-=Petter=- Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei Har en vaskemaskin på et bad i 2. etg. Denne viberer en del da sentrifugen går.. Hele huset rister. Har justert den etter beste evne, da det er litt skrått der, ser ikke ut som om den viberer stort, flytter seg ikke på gulvet etc. Men har prøvd slike hvite padder man kan kjøpe på Elkjøp. Disse gjør det faktisk bare værre. Finnes det andre muligheter??? Mvh Petter Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det skal være justerbare ben på de fleste modellene, så prøv å vatre opp i alle bauger og kanter. Regner med at det er fall på gulvet, så viktig at den står HELT i vater. Vi har lagt to lag bølgepapp-biter under alle fire benene i tillegg, og etter det så ble det vesentlig roligere. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Denne står helt i vater... Det er ingen fare.. Bølgepapp har jeg ikke prøvd. Vil ikke den bare blir flat til slutt??? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Njoa - flatere blir den jo, men det blir uansett noe mindre vibrasjon - vi har ihvertfall ikke problem med at den vibrerer. Fyller dere vaskemaskinen FOR mye så vil den uansett vibrere. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er vaskemaskinen gammel og slitt? Nye maskiner vibrerer gjerne mindre enn gamle. Toppladede maskiner vibrerer gjerne mer enn enn frontladede, da de med luke på fronten har plass til lodd både i toppen og bunnen. Men om man har en maskin som vibrerer og bråker og ikke har planer om å bytte den ut, er tipset å A: Ikke fyll den for full B: Ikke kjør sentrifugen på fullt - det blir ganske tørt på 7-800 omdreininger også selvom sentrifugen kan klare 1200 eller mer. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Dette er en leietaker som har denne maskinen. Maskinen er helt ny, 3 mnd gammel. Front matet. Finnes det ikke noe antivib løsninger? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hvis vaskemaskinen er ny, og den ikke er overfylt, så er det enten noe feil med maskinen, eller gulvet en står på. Er det mulig å flytte maskinen et annet sted og prøve den på et annet stedfor å eliminere en av feilkildene? Lenke til kommentar
darket Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 hvilken maskin er dette? Hvilket gulv står maskinen din på? Står maskinen på "tregulv" med litt svikt.. eller betong\dødt gulv ?? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Maskintype: usikker, har den ikke forran meg i øyeblikket. Maksinen står på flis gulv, støpt i 2.etg. Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Har hatt samme problemet selv, og løste det ved å legge en rimelig tykk sponplate under maskinen. Det hjalp for vår del. (Snakker her om en gjerne 4-5 cm tykk plate). Er ikke sikkert det hjelper for deg, men hos oss var det selve gulvet som sviktet akkurat nok til at den vibrerte, samt vandret rundt på vaskerommet. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Er den korrekt klargjort for bruk? (Om man har glemt å ta ut noen skruver bak som kun er der for å sikre den under transport så vil man oppleve unormalt mye vibrasjoner under bruk.) Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 @ Jann-Ove: Det kan jeg vel egentlig ikke si, men transportsikringene som har med trommelen og gjøre er i hvertfall fjernet... det kan jeg si... Mer vet jeg desverre ikke. @Svinks: Dette tror nesten jeg også.. Skal se hva jeg kan finne ut av transportsikringer først i hvertfall... Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) På jobben bruker vi gummiklosser (2cmx10x10) for å dempe vibrering på enorme ventilasjonsanlegg. jeg tror man kan få slike hos biltema men er ikke sikker, eller så kan du bare ringe en blikkenslager og spørre om du kan kjøpe av de Endret 28. april 2010 av KapteinKnert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå