Galiano :) Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Hei folkens! Nå skal jeg igang med et lenge etterlengtet prosjekt; en helt vannkjølt i7-maskin. Grunnen til at jeg setter igang nå er at jeg har fått meg jobb og det bedrer økonomien min! Grunnen til at jeg velger 800d kabinettet er at jeg rett og slett hodestups forelsket når det ble lansert sent '09. Vannkjøling har jeg hatt ved to annledninger tidligere først i et HTPC-kabinett, deretter i et Gigabyte 3DAurora-kabinett. Tema for maskinen blir Black/Red. Beklager elendige bilder, men det er enten casemodding eller speilrefleks, og da regner jeg med at dere vil se casemodding Updates; 26.04.10 Update 1# 27.04.10 Update 2# Tilbake til det påbegynnte prosjektet; [K/M]=Kjøpt/mottatt [K/I]=Kjøpt/installert [K/P]=Kjøpt/på vei [P/U]=Planlagt/usikker [P/S]=Planlagt/sikker Hardware; Kabinett: Corsair Obsidian 800d [K/M] Hovedkort: EVGA X58 SLI LE [K/M] CPU: Intel 920 D0-stepping [K/M] Skjermkort: HIS 5970 [K/M] PSU: Corsair HX1000 [K/M] Kjøleutstyr/mods/verktøy; Pump(er): Aquastream XT ultra x2 [K/P] (Disse er bestillt fra VCore.dk! Salg = billig billig!) Verktøy: Dremel 4000 m/alt [K/M] (Kjøpt på eBay.no, yeehaa!) Sleeving-etc; bestilt fra MDPC, og inneholder sleeving-kit, cable management clip small/large, div verktøy. (Mer detaljert senere når jeg har mottatt det.) [K/P] Her er bilder slik riggen er idag; Kommentartråd Endret 27. april 2010 av Galiano :) Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Update 1# 26.04.10 Idag kom et etterlengtet verktøy, nemlig Dremelet(?) jeg bestillte. Dette er den store modellen med alt av tilbehør. På eBay fikk jeg også mulighet til å legge ved et ekstra slipesett for ca 100,-. Dette MÅTTE jeg jo bare ha. Nå venter jeg kun på lønn og pakken fra MDPC, så skal jeg komme igang. Må få bestillt vannblokk til CPU, hovedkort og skjermkort, radiator og vifter. Noen forslag til støysvake og kraftige vifter? Helst rundt 1500 RPM. Kommentartråd Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Update 2# 27.04.10 Idag har to ting skjedd foreløbig. Jeg er syk og sengeliggende, og vcore.dk måtte desverre skuffe meg og si at pumpene ikke kommer. Da blir det nok to Laing DDC pumper isteden. Skal ha to loops (en til hovedkort og CPU, og en loop til skjermkort). Endret 27. april 2010 av Galiano :) Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Det står stille for tiden. Har ikke fått fingeren ut av - ja, et visst sted, så har ikke fått bestillt noe som helst. Er dessuten opptatt med finansiering(jobb) og skole. Jobber nesten hver dag etter skolen får å få råd til prosjektet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå