masku Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Vet de fleste mener jeg burde se i boka, men har gjort fdet og får ikke noe til med de forklaringene der. Det jeg trenger er eksempler og løsnmingsforslag på alle temaene vi får, så hvis noen kan gi meg det på noen av disse temaene er jeg ev ig takknemlig. Trenger all hjelp jeg kan få på alle måter, for jeg sliter enormt i it. Legger derfor ut sjekklista vår med hva vi skal kunne, og alle som legger ut forklaringer, lenker og eksempler gjør meg utrolig glad og redder meg på prøven imorra! på forhånd takk Til heldagsprøven forventes det at du kan følgende: • Lage en systemutviklingsmodell (med mal) SPESIELT KRAVSPESIFIKASJON • Lage et utkast for en prosjektorganisering • Skrive enkel pseudokode • Lage et enkelt flytdiagram (med bl.a. IF-sjekk og løkke) • Definere forskjellige variabeltyper (STRING, NUMBER, ARRAY, BOOLEAN osv) • Tekstfelt av typen statisk, input og dynamisk • Hente data fra tekstfeltomforme til tall gjøre enkle utregninger(pluss/minus/gange/dele) omforme svaret til tekst vise svaret fra utregningen i et dynamisk tekstfelt • Tabeller o Legge til verdi o Slette verdi o Endre verdi o Skrive ut verdi(er) o Søke etter verdi (med løkke) • Lage lyttere og definere egne funksjoner som starter ved hendelser (eks. museklikk) • IF-sjekker (ELSE) • Løkker • Spille av lyder i FLASH (en god løsning streamer lyden) • Vise bilder i FLASH (vise en samling av bilder) • Enkel redigering av lydfiler + endring av bitrate (eks. 192 128 kbps) AUDACITY • Komprimering av bildefiler, tilpasse for web, endre størrelse, klippe • Knapper, Radioknapper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå