fjarle Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Kamera i stedet for trykkskjerm. Les mer Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Edit: artikkel oppdatert med mer komplett setning. Endret 27. april 2010 av tommyb Lenke til kommentar
Xirius Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Kult! Men hvor brukervennlig er det? Lenke til kommentar
smileyy Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Flopp? Er ikke dette litt udatert teknologi egentlig? Med tanke på de nye touch skjermene som har lys sensorer i hver pixel som gjør at hele skjermen fungerer som et kamera, og man kan gjøre akkurat som på demonstrasjonen her, forruten om at det stygge kamereat er borte? Prøvde å finne en artikkel om de skjermene, men uten hell Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Var det ikke russerene som hadde laget kameraskjermer slik at man kunne spionere på alle? Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 tommyb: Ooops! Takk for hintet Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Ser for meg senebetennelse i pekefingeren her... Det finnes allerede teknologi som kobler menneskehjernen til maskin. Styre mobilen med tankens kraft, ja DET hadde vært kult Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Gamle rektorar burde ønska dette velkommen. Her kan dei hytta med peikefingeren utan at det vert tatt ille opp. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Flopp? Er ikke dette litt udatert teknologi egentlig? Jo, dette er udatert. Vi vet ikke når det kommer ennå. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Stilig! Dette minner meg om filmen Minority Report Gleder meg til å skrive tekstmeldinger i løse luften med touch metoden Lenke til kommentar
µT. Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 - Tre pils senere: "heJ sxEy me mæh jemm? - Tre meter senere: "Kan noen ringe ambulansen? Han gikk rett ut i trafikken". - Tre Km/t senere: Hodet ditt ligger herved 60 meter øst for kroppen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 ...berøringsskjermar får kritikk for å mangle fysisk respons på ting du gjer. Kva skal denne gi? Må jo vere heilt forferdelig i praktisk bruk... Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg syntes det ser ekstremt slitsomt ut å måtte ta stilling til hvor langt hånden er fra skjermen i tillegg til hvor den er på skjermen. Snakker om at touchskjermene er vanskelig i bruk... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Ubrukelig til menyer og tekst, men til spill og grafikk er det jo glimrende. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er ikke dette noe av det samme som MS har i Surface? De bruker også kameraer om jeg ikke husker feil, og de har jo også startet å overføre denne teknologien til mobile enheter. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er ikke dette noe av det samme som MS har i Surface? De bruker også kameraer om jeg ikke husker feil, og de har jo også startet å overføre denne teknologien til mobile enheter. Det er infraraude kamera som registrerer all berøring på ei flate - og det er den flata eg trur er vesentlig. Å navigere i lause lufta, bokstavelig talt, vil bli noko heilt anna. Og nei, Surface-teknikken er neppe på plass i mobiltelefonar, då den krever ein del plass. Eit surface-bord er om lag ein meter djupt såvidt eg kan hugse. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det er infraraude kamera som registrerer all berøring på ei flate - og det er den flata eg trur er vesentlig. Å navigere i lause lufta, bokstavelig talt, vil bli noko heilt anna. Og nei, Surface-teknikken er neppe på plass i mobiltelefonar, då den krever ein del plass. Eit surface-bord er om lag ein meter djupt såvidt eg kan hugse. Er klar over hvor stort ett Surface bord er, men MS jobber med å gjøre teknologien mindre og integrere den i bærbare enheter det blir selvfølgelig ikke den samme teknologien, men en videreutvikling. http://www.pocket-lint.com/news/31844/microsoft-demonstrates-mobile-surface-tool De vil også ha denne "i løse lufta" funksjonaliteten. "It's sensitive enough to allow you to detect how high your hands are - the Microsoft employee demonstrating the tech showed control of volume by moving his hand up and down above the screen." Er selvfølgelig på tidlig prototype stadie enda. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Flopp? Er ikke dette litt udatert teknologi egentlig? Med tanke på de nye touch skjermene som har lys sensorer i hver pixel som gjør at hele skjermen fungerer som et kamera, og man kan gjøre akkurat som på demonstrasjonen her, forruten om at det stygge kamereat er borte? Prøvde å finne en artikkel om de skjermene, men uten hell Problemet med touch-skjerm er at fingrene dine er i veien for skjermen hele tiden. Denne løsningen gjør ikke det, men har nok til gjengjeld mange andre ulemper. Hvor du får utdatert teknologi fra aner ikke jeg. Endret 26. april 2010 av nbmofo Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Natal for mobil? Jeg likte egentlig min gamle Nokia 6210 der jeg etterhvert kjente tastaturet og ordlista såpass godt at jeg fint kunne skrive meldinger uten å se på telefonen i det hele tatt... Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Forferdelig gammel nytt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg