feks, men i sahara går det kanskje kun én dag før du omkommer pga. dehydrering. Har du kun vann, vil du klare deg uten mat i flere uker, og om du tilsetter sukker (glukose) vil du klare deg enda lenger. Men til slutt vil det bli slutt på andre lagre i kroppen, som mineraler ol. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Var hos legen i dag og han sier jeg var apatisk. Ane rikek hva det er men. Jeg har fra id ag ikek inntatt noe vann eller mat, er klar for å dø, så kommer ikke til å ta inn noen form for drikke eller mat nå. Hvor lenge har jeg igjen før jeg kan forsvinne i det fri? Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 http://uk.news.yahoo.com/5/20100429/twl-man-survives-without-food-for-70-yea-3fd0ae9.html Lenge nok? Tror nok ikke det er sant da. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Klarer man egentlig å drepe seg selv ved dehydrering? sett at man har tilgang til vann hele tiden, bare at man ikke drikker av det? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Var hos legen i dag og han sier jeg var apatisk. Ane rikek hva det er men. Jeg har fra id ag ikek inntatt noe vann eller mat, er klar for å dø, så kommer ikke til å ta inn noen form for drikke eller mat nå. Hvor lenge har jeg igjen før jeg kan forsvinne i det fri? regner med at du ikke sa dette til legen, for a skal du strengt tatt tvangs innlegges vel. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Var snakk om tvangsinleggelse, men jeg nektet så det ble ikke. Takk og pris. Jeg har vært uten mat over en mnd før uten at det er gjortnoe. Også 14 dager uten drikke uten at det ble gjort noe. Helt sant med 14 dager, jeg ventet bare på døden, men så ble jeg lagt inn på sykehus. Er litt bedre akkurat nå, har spist litt, i morgen håpe rjeg på å være i smame form som nå, men er sjelden jeg er i bra form nå. Så slipper jeg og drikke og spsie går det lettere, da har jeg ingen tanker som styrer mer. Lenke til kommentar
Jooose Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Var snakk om tvangsinleggelse, men jeg nektet så det ble ikke. Takk og pris. Jeg har vært uten mat over en mnd før uten at det er gjortnoe. Også 14 dager uten drikke uten at det ble gjort noe. Helt sant med 14 dager, jeg ventet bare på døden, men så ble jeg lagt inn på sykehus. Er litt bedre akkurat nå, har spist litt, i morgen håpe rjeg på å være i smame form som nå, men er sjelden jeg er i bra form nå. Så slipper jeg og drikke og spsie går det lettere, da har jeg ingen tanker som styrer mer. Trist å høre. Hvis du blir tvangsinnlagt kan du altså snakke deg ut av det? Du burde virkelig ikke nekte å få hjelp hvis det er så alvorlig som det. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Var snakk om tvangsinleggelse, men jeg nektet så det ble ikke. Takk og pris. Jeg har vært uten mat over en mnd før uten at det er gjortnoe. Også 14 dager uten drikke uten at det ble gjort noe. Helt sant med 14 dager, jeg ventet bare på døden, men så ble jeg lagt inn på sykehus. Er litt bedre akkurat nå, har spist litt, i morgen håpe rjeg på å være i smame form som nå, men er sjelden jeg er i bra form nå. Så slipper jeg og drikke og spsie går det lettere, da har jeg ingen tanker som styrer mer. det er ikke snakk om tvangsinleggelse vis du kan prate deg ut av det/bare si jeg vil ikke. eller kan vær legen sa det til deg, men da burde det snart være politifolk på døra di for å hente deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå