Arve Systad Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det er infraraude kamera som registrerer all berøring på ei flate - og det er den flata eg trur er vesentlig. Å navigere i lause lufta, bokstavelig talt, vil bli noko heilt anna. Og nei, Surface-teknikken er neppe på plass i mobiltelefonar, då den krever ein del plass. Eit surface-bord er om lag ein meter djupt såvidt eg kan hugse. Er klar over hvor stort ett Surface bord er, men MS jobber med å gjøre teknologien mindre og integrere den i bærbare enheter det blir selvfølgelig ikke den samme teknologien, men en videreutvikling. http://www.pocket-lint.com/news/31844/microsoft-demonstrates-mobile-surface-tool De vil også ha denne "i løse lufta" funksjonaliteten. "It's sensitive enough to allow you to detect how high your hands are - the Microsoft employee demonstrating the tech showed control of volume by moving his hand up and down above the screen." Er selvfølgelig på tidlig prototype stadie enda. Stilig, didn't know! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Det ser jo litt morsomt ut å veive med fingrene i løse luften og skape 3D-bilder o.l, men i lengden vil jeg tro det blir ganske slitsomt og ikke minst upraktisk. Jeg må si meg enig med Betroz, tanke kraft et tingen! Om man styrer mobilen med tankekraft vil man jo også antagelig bli flinkere til å konsentrere seg på en spesiell ting, noe flere av oss ville dratt nytte av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg