-=Petter=- Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hei Har to ting i en usb hub, med en forlenger i mellom pc og hub`n. På denne hub`n har jeg to ting. Jeg har en ekster HD, og en IR mottaker. Det jeg merker det på er at jeg ikke får brukt fjernkontrollen, så da bare drar jeg ut IR mottakeren og pc registrerer at den er fjernet og setter den inn igjen. Og pc legger da merke til at den er tilbake og det fungerer. Dette var ikke noe problem, da IR mottakeren var koblet rett i PC`n. Kan dette ha noe med at HD er av den typen som setter seg innaktiv til den blir brukt, og PC da ikke skjønner at den andre dingsen fremdeles skal være alktiv? Jeg har i grunn ikke noe peilig på dette, og peiling på hvordan jeg kan finne ut av det. Men var den eneste grunnen jeg kunne komme på. Håper noen kan hjelpe meg med detta, da dette er et ganske irriterendes problem. Med tanke på at dette er en stue pc. Mvh Petter Lenke til kommentar
rubine Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hva er egenlig problemet her? Hardisken skal da ikke forstyrre noe Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 USB IR mottakeren slutter og ta i mot signaler. Viser ikke tegn (blinking) da det blir sendt signaler til denne. Tar jeg den ut og setter den inn igjen fungerer det... Sitter den rett i maskinen uten hub i mellom fungerer det helt greit. Kan nesten virker som om PC kobler ut usb porten da den ikke er aktiv, med tanke på HDen. Lenke til kommentar
rubine Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er IR adapteren stor? Hvorfor ikke bare koble IRen til pcen og hardisken til hubben? Det loser jo hele problemet sonn sett Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Har ikke PC i øyeblikkelig nærhet av der TV er, derfor er ikke det så enkelt. Må da være mulig og finne feilen på en eller annen måte? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Mistenker HUBen er den som lager problemer for deg her. Det er nok denne som powerer ned og ikke håndterer signalene fra harddisken godt nok. Du kan forsøke med annen hub eller legge forlengelseskabel fra PCen for å få en port utenom Huben. Lenke til kommentar
rubine Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Mistenker HUBen er den som lager problemer for deg her. Det er nok denne som powerer ned og ikke håndterer signalene fra harddisken godt nok. Du kan forsøke med annen hub eller legge forlengelseskabel fra PCen for å få en port utenom Huben. Tengte paa akkuratt det samme :!: Her har du jo en forlengelseskabel til ca 6kroner http://cgi.ebay.com/2-5FT-New-USB-2-0-Male-Female-Extension-Cable-U1-/270479769993?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ef9d9c189 Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Mistenker HUBen er den som lager problemer for deg her. Det er nok denne som powerer ned og ikke håndterer signalene fra harddisken godt nok. Du kan forsøke med annen hub eller legge forlengelseskabel fra PCen for å få en port utenom Huben. Hubben er denne: http://emea.apacer.com/en/products/PH151_specs.htm Men det var ikke med strømenhet til denne da jeg kjøpte den av PS.no for 2 mnd siden. Vet heller ikke om det er mulig og kjøpe dette. Lenke til kommentar
rubine Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Okey... Det jeg anbefaler er å kjope en ny for en billig penge.. Som denne her: http://cgi.ebay.com/New-4-Port-USB-1-1-HUB-PC-Laptop-Notebook-9342-/400106357782?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d28328416 Bare ett tips da Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Om den må drives a PCens egen strøm fra USB porten så begynner det å se enda mørkere ut, om den eksterne disken i tilegg er av Passport typen, det vil si en slik som skal drives av USB strømmen så har du med engang funnet ut at det er strømproblemer som lager rotet. Men til og med om disken har sin egen så kan dette fortsatt lage kluss, har selv kranglet litt med USB hub, valgte derfor tilslutt og kun sette enheter som ikke var relatert til lagring (Mus, Tastatur, joystick) på huben og disker på andre dedikerte porter. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 @rubine: Aldri handal på ebay.. og usb 1.1 er vel ikke tingen... hehe @007CD: da tror jeg at jeg skal velge og prøve og finne ut om jeg kan flytte HD over til selve PCn i steden.... Men hva tror du om og ha en ekstern DVD/Bluray spiller på en hub? Andre kan jo også sef svare da Lenke til kommentar
rubine Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Som du kanskje ikke sjønte så var jeg ikke ute etter at du skulle handle på ebay og kjøpe en usb 1.1,men at du kunne kjøpe en ny MED power supply Lite tips Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 @rubine: Takker for det... Litt lost til tider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå