Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen funker kun i safe mode.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med Vista SP2.

 

Ca 5 min etter login slutter programmene og svare, saa stopper alt opp. Jeg maa reboote manuelt for ingenting annet fungerer.

 

I safe mode derimot, funker alt helt knirkefritt!

 

Jeg har stansa alle oppstartsprogrammer, tilogmed antivirus men problemet oppstaar fortsatt.

 

Hva kan dette skyldes??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har scanna maskinen for det og ikke funnet noe.

 

 

 

Og, hvis det var spyware eller virus, ville maskinen fortsatt fungert ypperlig i safe mode???

det du ikke finner det vil ikke si at du ikke har det. tro meg.

 

og ja det er/var ganske vanlig at maskinen fungerer fint i safemode men ikke vanlig modus spesielt med spyware.

 

vis du får greit nett på maskinen i safemode så bør du prøve online scanning av maskinen din.

f.eks. tremdmicro sitt housecall

eventuelt reinstaler maskinen din.

Lenke til kommentar

Okei, HouseCall fant 7 threats fra og fiksa dem. Er det noen andre programmer/scans jeg burde kjoere ??

sikkert, men jeg vet ikke hva du har kjørt.

har ikke noen oversikt over flerenettbaserte løsninger for scans heller jeg da man kanskje noen andre har.

 

men burde iallefall laste ned og kjøre lavasoft sitt ad-aware og spybot S&D

Lenke til kommentar

Jo, takk, men dette er som sagt mest sannsynelig IKKE et antivirus- og eller datasikkerhetsrelatert problem da jeg har fjernet alt av spyware/malware/adware/registerfeil/virus o.l fra maskinen min ved hjelp av X antall programmer.

 

Maskinen fungerer fortsatt kun i safe mode. Og jeg har ingen peiling paa hvorfor.!!

 

Windows er ikke min sterke side, men det var lite liv i tråden din.

 

Prøv å boot opp vista cd'en, og prøv en "Repair your computer"

 

Hvis du ikke har en vista cd, så last ned Windows Vista Recovery Disc, og brenn den med feks. ImgBurn "Write an image file to a disc"

 

 

Ser ut til at dette er beste losning saa langt! Men, gaar det ann aa brenne DVDer i safe mode da?

Endret av mariushaugan
Lenke til kommentar

Jo, takk, men dette er som sagt mest sannsynelig IKKE et antivirus- og eller datasikkerhetsrelatert problem da jeg har fjernet alt av spyware/malware/adware/registerfeil/virus o.l fra maskinen min ved hjelp av X antall programmer.

 

Maskinen fungerer fortsatt kun i safe mode. Og jeg har ingen peiling paa hvorfor.!!

 

Windows er ikke min sterke side, men det var lite liv i tråden din.

 

Prøv å boot opp vista cd'en, og prøv en "Repair your computer"

 

Hvis du ikke har en vista cd, så last ned Windows Vista Recovery Disc, og brenn den med feks. ImgBurn "Write an image file to a disc"

 

 

Ser ut til at dette er beste losning saa langt! Men, gaar det ann aa brenne DVDer i safe mode da?

vel da er det vel ikke så mye igjen som kan være galt da. driverfeil, men det burde jo vært uansett heletiden ikke bare i vanlig modus og eventuelt overivrig brannmur som ikke booter i safemode.

 

om du kan brenne dvd i safemode? hvorfor skal du ikke kunne det? vis programmet starter så bør det være fint mulig å brenne med det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...