MadOx Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) /* form fields: `log_dir` = machine1, machine2 etc `log_month` = 01, 02 etc `log_option` = checked/unchecked `log_string1` = custom search string 1 `log_string2` = custom search string 2 */ // liste loggfiler $dir = '/home/user/public_html/logs/'; if(!$_POST['log_submit']) { $log_dir = 'machine1'; $log_month = date('m'); $log_option = false; $log_string1 = false; $log_string2 = false; } else { $log_dir = $_POST['log_dir']; $log_month = $_POST['log_month']; if($_POST['log_option']) { $log_option = 'error'; } else { $log_option = false; } if(!empty($_POST['log_string1'])) { $log_string1 = $_POST['log_string1']; } else { $log_string1 = false; } if(!empty($_POST['log_string2'])) { $log_string2 = $_POST['log_string2']; } else { $log_string2 = false; } } /* * søke gjennom alle filer i $dir.$log_dir som starter med 'log_'.$log_month * (loggene er separert til log_<month>0001.log, log_<month>0002.log osv) * if(!$log_string1 || !$_POST['log_submit']) * { liste alle filer som starter med 'log_'.$log_month } * elseif($_POST['log_submit'] && $log_string1 != false) * if(number_of_files != 0) * { liste alle filer som matcher kriteriene ($log_option, $log_string1, $log_string2) som ikke er == false } * else * { echo 'No matching logs'; } */ // vis loggfiler $badwords = array('ord1', 'ord2', 'ord3'); if($_GET['view'] === 'true' && isset($_GET['month']) && isset($_GET['string1'])) { /* * vise linjer som matcher følgende kriterier: * inkludere stringen $_GET['string1'] i søket * if($_GET['option'] == 1) * { inkludere stringen $log_option i søket } * if(isset($_GET['string2'])) * { inkludere stringen $_GET['string2'] i søket } * ekskludere alle linjer som inneholder en av $badwords * FRA alle filer fra $dir.$log_dir som begynner med 'log_'.$log_month.' * if($matches != 0) * { echo 'No matches.' } */ } else { echo 'error - select a file.'; } Jeg tar i mot all hjelp. Selvfølgelig ville det vært best om noen skrev et eksempel for meg, men jeg trenger i hvert fall hjelp med å liste alle filer som begynner med log_<måned> - i tillegg til $badwords og hvilken funksjon jeg bør bruke for å kun vise visse kriterier. Endret 26. april 2010 av MadOx Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Kan vel være en idé å vise noen linjer fra en av disse loggfilene. Sjekk f.eks funksjonene glob() og file() Lenke til kommentar
MadOx Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Kan vel være en idé å vise noen linjer fra en av disse loggfilene. 01.04.2010 - 10:23:45 "A/n\ders(USER:234545), 127.0.0.1" "lastet opp et nytt bilde"01.04.2010 - 12:13:42 "'_'(USER:12498), 127.0.0.1" "slettet bilde #00054" 01.04.2010 - 21:43:01 "?[{()}]!(USER:8998), 127.0.0.1" "lastet opp et nytt bilde" Endret 26. april 2010 av MadOx Lenke til kommentar
MadOx Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Hmm, etter litt fundering, kom jeg frem til at jeg egentlig bare trenger hjelp til å matche ord som en selv skriver inn. En skal da kunne søke etter "A/\nders", "USER:123" og andre strenger som trenger regex for å matches. Endret 26. april 2010 av MadOx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå