Gå til innhold

Hvorfra har staten rett til å kreve inn skatt?

Anbefalte innlegg

Selv om det er den beste på lang sikt, burde du i det minste droppe høygrunnen og forklare HVORFOR det er bedre en hva vi har i dag.

Fordi det er den moralske løsningen. Det er i alles interesse å leve i et fredelig samfunn. Og hvis noen psykopater ikke forstår dette, rettferdiggjør det ikke overgrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen på fattigdomsproblemet i Norge er såre enkelt: Opphev tollmurene. Tollmurer gjør at fattige mennesker både i innlandet og i utlandet holdes nede i elendighet. Konsekvensen av tollmurer er nemlig at mennesker med lite penger i innlandet er nødt til å betale dyrere enn de trenger for dårlige nasjonale produkter. De kunne hatt høyere kjøpekraft, altså vært mer velstående, dersom de kunne kjøpt billigere, tollfrie varer fra utlandet. På tilsvarende vis frarøves fattige mennesker i utlandet muligheten til å tjene gode penger på global handel.

Denne undertrykkingen tar millioner av liv årlig. Likevel omfavnes denne fascist-politikken av nasjonalsosialister som deg. Dette er grovt umoralsk og alle som støtter tollmurer bør gå inn i seg selv og spørre om de kan leve med at de tråkker på andre mennesker på denne måten.

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

Nei. Jeg synes det er langt viktigere å få deg til å forstå at alle på lang sikt tjener på handel uten tollmurer. Men er du villig til å la menneskene som lever i undertrykkelse handle fritt? Nei, det er du ikke. Derfor stemmer du najsonalsosialistisk.

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

Da tar jeg det som at du selv ikke har noen god grunn eller forklaring på dine egne definisjoner på nazisme og fascisme. De er bare tatt fra løse luften og brukes som dårlig retorikk og for å stemple alle som er uenige med deg. Du vet ikke hva du snakker om. Hadde du visst det, så hadde du vært i stand til å argumentere for ditt syn i stedet for bare å slenge ut personangrep slik du gjør.

Lenke til kommentar

Da tar jeg det som at du selv ikke har noen god grunn eller forklaring på dine egne definisjoner på nazisme og fascisme.

Jeg tar utgangspunkt i hva selverklærte fascister opp gjennom historien har stått for.

Hadde du visst det, så hadde du vært i stand til å argumentere for ditt syn i stedet for bare å slenge ut personangrep slik du gjør.

Det er ikke personangrep, men fakta. At du velger å leve i selvfornektelse er først og fremst ditt eget problem, tro det eller ei.

Du har selv sagt ettertrykkelig at du mener at staten EIER landet. Det finnes en bestemt ideologi som ser på staten som en slags felleseid bedrift hvor næringsliv og stat samarbeider tett og som jobber nasjonalistisk for sosialisme i sitt eget land på bekostning av andre land. Mussolini og Hitler var store tilhengere av denne ideologien.

Lenke til kommentar

Feil, Mussolini og Hitler var tilhenger av Fascisme som, ja har enkelte likhetstrekk men dog forskjellig som dag og natt. Når vi avkrefter det ene argumentet etter det andre, så er det på tide at du legger en ny retorisk strategi for å nå frem med ditt budskap. Derfor må du stoppe å forholde deg til begreper som ikke har noen jordisk form for rot til virklighet

Lenke til kommentar

Når vi avkrefter det ene argumentet etter det andre, så er det på tide at du legger en ny retorisk strategi for å nå frem med ditt budskap.

Det er utrolig viktig å snakke om Hitler og Mussolini. Alle burde vite hva Hitler og Mussolini stod for, nemlig en tredje vei mellom kapitalismen og kommunismen. Grunnen til at det er viktig å vite disse tingene er fordi et stort flertall av det norske folk i dag tror at venstreekstrem=kommunisme og høyreekstrem=kapitalisme. Dvs. de fleste tror at jo mer i retning kapitalisme man beveger seg, jo mer nazistisk/fascistisk blir man. Det er viktig at denne feilen blir korrigert i hodene til folk fordi det påvirker deres politiske oppfatninger.

Lenke til kommentar

Jeg har definert begrepene mine ettertrykkelig gang på gang, men det overrasker ingen individualister at voldsromantikere forettekker å fortsette å diskutere semantikk framfor å begynne å jobbe med ondskapen sin.

Så det du sier, Olympico, er at alle statsvitere, samfunnsvitere, politikere og historikere tar feil i sin forståelse av Norge som et sosialdemokrati og nordmenn som stemmer på dette som sosialdemokrater?

Kall det hva du vil. Onde kollektivister liker å bytte navn på tilhengerne sine etter hvert som de får et dårlig rykte. I dag kaller fascistene seg sosialdemokrater, og Føreren alle skal ofre seg for, er byttet ut med Fellesskapet/Flertallet. Same shit, different wrapping.

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

Er begreper utelukkende et redskap for rå meningsmakt? Er definisjonen av et ord det flertallet bestemmer at det skal være og skriver i sine ordbøker? Eller BETYR begreper noe? Refererer de til noe ekte i virkeligheten, uavhengig av hva et flertall måtte mene?

Det kommer ikke som en overraskelse på individualister at flertallsfascister som ønsker å pådytte sin vilje på mindretallet innen alle felt også mener at dette skal gjelde innen språk og definisjoner. Flertallet har alltid rett, hevder flertallsfascistene, og dersom flertallet mener at et ord betyr X, ja da betyr det det.

Edit: Jøss, en STATSFINANSIERT avis som støtter fascisme? :ohmy:

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

Ok, så du mener faktisk at at ordbøker, forskere, historikere og statsvitere tar feil, fordi det er du og dine meningsfelller som virkelig har forstått hva nazisme og fascisme betyr. Det virker som om du lever litt i din egen boble av en verden, med egne definisjoner på ting og masse sinne og aggresjon rettet mot hele verden. Jeg kjenner jeg blir litt trist på dine vegne.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Ok, så du mener faktisk at at ordbøker, forskere, historikere og statsvitere tar feil, fordi det er du og dine meningsfelller som virkelig har forstått hva nazisme og fascisme betyr.

Ja. Det er noe som heter logisk konsistens. Ta ordet "frivillig" for eksempel. De fleste vil være enig i at ordet "frivillig" betyr "av egen fri vilje". Hvis en aksepterer denne definisjonen av frivillig, så kan ikke en voldtekt kalles for "frivillig-sex". Dvs, du KAN selvfølgelig kalle det det, men det er feil.

På samme måte kan du heller ikke bare bestemme deg for at ordet hostesaft skal bety postkasse fordi du har lyst. Definisjonenes funksjon er å gjenspeile virkeligheten så nøyaktig som mulig, og jeg og andre individualister står fritt til å KORRIGERE FEIL i definisjonene dine.

Jeg kjenner jeg blir litt trist på dine vegne.

Nei, det gjør du ikke. Da ville du nemlig vært åpen for at meg og andre individualister kunne få leve ut livssynet vårt i fred, i likhet med kristne, ateister, sosialister og de fleste andre livssyn i Norge i dag.

Det du føler er et sterkt avvikerhat. Du liker ikke at folk er annerledes. Du vil kjøre alle gjennom det samme sosialistrottehullhelvetemaskineriet ditt. Og de som ikke vil, truer du gledelig med fengselstraff, eller landsforviser dem. Alle skal med, ingen slipper unna!

Endret av Olympico
Lenke til kommentar
Forskjellen på rasjonelle individualister og fascistiske sosialdemokrater, er at individualistene tar utgangspunkt i virkeligheten og ikke fantasien.

Store ord fra noen som har en virkelighetsforståelse som ikke eksisterer i noe annet enn deres egen fantasi. Virkeligheten er at fantasien deres aldri vil bli noe mer enn det så lenge dere insisterer på å bruke vårt land for å virkeliggjøre den. Det er egentlig litt synd, for det hadde vært moro å se om dere kunne blitt enige dere imellom og laget deres egen sandkasse langt borte fra vår. Jeg tviler selvsagt sterkt.

Lenke til kommentar

Nei, Olympico. Du har nok litt for høye tanker om deg selv når du tror både at du sitter på en bedre definisjon av begrepene enn hva forskere og vitenskapsmenn gjør, samt at du også tror du vet bedre enn meg selv hva jeg selv føler og tenker. Jeg blir trist på dine vegne når jeg ser hvor mye sinne du bærer på, og fordi jeg ser at du er så fastlåst at det er absolutt ingenting noen kan si som vil få deg til å forstå noe som helst utover ditt verdensbilde. Du tror faktisk oppriktig på det du sier, og det gjør meg trist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...