Gå til innhold

Kjøpe proteinpulver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Synes nå at Myo er ekstremt dyrt i forhold til gram. Også må du ta i betrakting at det både inneholder aspartam og Acesulfam K som er kunstige søtstoffer som ikke er serlig bra for kroppen. Mange som bare tenker at det ikke er mye i en slik posjon med pulver, men tenk da når du skal drikke opp til 2-10 shakes om dagen, hverdag?

Lenke til kommentar

 

Synes nå at Myo er ekstremt dyrt i forhold til gram. Også må du ta i betrakting at det både inneholder aspartam og Acesulfam K som er kunstige søtstoffer som ikke er serlig bra for kroppen. Mange som bare tenker at det ikke er mye i en slik posjon med pulver, men tenk da når du skal drikke opp til 2-10 shakes om dagen, hverdag?

 

Får sitere Børge da:

Må klargjøre et par ting her. MyoProtein er faktisk av de billigste på markedet når du ser på kvaliteten. Du KAN ikke sammenligne det med billige proteinkonsentrater. For å sammenligne er råvareprisen på isolater (er tilnærmet fritt for karb og fett, og kan faktisk også brukes av laktoseintolerante) ca 3 ganger høyere enn for konsentrater.

 

For å sammenligne er kostnaden ca 30kr pr 100g rent protein fra MyoProtein. For å få 100g protein fra kjøtt, kylling og fisk må du spise ca et halvt kilo. Dette er sjelden billigere enn 50kr, og da ser jeg bort fra kjøttdeig og koteletter som er fulle av fett.

 

Jeg utviklet MyoProtein for å være et produkt jeg ønsket å bruke selv, både fordi det meste andre på markedet enten var en horribel kvalitet (jeg blir fysisk dårlig av å drikke konsentrater pga melkeintoleranse/laktoseintoleranse) eller så smakte det for jævlig.Det tok noen måneder før jeg ble fornøyde, men så langt har MyoProtein vært en smaksvinner blant alle som har prøvd det. Selvfølgelig er smaken som baken, så at noen ikke liker det er bare sånn det er.

Ja det er dyrt med proteinpulver, men MyoProtein er ikke noe spess dyrere enn mye av tilsvarende kvalitet og blandingsforhold myse:kasein.

 

Aspartam: Studie som viser at aspartam ikke har noen skadelige virkninger. Alt med måte selvfølgelig. Man kan fint drikke opp en 1,5L lettbrus eller drikke noen proteinshakes uten noe som helst bekymring.

 

 

Når det kommer til Proteinfabrikken skal jeg være litt forsiktig med å kaste ut noen meninger, siden jeg ikke har noen erfaring med deres produkter. Men jeg har hørt flere som har litt peiling på kosttilskudd si at PF ikke selger produkter av den beste kvaliteten. Ser jo også at det inneholder en del karbohydrater og fett sammenliknet med f.eks. MyoProtein. Også hørt om mange som klager på smaken til Whey Tech eller hva den heter :p Men det er jo helt greie tilskudd til en billigere penge for folk som faktisk ikke gidder å bruke eller har råd til og bruke 1000 spenn på et pulver.

 

 

For å svare på spørsmålet til trådstarter:

Butikker jeg har erfaring med og som leverer gode produkter:

- www.myrevolution.no

- www.tn.no

- www.x-life.no

 

Eller så har du sånne som norkost.no, kost1.no som jeg tror også har produkter av ganske bra kvalitet, og så har du shapper som gymgrossisten proteinfabrikken, ej-shop, proteinbutikken osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...