Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på en BMW 316i, e36, 98 mod.

LaviX

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

Leter etter bil for dagen ettersom det ikke er så "lenge" til jeg blir 18 :whistle:

Og har funnet meg en bil, som emnetittelen sier så er det en BMW 316i (e36), 1998 modell, syntes disse bilene er grisefine. Og jeg lurte på hvor mye jeg brude gi for en slik bil og hva som er en god pris. Bilen har gått 165000 km, er i god teknisk stand, fant ingen feil når jeg var å så på den, kun litt rust, men ikke noe som er farlig. Den er ikke helt strøken i lakken, noen riper her og der, men er vell bare å regne med.

Takker på forhånd for alle svar.

MvH LaviX

Endret av LaviX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo litt:

ABS, Metallic lakk, Airbag, Nedfellb. baksete, Aircondition, Radio/CD, Alu. felger, S./V. hjul, Antispinn, Sentrallås, El. vinduer x 2, Servo, Hengerfeste, Skinn ratt, Startsperre, Lyktespylere og Varmeseter.

Kan også legge til at den ble EU godkjent i februar ;)

Lenke til kommentar

Ok takk, han har vell sagt at han vil ha 40 lapper for den, men har jo ligget ute for salg en stund, så får vell prisen ned endel på grunnlag av dette og ripene i lakken. Har enda ikke prøvekjørt den ettersom at selger ikke hadde skilt av noe slag når vi var å så på den. Ringte i tilegg noen BMW forhandlere for å høre hva de tenkte om prisen, de sa det samme, ikke noe særlig over 30 lapper. Så spørsmålet når er vell hvor mye selgeren er villig til å gå ned i pris :)

Lenke til kommentar

kun litt rust, men ikke noe som er farlig.

MvH LaviX

Jeg ville nå si at al rust er "farlig" uansett hvor lite det måtte være, kansje ikke i dag. Men gi bilen 6 månder til med norsk veier og salt så skal du se rust! Garantert.

Joda, rust kommer på alle biler, men en burde også fikse det vist en vil holde bilen i god stand.

Kan forøvrig nevne at du burde sjekke under oljelokket, finner du majones under der kan du bare glemme bilkjøpet.Topp-pakninger er forbruksvare på disse bilene og dyrt! (spesielt 316 og 318) Samt har denne motoren også reim og ikke kjede, sørg for å få datoen reimen sist ble byttet slik at du slipper totalt motorhavari.

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Og hvorfor er det ikke skilt på den? :p Blir alltid mystisk når det ikke er skilter på en bil. En 316 er i de fleste tilfeller ikke verdt 40 lapper for å si det slik :)

Grunnen til at bilen ikke hadde skilter er at han som nå eier bilen hadde akkurat kjøpt den på den BMW foretningen han jobber hos, og de hadde kjøpt den av en gammel kar, jeg vet at den gamle karen fikk 22000 ettersom at jeg kontaktet og spurte han, bilen sto registrert på han for et par uker siden. Selgeren ville ikke skaffe prøve skilter fra Bilia ettersom at det var en egenandel på 20000.

kun litt rust, men ikke noe som er farlig.

MvH LaviX

Jeg ville nå si at al rust er "farlig" uansett hvor lite det måtte være, kansje ikke i dag. Men gi bilen 6 månder til med norsk veier og salt så skal du se rust! Garantert.

Joda, er ikke noe jeg bare kommer drite i, nå er ikke jeg selvutdannet bilmekaniker, men skal klare å få fjernet det som er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...