Nerowulf Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg skal dra til Australia, og studere der i ca 4-5 måneder. Nå har jeg en W995 fra Netcom. Hva er det beste alternativet for meg i Australia med tanke på mobil. (Tenker ikke på å ringe hjem, for da bruker jeg Skype.) Kan jeg bruke min W995 i Australia, og kjøpe kontantkort (eller lignende) der, og sette den i mobilen min? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Kjøp prepaid simkort og fyll på når du trenger. Du får kjøpt credit overalt. Jeg anbefaler Vodafone. Brukte de i 3 år og lå på rundt 150kr/mnd med moderat bruk. God dekning har de også (brisbane). Simkort får du kjøpt i de utallige mobilbutikkene som er overalt. Good luck, mate! Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Så jeg kan bruke min mobil der nede, ved å kjøpe simkortet der? Vil simkortet man bruker i Australia passe i telefonen min? Nå så har jeg et abonnement fra Netcom, hvor det er sånn 12 måneder bindingstid. Har dette noe innvirkning på dette? (bortsett fra at jeg må betale måneds avgift). Beklager at jeg er litt "noob" på dette Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Mobilen skal funke fint den og simkortene passer også. Abonnementet ditt har ingen virkning så lenge telefonen ikke er låst. Når du kommer til Oz går du bare inn i de små mobilbutikkene. Jeg anbefaler som sagt Vodafone og de har tusenvis av butikker. Ta med pass, førerkort og alt annet du har av legitimasjon. Siden du ikke er australsk må du ha 100 poeng for å identifisere deg. (gjelder for MYE der nede: bank, leie hus osv) Pass er 50 poeng, førerkort 30 osv osv... Ikke noe problem. Deretter får du simkortet rett i hånden. En annen ting du bør gjøre er å få deg 18+ ID card. Norske bankkort eller sertifikat er ikke godkjent som ID (lappen duger som oftest, men ikke alltid). Her kan du se hvordan du går frem: http://www.transport.qld.gov.au/Home/Assistance_and_services/Identification_card/ og her er litt info om poengsystemet: http://www.transport.qld.gov.au/Home/Licensing/Driver_licence/Identification_requirements/ Lenke til kommentar
WinPhone Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Det som er viktig og sjekke er om din mobil er operatørlåst. hvis den er det vil man ikke kunne bruke andre sim kort enn netcom sine i telefonen. Endret 26. april 2010 av WinPhone Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Ok. Takker for gode svar. Jeg får sende en mail til Netcom kundeservice og si at de skal låse opp telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå