Gå til innhold

Test av 7200 RPM opp mot SSD på applikasjonslasting.

Anbefalte innlegg

Har sjekket hastigheten på en 7200RPM disk contra en SSD disk når det gjelder applikasjonslasting. Laget et script som åpner 25 programmer (programmer som nok er i bruk daglig rundt om kring) og testet på begge diskene. Forskjellen er enorm! Dette blir jo en litt søkt test - iom at nettopp hurtig åpning av applikasjoner er styrken til SSD, men viser likevel hvordan SSD vil påvirke en arbeidsstasjon og hvordan brukeren selv vil oppfatte hastigheten på programvaren/operativsystemet.

Se benchmarks og screencast her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blir samme som denne: http://www.youtube.c...h?v=T_Jz7IMwBt4

vurderer sterkt en SSD i laptopen selv, men er avhengig av minst 120GB så blir litt dyrt

Ja, den videoen var jo hakket mer oversiktelig (og mer morsom) enn min også - men resultatet var det samme - SSD sparker bra ifra! :)

Hadde jeg hatt pengene så hadde definitivt neste oppdatering vært en 160 GB SSD fra Intel <3

Lenke til kommentar

Nå er det vel en del prosesser i bakgrunnen som kjøres samtidig - som kanskje også går på SSD-lesingen. Å starte 25 programmer samtidig slik jeg gjorde i testen blir jo selvsagt litt søkt - og jeg regner nesten med at ikke noen har slike applikasjons-behov; men det viser litt det bilde som brukeren får av desktoppen når det er så store forskjeller på oppstartstid. Ikke en benchmark for de som vil måle ytelse og prestasjoner på teknologinivå, men en grei demo på hvordan desktop vil oppføre seg med en SSD contra 7200 RPM :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...