Gå til innhold

Spillertråd: 22. John O'Shea

jahas

Anbefalte innlegg

_42533419_ab8.jpg

Denne lesningen bør nytes med disse toner:

Ser til min store forskrekkelse at det ikke er en tråd til ære for min store helt John O'Shea. Tar derfor å oppretter en nå, selv om jeg egentlig burde lagt meg.

Navn: John O'Shea

Kallenavn: The Cat og The Pie Eater.

Draktnummer: 22

Fødselsdag: 30 April 1981

Posisjon: Altmuligmann (Trives best i forsvarsrekka eller som defensiv midtbane, men har også tilbragt tid som keeper(!!))

Tid i United: Vært i United siden 3. August 1998, med unntak av låneperioder hos Bournemouth(2000) og Royal Antwerp(2001).

United Debut: 03 Aug 1998

Antall kamper for United: 360

Antall mål for United: 15

Nasjonalitet: Irsk (59 landskamper og ett mål)

John O'Shea er Alex Ferguson sin trofaste altmuligmann. Han er en slik spiller alle klubber er avhengige av, og som ALLTID presterer på et godt nivå. I sine yngre dager var John svært blek, og hadde han ligget i en kiste ville nok ingen rynket på øyenbrynene. Senere har han allikevel vokst opp til å bli litt av en kjekkas, og selv om mange vil si at det å kalle han mørkhudet er å dra det litt langt, er ihvertfall hudfargen blitt mørkere.

Ofte blir hans magiske sang hørt rungende utover Drømmenes Teater. Den går som følger:

"When Johnny goes marching down the wing,

O'Shea! O'Shea!

When Johnny goes marching down the wing,

O'Shea! O'Shea!

When Johnny goes marching down the wing,

The Stretford End are gonna sing...

"We all know that Johnny's gonna score"

La, la, la, la.. la ,la la.. la, la,

La! La!

La, la, la, la.. la ,la la.. la, la

La! La!

La, la, la, la, la, la, la,

La, la, la, la, la ,la la...

"We all know that Johnny's gonna score"!"

Som nevnt er ikke John redd for å ta en for laget, noe som første til at han 4 February 2007, mot Tottenham, tok på seg keeperdrakten og henviste Saar til benken(han brakk nesa). Han redder blant annet i en 1mot1 situasjon.

John er også til tider svært målkåt. Alle hans 15mål kan nytes i denne filmen, og som dere ser er han en mann for de store anledninger. Med det mener jeg at hans mål ofte er av den avgjørende sorten.(legg forøvrig merke til målet mot Arsenal, som har gitt grobunn for enkelte konspirasjonsteorier om at John egentlig har en magisk teknikk, han gidder bare ikke bruke den, da han anser det som jåleri.):

Som om ikke keeper og målscorer var nok er også dette unikumet av en spiller en tilrettelegger og playmaker av de sjeldene. Se bare på denne kremen av en pasning:

John O'Shea er en type spiller som aldri har fått, og sannsynligvis aldri vil få, den anerkjennelsen han har fortjent. For meg er han en legende på lik linje med Scholes, Giggs og Neville. Jeg er skuffet, sjokkert og ikke minst ekstremt skuffet over at ingen på Diskusjon.no tidligere har laget en tråd. La dette være tråden der vi hyller John O'Shea. Han er kanskje ikke den mest spektakulære spilleren, men det er slike grovarbeidere som gjør at andre kan glimre med finesser.

THERE IS ONLY ONE JOHN O'SHEA!!!!

Hyll Hyll

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, fin tråd.

Fint å ha poteten tilbake, selv om det kun er to kamper igjen. Han blir viktig neste sesong. Neville begynner å bli gammel, Rafael har fortsatt ting å lære, Brown/Rio er alltid skadet. Så han må spille en viktig rolle neste sesong. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...