asbjohorpua Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Heisann. Jeg er på ferie i utlandet og har ikke mulighet til å hente en pakke som ligger på Komplett som jeg antar kommer til å ligge på mitt lokale postkontor en gang i uken som kommer. Jeg hadde bestilt noe som de ikke hadde på lager, og nå har de endelig fått sendt det. Uansett, siden det er en ganske dyr sak (mobiltelefon, 5000 kr) så vurderer jeg å kjøpe den her nede, og heller droppe å hente pakken hjemme. Pakken er sendt i oppkrav, dvs. at jeg ikke har betalt for den enda. Hva vil konsekvensene være fra Komplett om jeg ikke henter pakken sendt i oppkrav? Mvh Jaq Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Tror du må betale returfrakt Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) "Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 150,- til komplett for behandling av saken." -- http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=cooling Hvis du ikke kan/vil hente pakken kan du bruke angreretten. Registrer dette på "Min side" hos Komplett. Du må da betale fraktkostnadene tur/retur. Du kan ikke følge Kompletts instruksjoner (se link over) for bruk av angrerett, så du bør sende dem en mail og forklare at du ikke er hjemme og dermed ikke kan hente pakken før du sender den tilbake. Du kunne jo eventuelt kontakte posten og sjekke om de kan beholde pakken litt lengre, så du kan hente den når du kommer hjem. Endret 26. april 2010 av Ståle Nordlie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå