ignoreme Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei alle sammen Har en vanskelig problemløsning jeg trenger litt hjelp til, situasjonen er som følgende: Jeg har en person uten armer som skal bruke en datamaskin. Han må kunne skru den på selv og bruke den uten hjelp. Jeg har søkt litt rundt på nettet og funnet lite informasjon om saken, men det jeg tenkte på var vel egentlig en helt vanlig pc hvor han kan bruke beina til å starte maskinen (Finnes det andre løsninger?). Software messig trenger jeg ett program som kan ligge over windows 7 og styre alt fra windows til word ved hjelp av stemmebruk. Finnes dette? Har funnet mange forskningsprosjekter på saken men lite relevant. Noen med erfaring som kan hjelpe meg? Noen som har vært borte i noe lignende? Takker for all hjelp -Mreinha Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg foreslår at du kontakter MaxManus i Oslo. (http://www.maxmanus.no/) Det er et firma som er store på Talegjenkjenning i helesektoren. De har helt sikkert løsninger for dette. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Hei, takker for svar Men leste her at de leverer til radiologer? Dette kan føre til større problemer slik jeg ser det: Talegjenkjenneren er en typisk fagidiot. Den forstår kun tale som omhandler et medisinsk fagområde. Det medisinske fagområdet er definert i et eget leksikon og talegjenkjenneren vil forstå ord fra dette leksikonet i tillegg til utfyllingsord fra ”vanlig” norsk språk. Personlige brev til kona og lignende vil derfor kunne få en temmelig klinisk klang ved bruk av talegjenkjenning. Medisinske tekster full av latinske ord og medikamenter er derimot ikke noe problem for talegjenkjenneren. Dog fant jeg dette programmet, dog er det kun på engelsk, noe som igjen fører til problemer: Dragon Naturally Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Tenkte de kanskje har sw/kontakter som kan fungere for deg .. Det ligger vel noe TGK-sw i win7 også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå