Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny satt sammen pc fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt sammen en egen datamaskin til rundt 5000 kr. alt er kjøpt fra multicom.no

Jeg har kjøpt følgende deler:

PROSSESOR:

AMD ATHLON II X2 240 AM3 2.8GHZ 2MB 45NM 65W 4000MHZ PIB (ADX240OCGQBOX)

HOVEDKORT:

ASRock M3A785GMH Socket Am3, DDR3, Radeon HD4200, DVI, HDMI, RAID, eSATA, micro ATX (M3A785GMH/128M)

HARDDISK:

SEAGATE BARRACUDA 7200.12 250GB SATA2 3.5" 7200RPM 8MB (ST3250318AS)

KABINETT:

PointOfView V33 kabinett svart/ sølv med 350W PSU (R-CASE656177)

RAM:

G.SKILL 4GB DDR3 Kit (2x2GB) PC310600 1333MHz 9-9-9-24 CL9 (F3-10600CL9D-4GBNT)

SKJERMKORT:

ASUS Radeon HD 4670 512MB DDR3 PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP (EAH4670/DI/512MD3/A)

PROBLEM:

Første gang jeg satt disse sammen så startet maskinen opp som normalt. Windows 7 booten startet opp og jeg skulle trykke "neste". men der kom det første problemet, USB'portene og den lilla porten for tastatur var defekt.

Dette er bekreftet ettersom jeg sendte hovedkortet til multicom og har nå fått ny.

Etter jeg fikk den nye har ikke maskinen en gang startet opp! *frustrerende*

meg og en kamerat prøvde alt, tok ut alle kabler og prøvde å starte den opp, tok ut skjermkort, harddisk etc. men den ville bare ikke starte opp; Maskinen i seg selv starter, helt normal lyd og ingen pip. Men det kommer ikke noe opp på skjermen.

Jeg har 4 forskjellige bilde innganger; VGA inngang på skjermkort og hovedkort, DVI ingang på skjermkort og hovedkort. ingenting fungertet. Så... jeg tenkte kanskje skjermen var problemet, jeg prøvde den på en helt nye skjerm, fortsatt uten hell. en ny vga kabel, fortsatt uten hell. Det eneste som står på skjermen er: No video connected, når jeg tar ledningen ut står det: check cable connection.

Dette var VELDIG underlig! Hva mener dere kan være årsaken her?

TUSEN TAKK FOR EVENTUELLE SVAR! :)

Endret av rashata
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg HAR tatt ut skjermkortet og da har jeg selvfølgelig også satt inn vga kabelen i hovedkortet som da HELLER ikke fungerte.

ett lite skudd i blinde prøv og resett bios med batteriet, deretter prøv standard vga osv igjen. ?

det var slik at maskina starter ?

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har satt sammen en egen datamaskin til rundt 5000 kr. alt er kjøpt fra multicom.no

Jeg har kjøpt følgende deler:

PROSSESOR:

AMD ATHLON II X2 240 AM3 2.8GHZ 2MB 45NM 65W 4000MHZ PIB (ADX240OCGQBOX)

HOVEDKORT:

ASRock M3A785GMH Socket Am3, DDR3, Radeon HD4200, DVI, HDMI, RAID, eSATA, micro ATX (M3A785GMH/128M)

HARDDISK:

SEAGATE BARRACUDA 7200.12 250GB SATA2 3.5" 7200RPM 8MB (ST3250318AS)

KABINETT:

PointOfView V33 kabinett svart/ sølv med 350W PSU (R-CASE656177)

RAM:

G.SKILL 4GB DDR3 Kit (2x2GB) PC310600 1333MHz 9-9-9-24 CL9 (F3-10600CL9D-4GBNT)

SKJERMKORT:

ASUS Radeon HD 4670 512MB DDR3 PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP (EAH4670/DI/512MD3/A)

PROBLEM:

Første gang jeg satt disse sammen så startet maskinen opp som normalt. Windows 7 booten startet opp og jeg skulle trykke "neste". men der kom det første problemet, USB'portene og den lilla porten for tastatur var defekt.

Dette er bekreftet ettersom jeg sendte hovedkortet til multicom og har nå fått ny.

Etter jeg fikk den nye har ikke maskinen en gang startet opp! *frustrerende*

meg og en kamerat prøvde alt, tok ut alle kabler og prøvde å starte den opp, tok ut skjermkort, harddisk etc. men den ville bare ikke starte opp; Maskinen i seg selv starter, helt normal lyd og ingen pip. Men det kommer ikke noe opp på skjermen.

Jeg har 4 forskjellige bilde innganger; VGA inngang på skjermkort og hovedkort, DVI ingang på skjermkort og hovedkort. ingenting fungertet. Så... jeg tenkte kanskje skjermen var problemet, jeg prøvde den på en helt nye skjerm, fortsatt uten hell. en ny vga kabel, fortsatt uten hell. Det eneste som står på skjermen er: No video connected, når jeg tar ledningen ut står det: check cable connection.

Dette var VELDIG underlig! Hva mener dere kan være årsaken her?

TUSEN TAKK FOR EVENTUELLE SVAR! :)

Lei for å si det, men det er sikkert feil på hovedkortet igjen.

Test ut Asus sine hovedkort.

Lenke til kommentar

ja maskinen slår seg på, bare null bilde :/

Uff, ikke si det da :( da må jeg vente enda en uke for å få den i gang. da ber jeg de bare sende en ny en altså. dette blir for teit synes jeg. heh

Takk for hjelpen da !

(Er det noen som trur de har en løsning fortsatt så bare c'mon og fyr løs!

Lenke til kommentar

Prøv med kun en minnebrikke. Prøv alle minnesloter. Funker ikke det, ta ut batteriet noen timer, før du prøver på nytt. Husk å ta ut strømkontakta før batteriet.

Har du testet med en annen strømforsyning?

Bruk vga kabelen ved første boot.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

skal prøve forslagene dine så fort jeg kommer hjem fra jobb.

Jeg har ikke prøvd med en annen strømforsyning. Men den startet jo opp første gang jeg fikk alle delene. men da var det usb'portene og tastatur ingangen som var defekt.

Det som er rart er jo at maskinen slår seg på og alt "høres" normalt ut, men kommer ikke noe opp på skjermen. kommer heller ingen spesielle "piiper" som tilsier hvor problemene er.

Uansett prøver jeg og ta ut batteriet noen timer og det med minnekortet, så for vi håpe på det beste !

Lenke til kommentar

Må bare nevne at etter å ha sagt i fra til multicom, som jeg kjøpte pcen fra, fikk jeg beskjed om at et nytt hovedkort var på vei. Det kaller jeg service!! for håpe at det var problemet hvertfall da :)

Lenke til kommentar

akkurat det samme skjedde til meg, pceen var oppe å gikk men null bilde. Det som jeg gjorde galt var at jeg hadde ikke satt inn ene strømkabelen inne i pceen. Den skulle stå i ved siden av CPUen, og da fungerte det.

Lenke til kommentar

ja det er det 3. hovedkortet jeg har fått tilsendt.

Nå har jeg prøvd det å det samme skjer!

huff a meg. hehe. men da kan det jo ikke være hovedkortet som er problemet her.

jeg har brukt en antistatisk lenke på de to siste hovedkorta jeg har montert.

Det som er underlig er at når jeg tar ut ram brikkene så skal hovedkortet biipe, men det gjør det ikke i det hele tatt. kan det være at jeg har koblet inn feil eller ikke koblet inn noen lydkabler fra ett eller annet. eller kan det være prossesoren som er feil, siden vifta funker jo, men det skulle den jo gjort uansett om selve prossesoren hadde fungert eller ikke, sant?

så hvordan sjekker jeg hva som er feil når hovedkortet ikke biiper.

Kan det være powersupplyen? at den ikke tilfører strøm til et eller annet?

Lenke til kommentar

Du har montert 4pin ATX12v?

post-203373-1273225721,4904_thumb.jpg

+ at jeg nå ser at du har 350w strømforsyning. mulig det er for lite, dessuten kan det være en feil på psu slik at den gir ujevn eller for lite strøm.

ati kortet bruker ca 150w max men jeg er usikker på resten. ta ut ati kortet og prøv uten det. systemet ditt burde vel ikke dra mer enn ca 300w i selve oppstarten før det slår seg ned på minimum.

redigert: beklager så ikke at du hadde prøvd dette før.

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...