Kasp0me Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hei. En kamerat av meg har en Asus Rampage Gene II som har høy temperatur på north-bridge i Idle. Tempen ligger på ca 51 grader og i load ligger den på 62. Lurer på om dette er unormalt? Er det vanlig at hovedkort generelt har en varm north-bridge og hva kommer det av? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Normalt, PCI-E lanes og kontrollere går VARME, dette er normalt faktisk. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Så det er ingenting vi kan gjøre med saken? Lurte på om det gikk med en 40 mm vifte på broen. Har en Noctua CPU kjøler som dekker mesteparten av plassen, men. Noctua 14D. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Er ikke farlig nei, men en vifte kan hjelpe på å få tempen ned. Rampage 2 Extreme har mulighet for å montere en annen kjøler i allefall. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Ja jeg har hatt den før. Har du peiling på hvor man kan få tak i en sånn liten vifte? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Microplex er en kjekk nettbutikk. De har en masse duppeditter og små snacks til PC som Komplett ikke har og aldri kommer til å få. http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,_Vifter.aspx Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Lest litt og det skulle visst hjelpe med bytte av pasta. hvilken type pasta skal jeg bruke under northbridge? Den ligner ikke på noe av det som er under en prosessor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå