HDSoftware Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Folkens. Jeg har nå fått opp serverene jeg har kjøpt fra Dell. Det ble to stk. Dell PowerEdge R710 med 2 CPUer og 32GB minne. I tillegg har jeg kjøpt et SCSI Disk array for å få til HA. Men, jeg står litt fast. Jeg har installert MS Windows 2008 Hyper-V og dett. var dett. Jeg har jo ikke noe management i dette OS'et. Jeg fant en artikkel på nettet som forklarte hvordan jeg kunen installere management i Windows 7. Det har jeg gjort, men får ikke koblet til fordi den klager over at det ikke er nok rettigheter. Jeg har koblet dette slik: [DELL HOST1] [DELL HOST2] | | |---[sWITCH]---| | |-------[LAPTOP] ---<wifi>--- LAN på jobben Laptoppen er koblet trådløst til jobbens nettverk og er medlem av jobbens domene. Laptoppen er også koblet til switchen som serverene står på og jeg har kontakt. Får pinget. Så sier artiklen på nettet at jeg skal legge til brukeren som jeg bruker på laptoppen. Nå er jo det en domene bruker på jobbens nett, som igjen er tilkoblet via WIFI så jeg tror kansje ikke dette er så enkelt å få til. Kan selvsagt logge av laptoppen og bruke en lokal konto, men påkker heller. Dette er kjedelig. Såh folkens. Har jeg valgt feil i bunn? Skulle jeg egentlig ha installert Windows 2008 Server Datacenter edition direkte på jernet og heller kjørt management der? Hva er best practice her? Endret 26. april 2010 av HDSoftware Lenke til kommentar
wsp Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei, Å installere Hyper-V på Server Core er ingen enkel oppgave. Se feks her: Det ville vært enklere for deg å bruke en vanlig Windows Server 2008R2 med fullt GUI, eller for eksempel ESXi. Lars Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Tull! Denne videoen representerer null og niks. Hvorfor i all verden er det et poeng at det tar 10 minutter lenger tid å installere HyperV enn ESX? Og hvorfor er det et poeng at man må reboote mindre med ESX under install? Det er jo bare å sette seg ned med en kopp kaffe eller prate med noen mens serverne rebooter. Sånne videoer som den du viser til betyr null og niks i den store sammenhengen. Når det er sagt så kan jeg også legge til at videoen er feilaktig. Det tar kunn få strakser å sette opp HyperV Core. Dessuten - det med at man må skrive så mange kommandoer er også bare tull. Når du har installert Hyper-V core så får du også en meny som drar deg like lett gjennom oppsettet som i ESX. Det som derimot er problemet er at det er for mye surr når det kommer til management hvis man gjør dette gjennom en Win7/Vista maskin som er koblet til et annet domene. Men har man en PC ved siden av som man kan gjøre hva man vill på så er ikek dette noe problem, men den situasjonen er ikek jeg i. Det var raskere for meg å droppe HyperV Core og helelr installere Win2008R2 på serveren enn å reconfigurere PC'n min. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei, Hyper-V Core er enklere enn Hyper-V på Server Core i og med at den har den menyen. Og videoen her er heller ikke helt ny da den bruker gamle versjoner av begge produktene. Tror den er fra September 2008. Som du sikkert oppdaget selv også så er ting en del enklere med vanlig Windows Server 2008R2, enn med Core. Bra du fant ut av det og fikk ting til å fungere. Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå