Gå til innhold

Observerte en merkelig "skapning" under høstjakta

Anbefalte innlegg

Hei. Var som vanlig ute på jakt i høst. Var ute etter hare og annet småvilt. Det var litt seint på dagen så det begynte å bli litt mørkt. Observasjonen ble gjort ca 35-40 meter fra en innsjø og pga det så var det litt fuktig landskap der. Våt mose, og TETT med småbusk. Hadde vær nede ved sjøen for å se etter ei bisamrotte da jeg ikke fikk noen hare den kvelden.

Var på tilbaketuren denne "skapningen" dro avgårde cirka 2-3 meter fremfor beina mine. Var såpass igjenvokst med småbusk og annen dritt så jeg så ikke hva det var. Ikke var det fullt dagslys heller. Så bare et minimalt glimt i under 1 sekund. Pga det så er det vanskelig å si størrelsen, men jeg kan gjette meg til at dette var som en stor hare, og ikke større enn en grevling. Mulig det var grevling. Disse finnes jo her i området, men er ikke spesielt vanlige.

Og hare høres rart ut, egentlig. Disse bruker jo ikke å ligge gjemt i våt mose såvidt jeg vet. Sannsynligvis så lå dette dyret og slumret under småbuska og ble vekket i det jeg kom trampende. Fargen var grå eller brun med litt hvitt på. Mulig at bakbeina var vite eller lys grå? Disse bakbeina "sparket bakover" da dyret dro frem. Mulig at de sparket fremover, men så mer ut som de sparket bakover.

Skal prøve å lage ei tegning i Paint, men disse krusedullene sier vel minimalt om hva det var. Beklager ekstremt dårlige ferdigheter:

huh.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...