tiger11 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Til dere som vurderer stedet: spar pengene og velg et annet sted!!! Løkka bilpleie hadde et kjempetilbud på enkel vask innvendig og utvendig, samt lakkrens og polering av bilen for til sammen kr: 699,- Jeg hadde minimale riper som man så vidt ser men som jeg ønsket fjernet siden jeg har en nesten ny bil, dette kan utføres med lakkrens og polering. Samtidg ville jeg jo gjerne spare penger og valgte dette stedet. Det jeg i bunn og grunn betalte 699,- for var støvsuging innvendig og vask av bilen. Noe mer er ikke utført, og de minimale ripene som er på overflaten av lakken er der forsatt. De har tydeligvis polert bilen, men arbeidet blir utført så hurtig og mangel på kunnskap gjør arbeidet null verdt. Å kommunisere med Løkka bilpleie kan du glemme! Jeg klaget på arbeidet - de tok inn bilen på nytt for å gjøre det bedre men til ingen nytte. Slik jeg har fått med meg skal poleringsmiddelet/lakkrensen tørke på lakken før dette poleres vekk med maskin, men de polerte bare rett av etter at middelet er påført. Konklusjon: Ikke bruk dette stedet til noe annet enn en vanlig bilvask, alt annet blir som å kaste bort penger. Endret 25. april 2010 av tiger11 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Flyttet tråden til ett mer passende forum. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Slik jeg har fått med meg skal poleringsmiddelet/lakkrensen tørke på lakken før dette poleres vekk med maskin, men de polerte bare rett av etter at middelet er påført. Lakkrens og polish skal poleres av med en gang.. Voks og sealere skal som regel herde på lakken. En skikkelig korrigering og pleie av hele bilen tar minst en dag eller to, og koster *litt* mer enn 6-700,- Lenke til kommentar
tiger11 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Slik jeg har fått med meg skal poleringsmiddelet/lakkrensen tørke på lakken før dette poleres vekk med maskin, men de polerte bare rett av etter at middelet er påført. Lakkrens og polish skal poleres av med en gang.. Voks og sealere skal som regel herde på lakken. En skikkelig korrigering og pleie av hele bilen tar minst en dag eller to, og koster *litt* mer enn 6-700,- Det er feil at lakkrens og polish skal poleres vekk med en gang, Autoglym som er ledende produsent av bilpleie utstyr til både privat og profesjonelt bruk og skriver følgende i sin bruksanvisning: MERK: La middelet tørke før endelig polering med en ren klut. I tillegg tar vanlig polering noen timer, ikke en eller to dager, og koster som regel rundt 1000-1500,- Super Resin Polish Et ideelt middel til alle typer ny eller noe eldre lakk på biler. Behandlede, høyglanspolerte flater er særdeles motstandsdyktige mot nedbrytning ved de fleste miljøskadelige stoffer samt ultrafiolett lys og vaskemidler. BRUKSANVISNING: Trafikkfilm tørres/vaskes forsiktig bort. Ryst boksen. Påføres kjølige og tørre overflater med bomullsklut. Bruk lette sirkel-bevegelser. Øk trykket for å fjerne slør eller riper. La middelet tørke før endelig polering med en ren klut. Kan brukes med elektrisk polérmaskin med lammeullskive, eller plastrondell. Må ikke påføres absorberende flater eller frontruter. For superbehandling påføres forsiktig på nytt etter 24 timer. Før omlakkering må belegget fjernes med tjære- og silikonfjerner. Ny lakk må herde i 6 uker før behandling med Super Resin Polish. NY BEHANDLING hver 6. måned forbedrer utseendet og beskyttelsen, men er kun nødvendig hvis flatene ikke lenger avstøter vann. VEDLIKEHOLD: Bilshampo med voks og/eller rent vann, svamp og pusseskinn. Vanlige vaskemidler fremmer korrosjon. VARIGHET - Halvpermanent, avhengig av påføring, lakktype, tilstand og miljø. ANDRE BRUKSOMRÅDER: Campingvogner, vare- og lastebiler, motor-sykler, fly, båter, husholdningslaminater, glassert keramikk, polerte metaller. Eller les hele bruksanvisningen ved liken under: http://www.autoparts.no/files/produkter/kjemikalier/Bilpleieguide%201.pdf Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Super Resin Polish er en AIO (rens, polish og beskyttelse) som skal herde på lakken ja, rett og slett fordi den har beskyttelse i seg. En ren lakkrens eller en ren polish skal ikke tørke på lakken. Trenger ikke bruksanvisning, har jobbet med opplæring på både Autoglym, Meguiar's, CRC osv osv Lenke til kommentar
tiger11 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Super Resin Polish er en AIO (rens, polish og beskyttelse) som skal herde på lakken ja, rett og slett fordi den har beskyttelse i seg. En ren lakkrens eller en ren polish skal ikke tørke på lakken. Trenger ikke bruksanvisning, har jobbet med opplæring på både Autoglym, Meguiar's, CRC osv osv Må si jeg tviler litt på opplæringen du har fått .. ref. også "hvordan polere bilen" fra Torshov bilrekvisita sine nettsider: (de er en av landest største på salg av bilutstyr/bilpleie til forbrukere) 3. Polering Start med å behandle alle gummi- og plastdeler utenpå bilen med gummi- og plastfornyer. Dette vil i tillegg til å rense også få frem glansen og hindre polishen fra å sette hvite merker. Hvis disse delene er sterkt falmet så kan du bruke støtfangerpolish (sort eller grå) for å få tilbake fargen. Hvis lakken er blitt matt og slitt anbefales bruk av lakkrens før polering. Denne renser forurenset og oksydert (matt) lakk. Poler så bilen med god bilpolish. Riper i lakken kan dempes ved bruk av polish med fargetilsetning. Spør en av våre ekspeditører hvilken som passer best for nettopp din bil. Både lakkrens og polish skal påføres på begrensede områder av gangen. Ta litt polish på polergarn eller polertørk og gni utover med sirkulære bevegelser. Desto mer du gnir jo bedre blir resultatet. la så voksen tørke til det blir en matt hinne og gni av med rent polergarn/polertørk. Voks som setter seg rundt emblemer og lignende fjerner du med en myk børste (tannbørste fungerer utmerket). prosedyren er lik både for lakkrens og vanlig bivoks. For et enda bedre resultat (og lettere jobb) kan vi anbefale bruk av en polermaskin når du bruker bivoksen. Denne brukes til både påføring av voks og for å polere den av Husk å bytte til ren klut på maskinen når voksen skal av. http://www.torshovbil.no/sider/Veiledning/polerebilen.html Eller kontakt Autoglym direkte så får du et fint svar Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Tror du misforstod meg litt.. Jeg har drevet med opplæring til Torshov, BilXtra, Mekonomen osv osv da dette har vært jobben min hos distributørene av bilpleie. Det de forteller om her, er fremdeles AIO's. (AIO=all in one) Eksempler på AIO er f.eks AutoGlym SRP, Meguiar's Cleaner/Wax og TechWax, Duragloss 101 og 111. AutoGlym direkte.. det er Krefting AS her i Norge, det er ikke en egen AutoGlym "avdeling" i Norge. Mange blir forvirret av begrepene, og det er forsåvidt ikke merkelig. Man "polerer" bilen, man "vokser" bilen osv. Mannen i gata forbinder dette med en ettstegs jobb etter at man har vasket bilen. Og det er i alle fall ikke rart når man leser "oppskrifter" som den over her fra Torshov, som igjen har fått denne av AutoCare (importør av Turtle, STP, ArmorAll osv.) Men de bruker begrepet polish og voks i samme setning om samme produkt, og da er det med andre ord en AIO. Fremdeles forvirret? Ta en titt på guiden bilpleie for dummies på detailersclub.no 4 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) EDIT. Endret 18. mai 2010 av epifant Lenke til kommentar
tiger11 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Tror du misforstod meg litt.. Jeg har drevet med opplæring til Torshov, BilXtra, Mekonomen osv osv da dette har vært jobben min hos distributørene av bilpleie. Det de forteller om her, er fremdeles AIO's. (AIO=all in one) Eksempler på AIO er f.eks AutoGlym SRP, Meguiar's Cleaner/Wax og TechWax, Duragloss 101 og 111. AutoGlym direkte.. det er Krefting AS her i Norge, det er ikke en egen AutoGlym "avdeling" i Norge. Mange blir forvirret av begrepene, og det er forsåvidt ikke merkelig. Man "polerer" bilen, man "vokser" bilen osv. Mannen i gata forbinder dette med en ettstegs jobb etter at man har vasket bilen. Og det er i alle fall ikke rart når man leser "oppskrifter" som den over her fra Torshov, som igjen har fått denne av AutoCare (importør av Turtle, STP, ArmorAll osv.) Men de bruker begrepet polish og voks i samme setning om samme produkt, og da er det med andre ord en AIO. Fremdeles forvirret? Ta en titt på guiden bilpleie for dummies på detailersclub.no Hvis den eneste kilden som bekrefter din måte å utføre polering på er "bilpleie for dummies" så må jeg desverre le litt, det ligger vel i ordet hvor mye kunnskap du har når du bruker den referansen. I utgangspunktet handler denne diskusjonen om et bilpleie senter som ikke anbefales så tror vi avslutter diskusjonen der:) Ha en fin dag=)) Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Må først si velkommen til forumet. Dog så oppfører du deg som en bedreviter? Nå har jeg 0 peil på polering og voksing av bil, dog så er det en ting jeg vet så koster det en god del mer enn 699,- for en skikkelig rengjøring og polering. 699,- for innvendig og utvendig arbeid er billig, men å forvente ripefjerning osv er vel litt mye forlangt? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Min tur til å le... trådstarter disser Kazzper for evnene, men var tydeligvis naiv nok til å tro at vask, lakkrens og polish til 699,- ble bra? :!: Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Dette kunne jeg sagt t.o.m. før du vurderte stedet... Skikkellig lakk korrigering samt polering og innvendig vask for 699,- er enten for godt til å være sant (hvis det blir gjort skikkelig... og da tror jeg nok dem hadde brukt flere dager på en slik jobb) ELLER som i deitt tillfelle.... Fort og gæli Tror nok bare du må krype til korset og innse at du har driti på draget... for å si det på godt norsk. Fikk du kvittering, så kan du gå tilbake og klage på jobben som ble gjort. Fikke du ikke kvittering, så har dem nok allerede kjøpt seg en kasse ØL for pengene Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hehe, først skal du ha lakkrens og polering til 699kr, for så å korrigere kazzper på bruk av polish, når du åpenbart ikke har snøring selv. Iallefall, Løkka bilpleie høres jo lugubert ut, og etter et søk på Google, så er mine mistanker bekreftet. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Trådstarter. Vi er enige om at polish skal fjerne riper, sant? Da virker det logisk at det er en mekanisk prosess, der slipemidlene i polishen sliper lakkoverflaten, fjerner lakk, og dermed fjerner riper, ikke sant? Hva er da vitsen med at polishen skal ligge å tørke på lakken? Fordi den skal bli vanskeligere å fjerne, slik at man riper opp lakken når man fjerner den? Som nevnt over her, så må polisher med beskyttelse tørke på lakken, for å få bedre heft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå