Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny satt sammen pc fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Hei jeg hadde litt av det samme problemet med pcen som jeg bygget til en venn utav meg.

jeg gjorde alt du gjorde men intet virket.... det jeg fant ut da jeg undersøkte nærmere var det at de AMD ATHLON II X2 240 AM3 2.8GHZ 2MB 45NM 65W 4000MHZ PIB (ADX240OCGQBOX) har ofte problemer med alle typer hovedkort fordi bios versjonen som kommer med de fleste nye hovedkortene er for gamle til å kunne støtte den type prosessor fordi hovedkortene var shippet før de laget den nye type am3 brikken med en 45nm hastighet istedenfor en 65 eller 75nm brikke som kom ut før.... det du burde gjøre er å enten snakke med den nærmeste databutikken din og se om de har en am3 socket brikke ("som er eldre enn hovedkortet du har")liggende og fyre den i hovedkortet.. installere windows og så oppdatere bios .. etter det tar du i den nye am3 prosessoren.

eller

du kan spørre en venn eller kjøpe en eldre prosessor og bruke den....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt uvanlig mønster på de 6 feste hullene på hk, så er de 6 avstandsstykkene på kabinettet skrudd fast på rett plass, og ingen ekstra avstandsstykker under hk, som kan kortslutte det?

Har du prøvd å starte opp med bare start knappen tilkoblet hk, og ikke de andre frontpanel kablene tilkoblet? Så en bruker kommentar til kabinettet:

Ulemper

Ikke standard koblinger på kablene til fronten (lyd

mic og USB)

måtte dermed dra frem manualen på hovedkortet for å finne ut hvordan de skulle kobles. Det som står på kablene og det som stod i manualen stemte heller ikke overens!

Så du savnet piping, men du får ikke piping før du kobler til en system warning speaker til hk. Er det en høytaler i kabinettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...